Porisobuitenmuur herstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side_swipe
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-09 15:38
Hallo, ik heb de hoek van een Porizo/uniblock buitenmuur geraakt van de schuur.

De beschadiging is ongeveer een hand groot. Nu is mijn eerste idee om het dicht te smeren met cement.

- Is er een beter middel om dit te herstellen?
- Hoe heet die witte afwerklaag? Het lijkt, qua structuur, op spackspuit maar dit is veel harder en waterdicht (is dus een buitenmuur)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WgJwH_jePABaQZhQITv5CJlMa4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzwx29jcRt0Jvj3jYtJHtMXt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wWuNuTOz6GYx2GHEMCsE6yTxOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRppbSZWWoDQO5VCm131xRF3.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 16:38

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Voor die witte stuclaag is het gat zowieso te diep.

Ik zou een zakje metselspecie of zandcement halen en daar een flinke schep kalk doorheen doen. Anders blijft het slecht plakken.

Wellicht is er een trucje om dan meteen een beetje de structuur "na te maken". Want dat gaat het lastige zijn, of je nou wel of niet het originele stuc spul kan vinden.

Ik zie ook een bladdertje verf, dus ik denk dat er ook een laagje verf over zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side_swipe
AtomicShockwave schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:20:
Voor die witte stuclaag is het gat zowieso te diep.

Ik zou een zakje metselspecie of zandcement halen en daar een flinke schep kalk doorheen doen. Anders blijft het slecht plakken.

Wellicht is er een trucje om dan meteen een beetje de structuur "na te maken". Want dat gaat het lastige zijn, of je nou wel of niet het originele stuc spul kan vinden.

Ik zie ook een bladdertje verf, dus ik denk dat er ook een laagje verf over zit.
Bedankt!

Zorg kalk dat het cement beter blijft zitten? Dat wist ik niet.
Is dat het cement + kalk dan wel water dicht genoeg voor nu?

De structuur, kan ik wel ietsjes naboosten door het oppervlak met een grove harde korstel voorzichting te drukken. Ik moet/wil de schuur toch een keer overschilderen, er zitten wel wat meer kleine plekjes op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 16:38

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

specie is in principe niet waterdicht, maar dat is de poriso steen ook niet natuurlijk. Volgens mij zit hier echt een soort verf op om het waterdicht te maken.

Wat het gips achtige spul is weet ik niet. Het zal vast iets voor buitengebruik zijn. Maar daar heb ik geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side_swipe
Bedankt, ik smeer m eerst wel dicht met specie (met kalk) en ik wilde m toch opnieuw verven aangezien er op wat plekken van de bovenlaag los laat.

Ik neem wel een stukje mee naar de verfwinkel, die weten welk wat er het beste op kan.