Onduidelijke ventilatie constructie muur naar balkon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yawonki
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23:14
In een van de kamers op mijn bovenste verdieping hangt een schimmel achtige lucht, die vanaf de muur naar het balkon lijkt te komen. Die is sowieso wat verdacht, omdat de afwatering daar te wensen over laat. Ik heb daar eea voor opengemaakt om te kijken of er niet ergens lekkage is oid, maar kom tot nu toe enkel een klein beetje schimmel tegen tussen de folie en de gipsplaten aan de binnenzijde.

Echter kom ik ook wat tegen wat ik niet snap, zie foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4aniL_6i1Pmq1AReqlCLX8UPLow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0A6KWfevmqqANqmBHDNxcHk.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik niet snap is waar om het folie niet over de houten balk heen loopt, maar bewust gescheurd en omgeslagen is?
En ik snap niet waarom de kieren niet helemaal zijn dicht zijn gemaakt met pur, nu lijkt er bovenin bewust ruimte te zijn voor ventilatie? maar er zit verder enkel direct aan de buitenzijde hiervan een opening.

Aan de andere kant van het huis heb ik ook zo'n kozijn, en daar zitten deze gaten niet.

Is het de bedoeling dat de folie niet helemaal doorloopt en dat er gaten in de pur zitten?