Is het wellicht een idee om een categorie "3D printeronderdelen en upgrades" te maken? Ik mis dit nu een beetje
De aanleiding voor mij is dat ik een Original Prusa MK3.5 kit heb gekocht en nu wil ik deze recenseren. Het product bestaat niet in de Pricewatch en er is nu geen goed passende categorie. Het zijn geen hele printers, dus het past niet goed in die categorie.
Een kleine voorzet voor de filters, met een kleine uitleg waar dat dan op zou moeten slaan:
----
Soort accessoire:
Printoppervlak geschikt voor:
Vermogen bed
Temperatuurbereik bed
Temperatuurbereik hotend
Vermogen hotend
Vermogen verwarmd bed
Aantal Stappenmotoren controller
Aantal Hotendaansluitingen controller
Aantal Ventilatoraansluitingen controller
Vermogen verwarmd bed controller
Omvang printerbehuizing (filters voor: breedte / diepte / hoogte)
----
De "Printeraccessoires"-categorie is er compleet niet op ingericht om de naar eigen inzicht aan te passen onderdelen die veel 3D-printers eigen zijn een goede plek te geven. Als je al dit soort filters toe zou gaan voegen aan de printeraccessoires zou je door de bomen het bos niet meer zien. Eerlijk gezegd zie ik ook liever een aparte categorie voor 3D-printeraccesoirces omdat het gewoon totaal niet strookt met het soort dingen die je voor een papierprinter zou kopen. Het is gewoon heel ander spul.
De aanleiding voor mij is dat ik een Original Prusa MK3.5 kit heb gekocht en nu wil ik deze recenseren. Het product bestaat niet in de Pricewatch en er is nu geen goed passende categorie. Het zijn geen hele printers, dus het past niet goed in die categorie.
Een kleine voorzet voor de filters, met een kleine uitleg waar dat dan op zou moeten slaan:
----
Soort accessoire:
- Aandrijvingsonderdelen - zaken zoals aandrijfriemen, trapezoïde schroeven, koppelstukken, tandwielen etc
- Controllerbord/gereedschapsbord - zaken zoals controllers en toolhead borden
- Geraamte set - sets om een losse printer van te kunnen bouwen
- Hotend set - E3D Revo sets, Phætus sets en dat soort dingen
- Hotendtoebehoren - losse heaters en andere aanverwante onderdelen, m.u.b. spuitmonden
- Printerbehuizing - kastje voor je printer
- Printkop - Dingen zoals een Bondtech BMG of een LDO Orbiter
- Printoppervlak - Buildtak en WhamBam platen
- Controlleraccessoires - zaken zoals een scherm, Neopixels, etc
- Sensor - BLTouch, inductieve sensoren, Eddy sensoren, schakelaars etc.
- Spuitmond - Revo, MicroSwiss,
- Stappenmotoren - vorm, kracht en dat soort zaken
- Upgrade ombouw set - Prusa upgrade sets, ombouwsets voor andere merken
- Verwarmd bed - omvang en vermogen
- Duet 3D
- Bondtech
- E3D
- Prusa
- BTT
- MKS
- Buildtak
- WhamBam
- Triangle labs
- Bambu Lab
- Creality
- Klipper
- RepRapFirmware
- Marlin
- Trinamic TMC2130
- Trinamic TMC2160
- Trinamic TMC2208
- Trinamic TMC2209
- Trinamic TMC5160
- Toshiba TB6500
- Texas Instruments DRV8825
- Allegro A4988
Printoppervlak geschikt voor:
- PETG
- PLA
- Nylon
- ABS
- PP
- PC
- Raspberry Pi compute module
- Stepstick stappenaansturing
- Neopixel
- BLTouch
- CANBUS
- CANBUS-FD
- I²C
- UART
- SPI
- M6 / V6
- M6 / Volcano
- M4 / Revo
- Bambu Lab
Vermogen bed
Temperatuurbereik bed
Temperatuurbereik hotend
Vermogen hotend
Vermogen verwarmd bed
Aantal Stappenmotoren controller
Aantal Hotendaansluitingen controller
Aantal Ventilatoraansluitingen controller
Vermogen verwarmd bed controller
Omvang printerbehuizing (filters voor: breedte / diepte / hoogte)
----
De "Printeraccessoires"-categorie is er compleet niet op ingericht om de naar eigen inzicht aan te passen onderdelen die veel 3D-printers eigen zijn een goede plek te geven. Als je al dit soort filters toe zou gaan voegen aan de printeraccessoires zou je door de bomen het bos niet meer zien. Eerlijk gezegd zie ik ook liever een aparte categorie voor 3D-printeraccesoirces omdat het gewoon totaal niet strookt met het soort dingen die je voor een papierprinter zou kopen. Het is gewoon heel ander spul.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!