Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (JVR1988)
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-06 11:42
Hallo

We zijn op het moment de bijkeuken aan het verbouwen tot kantoor. Nu heb ik een vraag over het internet. We hebben in huis KPN Superwifi 2 (meshsysteem) kan ik deze uitbreiden na het kantoor? Of moet ik een UTP Kabel gaan leggen. Hiervoor moet ik best wat werk doen. Plafond in de hal moet eruit om via de kruipruimte na de router te kunnen komen. Is dit het waard. Of is het uitbreiden van het Mesh systeem voldoende? Dit bespaart me heel wat werk. Maar is dit voldoende voor evt online Gaming en gewone werktaken op mijn pc. Hoor het graag van de experts. Dank jullie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Altijd kabel trekken, beste verbinding en toekomst zeker.

Vertrouw zeker niet op KPN SuperWiFi of ander "toverspul", het lijkt vaak beter dan dat het is.
Ook laatst bij een klant van Odido met 500 Mbit/s op glas, PC met een WiFi 6 adapter en vol signaal (monteur was trots op zijn werk) en zou allemaal supersnel gaan, jawel op 802.11g standaard ofwel 54 Mbps half duplex dus downloadsnelheid kwam niet hoger dan 15-20 Mbps. Nou supersnel inderdaad voor 1999 maar niet voor nu.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Laatst problemen op mogen lossen hiermee, bleek de wireless mesh functie behoorlijk tegen te vallen.

Gelukkig konden ze worden bedraad en sindsdien werkt het goed.

Je kunt mazzel hebben draadloos, maar in de regel gaat er niets boven een kabel. Wellicht powerline een optie? (Alhoewel de ervaringen daarmee ook 50/50 zijn).

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '