Ik heb een vraag over aanleg van tuinverlichting. Moet wel aangeven dat ik erg weinig verstand heb van elektra.
Ik heb 2 tekeningen toegevoegd, de eerste met de huidige situatie. Er is is mijn tuin reeds een lasdoos aanwezig, die met het huis verbonden is (en dus de meterkast). Vanuit hier is een pomp in de tuin aangesloten.
Nu wil ik graag vanaf dit punt een aantal tuinlampen aansluiten, welke met een schakelaar aan en uit gezet kunnen worden. Hiervoor heb ik tekening 2 gemaakt, maar ik vrees dat als ik dit nu zo doe, ook de pomp uitgeschakeld wordt. En hoe moet de schematische tekening er wel uit zien om pomp en lampen+schakelaar los te koppelen?
Alvast veel dank aan diegene die de moeite neemt hierop te reageren.
/f/image/tmiRS2FuGDG0ClfMEnvb3AiO.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MisJsQfsFSYWDTXndP8XugBH.png?f=user_large)
Ook in de tuin is dit een technische installatie => schopje naar DEI
Ik heb 2 tekeningen toegevoegd, de eerste met de huidige situatie. Er is is mijn tuin reeds een lasdoos aanwezig, die met het huis verbonden is (en dus de meterkast). Vanuit hier is een pomp in de tuin aangesloten.
Nu wil ik graag vanaf dit punt een aantal tuinlampen aansluiten, welke met een schakelaar aan en uit gezet kunnen worden. Hiervoor heb ik tekening 2 gemaakt, maar ik vrees dat als ik dit nu zo doe, ook de pomp uitgeschakeld wordt. En hoe moet de schematische tekening er wel uit zien om pomp en lampen+schakelaar los te koppelen?
Alvast veel dank aan diegene die de moeite neemt hierop te reageren.
/f/image/tmiRS2FuGDG0ClfMEnvb3AiO.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MisJsQfsFSYWDTXndP8XugBH.png?f=user_large)
Ook in de tuin is dit een technische installatie => schopje naar DEI
[ Voor 3% gewijzigd door Septillion op 28-10-2024 12:17 ]