Feedback over subcategorielijst BasiscomponentenPW

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-09 18:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENf0xZeut5ig0DInEn202IsaU_8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8eC9RvRKbbZJ2KrPM8tDyXtY.png?f=fotoalbum_large

Heb het specifiek over de subcategorielijst bovenaan:

1. staat gesplitst over 2 lijnen terwijl er meer dan genoeg plaats is voor alles op 1 lijn te zetten, toch tenminste op mijn 1440p scherm;
2. staat links uitgelijnd, wat veel lege ruimte overlaat rechts;
3. tweede lijn heeft maar 1 item. Als het toch over meerdere lijnen gesplitst zou moeten worden, lijkt 2 lijnen met een vergelijkbaar aantal items mij redelijker;
4. Deze lijst mist 3 categorieën uit de algemene PW subcategorielijst voor basiscomponenten: SSD's, Interne Harde Schijven en Waterkoeling.
5. Ik vind het tamelijk vreemd om in deze lijst ook singleboardcomputers op te nemen. Ik zou deze eerder in een andere categorie steken, want deze lijken mij niet echt vergelijkbaar met componenten die gebruikt worden voor een meer complexe PC.

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:34

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@nzall Ik kan hier vanuit Pricewatch beheer niet echt antwoord op geven, dus ik geef dit topic een tikje naar de buren bij Mooie Features :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

@nzall Wat punt 5 betreft, kan ik daar vanuit het Pricewatch team wel een antwoord op geven. Singleboard-computers zijn in feite gewoon mini-moederbordjes en dus wel degelijk een basiscomponent. Ik snap dat het gek is om te zien als je een gewone computer samenstelt, maar we hebben geen betere plek ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Glaanie schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:38:
@nzall Wat punt 5 betreft, kan ik daar vanuit het Pricewatch team wel een antwoord op geven. Singleboard-computers zijn in feite gewoon mini-moederbordjes en dus wel degelijk een basiscomponent. Ik snap dat het gek is om te zien als je een gewone computer samenstelt, maar we hebben geen betere plek ervoor.
Ja, ik heb dat zelf inderdaad intussen ook wel beseft.

Heb je misschien ook een antwoord op punt 5 4? Of hebben jullie verder geen controle over die lijst?

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

nzall schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:41:
[...]

Ja, ik heb dat zelf inderdaad intussen ook wel beseft.

Heb je misschien ook een antwoord op punt 5? Of hebben jullie verder geen controle over die lijst?
Je zegt punt 5, maar die heb ik net beantwoord. Bedoel je misschien punt 4, waarom enkele categorieën ontbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Glaanie schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:42:
[...]

Je zegt punt 5, maar die heb ik net beantwoord. Bedoel je misschien punt 4, waarom enkele categorieën ontbreken?
ja, punt 4, sorry, tikfout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

nzall schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:42:
[...]

ja, punt 4, sorry, tikfout.
No worries. De categorieen die je mist, zijn categorie-aliassen, ze staan eigenlijk ergens anders (Opslag en Overclocking). Maar we vinden ze ook wel onder Basiscomponenten passen en dus hebben we daar een alias voor gemaakt. Als je in de Pricewatch portal kijkt onder Basiscomponenten: https://tweakers.net/pricewatch/#highlightCat:14 zie je ze ook staan, maar om de een of andere reden worden deze aliassen niet meegenomen als je in een parent-categorie zoals Basiscomponenten kijkt. Het is nu nog niet duidelijk of het een bug betreft of dat het om de een of andere reden bewust is gedaan. Maar het topic staat nu in ieder geval op de goede plek voor de aandacht van de juiste mensen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
nzall schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 20:38:
1. staat gesplitst over 2 lijnen terwijl er meer dan genoeg plaats is voor alles op 1 lijn te zetten, toch tenminste op mijn 1440p scherm;
2. staat links uitgelijnd, wat veel lege ruimte overlaat rechts;
3. tweede lijn heeft maar 1 item. Als het toch over meerdere lijnen gesplitst zou moeten worden, lijkt 2 lijnen met een vergelijkbaar aantal items mij redelijker;
Dit is zo te zien het gevolg geweest van het verbreden van het Pricewatch-grid, ben het met je eens dat dat wel netter kan. Is hopelijk een kleine aanpassing, gaan we even induiken :)

Wat punt 4 betreft is het zoals @Glaanie zegt even de vraag of dit bewust zo gedaan is, kom ik op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
jelle. schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:14:
[...]

Wat punt 4 betreft is het zoals @Glaanie zegt even de vraag of dit bewust zo gedaan is, kom ik op terug!
als het bewust zo gedaan is, hoop ik dat dit herbekeken kan worden. De Basiscomponenten pagina gebruik ik zelf tamelijk veel als ik componenten opzoek voor een build op de Tweakers Discord, omdat die pagina gelinkt staat vanuit de frontpage. En bij zo'n build hoort natuurlijk opslag. Dan het het handiger als die categorie van opslag ook mee in die lijst staat, want anders moet ik eerst naar de PW landingspagina gaan en daar navigeren naar Basiscomponenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
De weergave is gefixt, het blok maakt nu gebruik van de beschikbare breedte. Het tonen van die categorie-aliassen heeft wat meer voeten in aarde, daar hebben we een vervolgticket voor gemaakt om op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 15:08

koku

Tnet Devver
De missende subcategorieën zijn inmiddels toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BF_WKEeXPEWALPgnBvy4EL6orE8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ANNTwa277jOV0HEj0z0X8aT.png?f=fotoalbum_large

Ze zijn inderdaad toegevoegd, waarvoor dank. Er is wel één van de problemen van de TS teruggekomen: het laatste item staat op 1440p op een aparte lijn omdat er net niet genoeg ruimte is om ze op 1 lijn te krijgen. Ik weet niet of dit op andere resoluties ook het geval is, en dit lijkt me ook niet evident om op te lossen omdat de langste labels de breedte van alle items dicteren.

Wat misschien een oplossing zou zijn: SSD's en Interne Harde schijven vervangen door een alias voor "Opslag"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Er zullen altijd situaties zijn waarbij de categorieën niet op één regel passen, zie bijvoorbeeld ook categorie: Randapparatuur

Dat is op zich geen probleem. Wat in de TS misging is dat de categorielijst zelf niet over de volle breedte stond, en dat is in elk geval opgelost.

March of the Eagles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.