Vraag
Alle reacties
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
verder kan je het met een verbrander wat opwarmen dat het zacht wordt, en dan kan je het wel uit elkaar wringen / pellen...
eigenlijk zit dat bochtje al verkeerd om... maar door gebrek aan ruimte / verjongt T-Stuk zal hier wel voor gekozen zijn en ach met die hoeveelheden water uit ketel zal het wel los lopen
[ Voor 34% gewijzigd door SMSfreakie op 27-10-2024 18:24 ]
404 Signature not found
Dan een mof erop lijmen resterende stukje is wat kort maar moet kunnen.
Stukje buis in de mof en dan een haakse bocht erop lijmen.
Daar kan dan weer een stukje buis in omhoog om de inlaatcombinatie.
Die inlaatcombinatie zou trouwens maar zelden water moeten doorlaten dus mischien verdient die ook wat aandacht.
:strip_exif()/f/image/BvkUoYrjBq0EKEOdbTfFeuAm.jpg?f=fotoalbum_large)
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Bij mijn wpb klopt dat inderdaad maar er hangt daar een cv ketel._JGC_ schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:19:
@Ronald.42 Inlaatcombinatie is er om druk af te laten als het water opwarmt terwijl de kraan dicht zit, dat ding drupt met enige regelmaat. Komt bij dat waterslag van eengreepskranen die dingen ook kan laten druppen.
En bij mijn cv ketel kwam er toch zeldzaam een drup uit hooguit bij zoals je aangeeft het dichtknallen van een kraan.
Bij de wpb druppelt het gedurende het opwarmen inderdaad wel regelmatig.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Intergas ketels druppen eigenlijk altijd uit dat ding, aangezien het water in de wisselaar gewoon meeverwarmd wordt als je CV opstookt.Ronald.42 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:22:
[...]
Bij mijn wpb klopt dat inderdaad maar er hangt daar een cv ketel.
En bij mijn cv ketel kwam er toch zeldzaam een drup uit hooguit bij zoals je aangeeft het dichtknallen van een kraan.
Bij de wpb druppelt het gedurende het opwarmen inderdaad wel regelmatig.
Bij een ketel met driewegklep is het idd minder gangbaar dat ze veel druppen.
Ik had inderdaad een ketel met driewegklep, die heeft me ooit al eens op onmiskenbare wijze laten weten dat er een paar tanden van de kunstof tandwielen misten_JGC_ schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:56:
[...]
Intergas ketels druppen eigenlijk altijd uit dat ding, aangezien het water in de wisselaars gewoon meeverwarmd wordt als je CV opstookt.
Bij een ketel met driewegklep is het idd minder gangbaar dat ze veel druppen.
Kan ik ook een hot air gun gebruiken?SMSfreakie schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:23:
bij de beugel van het expansievat (?) lijkt het ook niet al te jofel..
verder kan je het met een verbrander wat opwarmen dat het zacht wordt, en dan kan je het wel uit elkaar wringen / pellen...
eigenlijk zit dat bochtje al verkeerd om... maar door gebrek aan ruimte / verjongt T-Stuk zal hier wel voor gekozen zijn en ach met die hoeveelheden water uit ketel zal het wel los lopen![]()
als deze:
:strip_exif()/f/image/SOa5nLOVoxo4xIc732Dtqyo8.jpg?f=fotoalbum_large)
Yup.. niet te dicht er op dat het PVC verbrand, want das minder goed voor je gezondheidMarcFrance schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 20:36:
[...]
Kan ik ook een hot air gun gebruiken?
als deze:
[Afbeelding]
en zacht pvc = HEET dus auw aan de vingers
404 Signature not found
Voor €16 heb je het hele spul in rond 40mm vanaf de rode steun bij elkaar, inclusief een stuk pijp, lijm en een overschuifmof om het makkelijk aan te sluiten aan het oude.
Ik wist het wel als ik snel klaar zou willen zijn.
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
Dat is een 50mm bocht met een verloop van 50 naar 32mm die erin geschoven zit. Zoek maar op verloopring of verloopsok icm met 50 en 32mm.MarcFrance schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 01:05:
[Afbeelding]
Bedankt voor je adviezen, ik heb besloten om het grootste deel ervan te veranderen. Maar hoe kan ik deze bocht vinden? 32mm naar 50mm geloof ik
Je kunt er ook voor kiezen om daar een rubberen overgangsmanchet 50-32mm te plaatsen. Dan hou je altijd een beetje bewegingsvrijheid en kan je het geheel makkelijker monteren of demonteren (mocht je ooit willen reinigen oid).
En dan dat stuk 32 gewoon nabouwen met nieuwe materialen, dat zijn de kosten niet en het is weer schoon.
CV ketels, zeker condenswater is vaak best wel vervuild na verloop van jaren.
Vergeet niet ook een beugel te plaatsen, het geheel hangt nu op de afvoer. Als je een rubber manchet gebruikt zul je extra ondersteuning moeten gebruiken.