Ik heb net een pc samengesteld die ik wil bestellen via Megekko en zou graag wat hulp willen hebben met eventuele bottlenecks of andere verbeteringen die ik kan maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel vooral grand strategy games maar soms ook meer veeleisende games zoals Red Dead Redemption 2, the Witcher 3, Cities Skylines 2. Ik heb geen behoefte aan Raytracing en zou dus liever geld willen besparen met een Radeon GPU.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn uiterste maximumprijs is € 1500,- maar ik zou het liefst rond de € 1200,- willen blijven. De onderdelen die ik nu heb uitgekozen zijn € 1247,45. Ik zal alles via Megekko bestellen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al koelpasta en 1 extra case fan, en de case (Corsair 3000D) die ik heb uitgekozen heeft als het goed is al 2 fans. Verder heb ik alle peripherals al, dus geen behoefte aan een monitor muis of toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zi het lijstje onderaan. De producten zijn niet vast en ik sta open voor suggesties op elk onderdeel. De behuizing zou ik het liefst wel zo willen houden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het liefst zo min mogelijk RGB en lampen op mijn onderdelen willen hebben.
Ga je overklokken?
Ik weet het nog niet zeker, maar het zou wel de eerste keer voor mij zijn. Ik wil niet aan de RAM zitten, maar CPU en GPU overklokken lijkt mij wel een optie.
Wat verwacht je van ons?
Tips over eventuele bottlenecks of andere fouten of onhandige keuzes die ik maak. Ik zou ook tips voor goedkopere alternatieven erg waarderen.
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel vooral grand strategy games maar soms ook meer veeleisende games zoals Red Dead Redemption 2, the Witcher 3, Cities Skylines 2. Ik heb geen behoefte aan Raytracing en zou dus liever geld willen besparen met een Radeon GPU.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn uiterste maximumprijs is € 1500,- maar ik zou het liefst rond de € 1200,- willen blijven. De onderdelen die ik nu heb uitgekozen zijn € 1247,45. Ik zal alles via Megekko bestellen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al koelpasta en 1 extra case fan, en de case (Corsair 3000D) die ik heb uitgekozen heeft als het goed is al 2 fans. Verder heb ik alle peripherals al, dus geen behoefte aan een monitor muis of toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zi het lijstje onderaan. De producten zijn niet vast en ik sta open voor suggesties op elk onderdeel. De behuizing zou ik het liefst wel zo willen houden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het liefst zo min mogelijk RGB en lampen op mijn onderdelen willen hebben.
Ga je overklokken?
Ik weet het nog niet zeker, maar het zou wel de eerste keer voor mij zijn. Ik wil niet aan de RAM zitten, maar CPU en GPU overklokken lijkt mij wel een optie.
Wat verwacht je van ons?
Tips over eventuele bottlenecks of andere fouten of onhandige keuzes die ik maak. Ik zou ook tips voor goedkopere alternatieven erg waarderen.
Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|
Processors | AMD Ryzen 9 7900X Boxed | € 359,- | € 359,- |
Moederborden | Gigabyte B650 EAGLE | € 139,- | € 139,- |
Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7600 XT Steel Legend 16GB OC | € 373,95 | € 373,95 |
Behuizingen | Corsair 3000D Airflow | € 76,- | € 76,- |
Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 | € 40,90 | € 40,90 |
Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2A4800C40 | € 94,90 | € 94,90 |
Voedingen | MSI MAG A650GL | € 79,90 | € 79,90 |
SSD 1 | Gigabyte NVMe SSD 256GB | € 24,90 | € 24,90 |
SSD 2 | Lexar NQ710 1TB | € 58,90 | € 58,90 |
Totaal | € 1.247,45 |
Alvast bedankt!