Compressor voor autobanden, accu of met snoer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:52
Ik ben op zoek naar een compressor om mijn autobanden op te pompen (Tesla model 3). Ik kwam zoiets tegen:

https://www.google.com/ur...Vaw1WENubTr8eFplu4rx0zc4E

Maar las bij reviews dat hij vaak maar 2/3 banden kan oppompen en dan al leeg is. Kan ik dan maar beter een met snoer nemen? Tesla biedt er zelf ook een aan:

https://shop.tesla.com/nl...ssor-_-bandenreparatieset

Maar die gaat niet automatisch uit (volgens mij kan je die niet instellen dat hij automatisch uit gaat)?

Voordeel van Tesla shop is dat ik nog een voucher voor 100 euro heb, maar draadloos lijkt mij ook wel handig voor andere dingen (fiets/luchtbed etc)

Gelukkig zijn ze wel lekker klein, dus passen makkelijk in je achterbak.

Wat is aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vanaf 25 euro heb je een mobiele compressor op 12V. Die werkt altijd.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:39

ThunderNet

Flits!

Ik heb een Makita DMP180 compressor, ontzettend tevreden over! Uiteraard voor gekozen omdat ik al machines in het Makita systeem had.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
DaWizza schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:10:
Vanaf 25 euro heb je een mobiele compressor op 12V. Die werkt altijd.
Ik las dat via accu soms de accu kan leegtrekken? Of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:24
TweakerVincent schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:36:
[...]

Met een accupakket van een Tesla kan je de hele buurt oppompen ... Zou ik me bij een elektrische auto niet druk over maken. Gewoon ééntje bedraad is het makkelijkst en werkt altijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Houtenklaas op 27-10-2024 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Houtenklaas schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:39:
[...]

Met een accupakket van een Tesla kan je de hele buurt oppompen ... Zou ik me bij een elektrische auto niet druk over maken. Gewoon ééntje bedraad is het makkelijkst en werkt altijd.
Maar je connect hem toch via 12v stekker die de normale accu gebruikt? (Zit nog een 12v accu in de car naast accupakket)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:36:
[...]

Zolang je alleen je eigen auto doet valt dat wel mee.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:45
Ik gebruik deze. Pompt ontzettend snel, is best stil en indien je al ander Bosch 18v gereedschap hebt kun je de accu daarvan gebruiken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZ7AavaRL3ALic6m2lRBgJ1vLaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FuZ5mp1Ysxew0818FEY8obuw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:24
TweakerVincent schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:44:
[...]

Maar je connect hem toch via 12v stekker die de normale accu gebruikt? (Zit nog een 12v accu in de car naast accupakket)
Maakt niet uit. Dat is geen startaccu. Daarnaast is het bijpompen altijd een klein beetje, daar merk je echt niks van. Ik heb ook zo batterij-ding gehad en dat was waardeloos. Leeg als je hem nodig hebt en na een paar jaar was de batterij ook op. Zal ook wel niet de beste kwaliteit geweest zijn. Let bij een bedrade wel even op de lengte van het snoer, dat je wel ruim om de auto heen kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
voor echte "nood" heb ik gewoon een goedkoop compressortje in met 12V stekker in de auto liggen...
bij huis heb ik wel 230V in de buurt en pak ik het draagbare 230V model

en verder gratis oppompen bij de pomp..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:40
TweakerVincent schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:36:
Ik ben op zoek naar een compressor om mijn autobanden op te pompen (Tesla model 3). Ik kwam zoiets tegen:

Wat is aan te raden?
Een fatsoenlijke fietspomp doet het sneller en stiller. Voor die paar keer per jaar dat je moet bijpompen is het zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:01

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb een kleine luchtpomp van Makita op basis van 18V LXT accu's
https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html
Bevalt mij prima. Voor het bijpompen is dit prima

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Thanks all, dan idd maar zonder accu gaan.

Is dit wat? https://www.debeterewereld.nl/ganaar/60207-9300000064222997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 00:25

NSG

Je weet niks!

Apart weer dat je zoiets niet standaard geleverd krijgt bij een Tesla. Zou even langs een autosloperij rijden, die hebben er tig op voorraad. En dan doel ik uiteraard op een 12V-stekker variant.

[ Voor 15% gewijzigd door NSG op 27-10-2024 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:31
NSG schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:19:
Apart weer dat je zoiets niet standaard geleverd krijgt bij een Tesla. Zou even langs een autosloperij rijden, die hebben er tig op voorraad. En dan doel ik uiteraard op een 12V-stekker variant.
Ik heb nog nooit een compressor bij een auto gehad. Het dichtst in de buurt komt dan zo'n spuitbusje met prut omdat de auto geen reservewiel heeft (LPG auto, tank op plek van wiel).

Maargoed, voor beetje bijpompen gebruik ik gewoon een fietspomp, ga ik de herriemakende compressor niet voor aanzwengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 23-06 21:43
Als je al accu spul van parkside (lidl gereedschap) heb dan is hij pomp een prima ding. Je kan met 1 kleine accu wel 20 banden oppompen. De set met luchtpomp is helemaal geweldig ik gebruik de luchtpomp echt heel vaak voor het uitblazen van mijn pc of stof van toetsenbord blazen en zelfs een luchtbed is een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
computerjunky schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:24:
Als je al accu spul van parkside (lidl gereedschap) heb dan is hij pomp een prima ding. Je kan met 1 kleine accu wel 20 banden oppompen. De set met luchtpomp is helemaal geweldig ik gebruik de luchtpomp echt heel vaak voor het uitblazen van mijn pc of stof van toetsenbord blazen en zelfs een luchtbed is een eitje.
Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
_JGC_ schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:23:
[...]

Ik heb nog nooit een compressor bij een auto gehad. Het dichtst in de buurt komt dan zo'n spuitbusje met prut omdat de auto geen reservewiel heeft
Daar wordt je bandenboer echt heel blij van als je die gebruikt hebt :')

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 23-06 21:43
https://www.lidl.nl/p/par...0v-zonder-accu/p100345325

Helaas momenteel uitverkocht... De accu's kan je met regelmaat in de winkel met korting krijgen als je de app scant.

[ Voor 13% gewijzigd door computerjunky op 27-10-2024 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
ik denk dt ik deze maar besteld, 26 euro en 3 meter kabel. lijkt me een prima oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

Snow_King

Konijn is stoer!

-tom-562 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:10:
Ik heb een kleine luchtpomp van Makita op basis van 18V LXT accu's
https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html
Bevalt mij prima. Voor het bijpompen is dit prima
Heb ik ook, fijn ding! Gebruik hem nu echt heel vaak. Auto’s, fietsen, kruiwagen, skelter, ga maar door. Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:01

-tom-562

Oliesjeik

Snow_King schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:32:
[...]

Heb ik ook, fijn ding! Gebruik hem nu echt heel vaak. Auto’s, fietsen, kruiwagen, skelter, ga maar door. Handig!
Ja, sinds ik hem heb, gebruik ik de fietspomp nooit meer. Met 2 kleine kinderen hebben we genoeg luchtband(jes) om op te pompen :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 00:25

NSG

Je weet niks!

_JGC_ schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:23:
[...]

Ik heb nog nooit een compressor bij een auto gehad. Het dichtst in de buurt komt dan zo'n spuitbusje met prut omdat de auto geen reservewiel heeft (LPG auto, tank op plek van wiel).

Maargoed, voor beetje bijpompen gebruik ik gewoon een fietspomp, ga ik de herriemakende compressor niet voor aanzwengelen.
Misschien is het een VAG dingetje dat je er een compressor bij krijgt. Die heb je ook nodig om dat prut in je banden te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:53
Ik heb deze https://www.googleadservi...IyQQwg8oAHoECAcQEg&adurl=

Primair gekocht voor de motor omdat ook de bandenspanningmeter heel accuraat is volgens verschillende (en eigen) testen.

Laatst ook de auto banden op de juiste spanning gezet, het duurt wel een paar minuten per band maar dat is voor mij makkelijker dan naar de pomp rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

NSG schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:28:
[...]

Misschien is het een VAG dingetje dat je er een compressor bij krijgt. Die heb je ook nodig om dat prut in je banden te krijgen.
Krijg je bij VAG alleen als je geen reservewiel of thuiskomer bijbesteld.
Bij aflevering op runflat of soortgelijk banden krijg je er trouwens ook geen.

@TweakerVincent een jaar terug ofzo was de Xiaomi pomp een hit / aanrader. https://www.mi.com/nl/pro...lectric-air-compressor-2/
Lees ik nog steeds goede verhalen over.

En nee, deze belt niet naar huis ;)

Overigens zelf een of ander lomp ding met snoer staan dat ik een paar jaar terug bij de Aldi gehaald heb. Prima compressor, gaat tot 7 bar maar 3 meter snoer is echt heel weinig. Kom niet eens het tuinpad af, laat staan helemaal om een auto heen. Als ik nu eentje zou kopen was accu een nobrainer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online

Heimdallr

Asgard

ThunderNet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:23:
Ik heb een Makita DMP180 compressor, ontzettend tevreden over! Uiteraard voor gekozen omdat ik al machines in het Makita systeem had.
Aanrader deze heb ik zelf ook om de banden van mijn auto op te pompen.

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 16:40
The Eagle schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:43:
[...]

Krijg je bij VAG alleen als je geen reservewiel of thuiskomer bijbesteld.
Bij aflevering op runflat of soortgelijk banden krijg je er trouwens ook geen.

@TweakerVincent een jaar terug ofzo was de Xiaomi pomp een hit / aanrader. https://www.mi.com/nl/pro...lectric-air-compressor-2/
Lees ik nog steeds goede verhalen over.

En nee, deze belt niet naar huis ;)

Overigens zelf een of ander lomp ding met snoer staan dat ik een paar jaar terug bij de Aldi gehaald heb. Prima compressor, gaat tot 7 bar maar 3 meter snoer is echt heel weinig. Kom niet eens het tuinpad af, laat staan helemaal om een auto heen. Als ik nu eentje zou kopen was accu een nobrainer.
Heb de Xiaomi, versie 2s. Werkt prima. Accu is voldoende om 6 banden op te toppen, of 1 autoband van nul tot x druk te vullen. Tevens zit er een lampje op wat wel handig is. Omdat ie de grootte heeft van een flinke powerbank is hij ook makkelijk mee te nemen. Ook heeft hij USB C dus dat is de enige kabel die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 07:46
Iemand ervaring met de Black Rhino AeroBoost T-3 Autobanden Pomp?

https://www.black-rhino.be/product/aeroboost-t3/

Weet iemand of ooit getest is of deze dingen betrouwbaar zijn? Ik las ergens dat de pompen bij benzinestations ook niet betrouwbaar zijn.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:40
honey schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:06:
Iemand ervaring met de Black Rhino AeroBoost T-3 Autobanden Pomp?

https://www.black-rhino.be/product/aeroboost-t3/

Weet iemand of ooit getest is of deze dingen betrouwbaar zijn? Ik las ergens dat de pompen bij benzinestations ook niet betrouwbaar zijn.
Definieer "betrouwbaar"......

Dit soort spul gaat niet snel stuk. Maar de prestatie van oppompen is magertjes te noemen. Van 1,8 bar naar 2,5bar kan zomaar 5 minuten duren.
Die zwarte neushoorn vind ik best duur, via china een besteld voor ongeveer €25,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 07:46
Ramon 73 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:40:
[...]

Definieer "betrouwbaar"......
Ik bedoel eigenlijk nauwkeurig. Dat als ik 2.6 bar kies, dat het dan ook exact 2.6 is en niet 2.4 of 3.0. Het maakt me weiniig uit als het 5 minuten duurt per band.

Specs van pc

Pagina: 1