Chervolet matiz deur open lamp probleem.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:35
Goedendag ik zit met een vreemd probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden en auto's zijn niet mijn interesse dus weet er niet heel veel van.
Een vriend heeft een Chervolet matiz 2005met een persistent deur open lampje wat ik niet gefixed krijg en de dealer snapt er zelfs niets van.

Huidige stand van zaken:

lampje brand met de auto uit deuren/achterklep open of dicht ook met sleutel op stroom stand of motor draaiend.

Gek genoeg lampje gaat uit wanneer de koplampen aan gaan en alle deuren/klep dicht zijn.
Zo heb ik dus 1 voor 1 de sensoren voor de deuren al uitgesloten. Het gaat immers uit als de sensor ingedrukt word (het betreft sensoren met een enkel positief draad).

Ook de verlichting in de achterbak blijft branden. Ik trof deze losgekoppeld aan waarschijnlijk door de vorige eigenaar en deze begon meteen te branden toen ik hem inplugde (auto uit). Maar ook deze gaat dus uit als ik de sleutel omdraai en de koplampen aan zet. 8)7

sidenote: Als ik de switches indruk dan zie ik het kofferbak lampje licht kortstondig dimmen dus er gebeurt wel iets maar niet genoeg om de lamp uit te laten gaan. Kan dit kan sluiting zijn en waar?

Ik ben nog op zoek naar het boekje om de zekeringen te kunnen testen want het staat er alleen in het Koreaans ofzo dus geen idee welke zekering welke is. Al is een zekering vaak kapot of heel maar kan zo wel sluitstroom detecteren en misschien dat dat ergens een clue geeft.

Dit probleem valt echt buiten alle scenario's die ik online kan vinden omdat alle sensoren/switches dus prima werken.

Ik hoop dat iemand nog suggesties heeft aangezien veel van dit soort problemen vaak niet merk specifiek zijn want ik kan er niet veel meer van maken en hun dealer is compleet nutteloos gebleken en hebben ze een nieuwe accu aangesmeerd...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:32
Enige wat ik zo kan bedenken, is dat de plusdraad van de deurlampjes ergens sluiting maakt met een andere plusdraad, waardoor de deurlampjes dus effectief hun plus krijgen van die andere draad, ook wanneer de schakelaars allemaal onderbroken zijn.

Dat zal lastig te vinden zijn. Wat ik denk ik zou proberen:
- Kijken of er ergens draden doorgesleten zijn, of stekkers doorgesmolten.
- Met de schakelaars in de gesloten-deur stand één voor één de zekeringen trekken, om te zien op welke zekering de lampjes uit gaan. Ik zou dan beginnen met de zekering waar ze op horen, en daarna die van de overige verlichting pakken. En dan de rest.

Hierbij ga ik er overigens vanuit dat deze lampjes nog gewoon in een ouderwets circuit zitten, en niet door een Canbus worden aangestuurd.

iRacing Profiel