Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky53
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 27-10-2024
Probleem met ophalen van Whatsapp-backup (wegens aanschaf nieuwe android telefoon)

-De oude maakte automatisch een Whatsapp-backup eens per maand naar Google One.
-Vóór het overzetten naar nieuwe telefoon is nog eens handmatig een extra backup gemaakt op de oude.
-Na dat overzetten (inloggen op de nieuwe, waarna automatisch uitgelogd op de oude) bleek een tiental dagen achtereen exact vanaf de laatste automatische backup compleet te ontbreken.
-Toen heb ik Whatsapp weer teruggezet naar de oude telefoon in de hoop dat, en ja, daar verscheen alles weer helemaal compleet. Ook in Web Whatsapp op de pc was alles weer helemaal compleet. Naar de oude telefoon bleek dus wél een complete backup te worden teruggezet (dus de backups naar Google One lijken op zich óók correct te zijn gegaan).
-Daarna opnieuw naar de nieuwe telefoon overgezet en je raad het al: weer ontbraken die tien dagen. Maar de nieuwste appjes (nog op de oude telefoon!) van inmiddels twee dagen ná die ontbrekende periode waren nu weer wél correct overgezet! Dus ik vraag me af wélke backup de nieuwe telefoon nu eigenlijk ophaalt en waarom hij dan die tien dagen weigert op te halen....

Het hele proces heb ik inmiddels nog enkele keren herhaald, met als resultaat dat nu ook meer recente chats ineens verdwenen zijn (die na eerdere omzettingspogingen nog wél goed meegekomen waren).

Er zouden als het goed is nog altijd enkele wél complete backups (in ieder geval de backups die gemaakt zijn vanaf de oude telefoon, de laatste is handmatig van vandaag) in Google One moeten staan.
Waar kan dit probleem aan liggen? Of is dit simpelweg een vaker voorkomende instabiliteit in Whatsapp?
En is er nog een alternatieve manier om een backup op te halen op de nieuwe telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:06
WhatsApp adviseerd met een QR code te scannen en dan over te zetten.
https://faq.whatsapp.com/...form=android&locale=nl_NL

Mijn ervaring daarbij is beide telefoons schermen actief houden tot het hele proces klaar is. Bij in slaap vallen van scherm treed batterij besparing op en kan het afbreken doordat de verbinding verbreekt.