Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-06 20:34
Goedemiddag Tweakers,

Sinds een weekje problemen met onze televisie. We kregen verticale lijnen in beeld, daarna is het beeld er helemaal mee gestopt. Wel geluid, afstandsbediening en verlichting in het scherm.

Contact gezocht met Philips. Zij gaven aan dat ik een software update moest doen. Vanmorgen geprobeerd maar geen resultaat. Wel ging de tv even aan en toen begonnen weer de lijnen. Heb dit gelukkig kunnen filmen. Ik heb op internet iets gelezen dat het een Tcon probleem kan zijn?

Philips gaat nu een reparatiebedrijf vragen wat het probleem kan zijn en wat dit zal gaan kosten. Maar ik hoop dat ik het zelf kan repareren.

Benieuwd of iemand hier ervaring in heeft en mij op een goede weg kan wijzen om hem te repareren.

Het filmpje heb ik op YouTube gezet: YouTube: Probleem Philips tv

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HR4uCXgpKLKvy2YaU5Flu15CYKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4K80dgMt1C93gF6y0e9E9i5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik vind het ruiken naar een probleem met de T-con. Je kunt de televisie open maken en kijken of de kabels van/naar de T-con goed vastzitten of mechanische druk op de T-con en dat soort dingen enig effect heeft. Een T-con vervangen is goed te doen, maar het blijft een gok of dat nu het probleem is of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blottle
dmantione schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:02:
Ik vind het ruiken naar een probleem met de T-con. Je kunt de televisie open maken en kijken of de kabels van/naar de T-con goed vastzitten of mechanische druk op de T-con en dat soort dingen enig effect heeft. Een T-con vervangen is goed te doen, maar het blijft een gok of dat nu het probleem is of niet.
Bedankt. Heb de t-Con eruit gehaald en opnieuw aangesloten. Nog hetzelfde probleem. Alles zat ook nog vast. (Zeg ik als leek)

Heb even gekeken. De t-con is alleen bij ome Ali te krijgen voor 2 tientjes. Ik denk dat ik dat maar ga proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ja, AliExpress opent deuren voor reparaties die anders totaal onhaalbaar zijn. Voor twee tientjes zou ik de gok wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
Na contact gehad te hebben met de Ali-verkoper alles met alcohol schoongemaakt. Nu geeft de tv beeld. Helaas nog wel een nieuwe probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ca7y5QPOxpEbgmgHBrlc3lqZF3c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P89up3ppASpXxxfmVJjrPy8U.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MDvfo7kFXWqjc-0ofcEx0lSUXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOQJh07BNvEjkmNqakvudcSc.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee? Of is mijn tv gewoon kaduuk?

[ Voor 24% gewijzigd door blottle op 28-10-2024 17:27 . Reden: Extra foto ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als slechts een deel van het beeld wegvalt is dat meestal een slechte verbinding. Er zitten aan de rand van het paneel chipjes die elk een deel van het beeld regelen, de T-con verdeelt het over die chipjes. Eén van die chipjes krijgt nu geen goed signaal.
Pagina: 1