Photo search programma

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cc88
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-09 16:02
Mijn vraag
Met de komst van een nieuwe NAS, heb ik regelmatig backup gemaakt de afgelopen waar ik nu tegen het probleem aanloop dat ik ontelbaar veel dubbelen bestanden heb. Inmiddels diverse programma gedownload en nog is het niet geluk om alle originele te selecteren. Veel bestanden worden geselecteerd op de aanmaak datum en niet op de datum wanneer het bestand / foto is genomen.

Ik ben op zoek naar een programma die alles kan scannen op duplicaten en die de mogelijkheid geeft om alle originele in een aparte werkmap te zetten. Weet iemand welk programma hier uitermate geschikt voor is?

[ Voor 15% gewijzigd door Cc88 op 27-10-2024 11:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
My lex, maar dat zal te duur voor jouw doel zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cc88
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-09 16:02
Ik ben niet beroerd om voor een product te betalen.. Maar het moet wel leuk blijven voor de hobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MyLex is way overkill.

zoeken bij google naar 'photo deduplication tool' geeft vele, ook gratis, opties. Probeer er daar een van. Belangrijke vraag aan jezelf is of op filename, exif-dtaa, of op inhoud moet worden gezocht. Dat laatste is enorm veel trager. Exit lijkt me het beste werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heh, uit nieuwsgierigheid even dupeGuru geinstalleerd en gedraaid. 35GB van mijn 150GB aan foto's is dubbel :o (Op basis van vergelijken op exif data). Maar die werkt dus prima wmb.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)