Mijn vraag
Mede na aanleiding van de recente review ben ik eens wat verder gaan kijken naar het upgraden van mijn netwerkapparatuur (want al langer niet 100% tevreden onder het motto van "dit moet zeker beter kunnen"). Echter is mijn netwerkkennis bij lange na niet goed genoeg om te bepalen wat nu de "beste" keuze is.
In het kort, wat zoek ik/zou ik willen:
Vanuit de eerder aangehaalde review kwam voor mij de XT9 naar boven. Maar is dat wel zo? Mij wordt niet duidelijk of de combinatie Guest/IoT SSID inderdaad ook met AsusWRT in te stellen is? Of moet je dan juist naar AsusWRT Merlin gaan (en een XT12 wellicht?). Of zouden Ubiquiti (UniFi Dream Router) of router van Synology opties zijn?
Mede na aanleiding van de recente review ben ik eens wat verder gaan kijken naar het upgraden van mijn netwerkapparatuur (want al langer niet 100% tevreden onder het motto van "dit moet zeker beter kunnen"). Echter is mijn netwerkkennis bij lange na niet goed genoeg om te bepalen wat nu de "beste" keuze is.
In het kort, wat zoek ik/zou ik willen:
- Mesh setup (twee of drie stations)
- Gebruiksvriendelijke interface / setup
- Guest WiFi SSID (zonder toegang tot lokaal netwerk)
- IoT WiFi SSID (idealiter met alleen toegang tot lokaal netwerk)
- Wireguard VPN
- Proxmox server met verschillende VMs/LXCs (oa HAOS/Z2M)
- ESPHome Devices
- IP Camera's (Reolink)
- NAS server voor data opslag
- UTP kabels vanuit meterkast naar een aantal punten door het huis
- Managed switches in meterkast/bij televisie voor aansluiten apparatuur)
- verschillende TP-Link routers geconfigureerd als AP (deze wil ik dus vervangen!)
Vanuit de eerder aangehaalde review kwam voor mij de XT9 naar boven. Maar is dat wel zo? Mij wordt niet duidelijk of de combinatie Guest/IoT SSID inderdaad ook met AsusWRT in te stellen is? Of moet je dan juist naar AsusWRT Merlin gaan (en een XT12 wellicht?). Of zouden Ubiquiti (UniFi Dream Router) of router van Synology opties zijn?