Ervaring led dimmers hotelschakeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-04 08:08
Hi,

Zijn er mensen met ervaring met zowel de ecodim als ion industries dimmers?

Gaat om de:
- Ion industries Master-Slave LED Dimmer SET | 0.3-200 Watt
- ECO-DIM.11

De ecodim is een beetje duurder, maar heeft een soft start functie waarvan ik weet dat mijn vriendin er erg blij van gaat worden. Maar, je kunt de max niet zelf instellen en ik vraag me af of je met lage wattages (3x <5w) bij die dimmer wel voldoende trappen in het dimmen hebt?
En hoe zit dat met die popcorn boost functie van de Ion industries dimmer? Ik neem aan dat dit gaat over het eventueel knipperen van lampen (hebben we nu last van...) Is dat echt nodig?
Voorkeur lijkt dus uit te gaan naar die eco dim, tenzij de ion ook een vergelijkbare soft start heeft of 1 van de 2 makkelijker dimbaar is.

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:18
M2cents;
Een Ecodim 200w gaf in mijn geval problemen; bij vol licht aan, gingen de led toch zachter binnen 10 seconden.
De Ion industries 350w dimmer gaf die problemen niet. Het gings om slechts 9x 6w led spots.

Op een andere plek heb ik een ecodim zigbee dimmer met slechts 3 spotjes erop en die doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romborum
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11-05 17:42
Ik ben wel benieuwd welke je kiest en of het gaat werken. Ik heb vorig jaar dimmers van robb shop gekocht in de aanbieding en die zijn momenteel stof aan het happen. Dat was de bedoeling om te gebruiken in combi met homey.

Maar buiten de homey werken ze niet goed in een hotelschaleling. Het ontbreken van de max is waarschijnlijk de oorzaak, de lampen gaan als je te fel zet niet meer uit. Zonder hotelschakeling werkt het wel. Dus ik zou voor ion gaan denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDisturbed
Ik heb de ion besteld. Kwam wat betrouwbaarder over toch...

Maar dan nu het nieuwe avontuur, want ik had meer kleuren dan zwart verwacht...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbwskZAG-YdAjY_L4b1WMqpDJf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4H2ggsQGrB8ODtimQlq3TIev.jpg?f=fotoalbum_large
Van de oude dimmer weet ik dat bij de meest linker een pijltje omhoog staat een de meest rechter een pijl omlaag.

Hoe verhoudt zich dat tot dit schema?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJX58Ifv7zIlpOZLRpZnuCclP5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CaE1QYys7kglGpb7GVUOgSp.jpg?f=fotoalbum_large

Dan heb ik de middelste nodig, want 2 dimmers.

Boven heb ik een bruine draad en 2 zwarte. De bruine zat in de L, dan heb ik een zwarte bij een pijl uit en een zwarte bij een heen en weer pijl.

Mijn theorie is dat ik boven de rechter kant van het schema heb. Dus bruin bij bruin. Pijltje uit in de L, want doorgeven fase, en de heen en weer pijl in de S Want schakel.

Dan beneden de pijl in draad in die rechter L. De pijl uit draad in pijl uit met golf. Want stroom uit. En de overgebleven in de S.

Weten jullie gelijk mijn niveau. Is er een manier om dit zonder multimeter te testen? Help haha

[ Voor 20% gewijzigd door DutchDisturbed op 09-11-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:15
Is het uiteindelijk gelukt? Zo ja, hoe bevallen de ION-dimmers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:14

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Van die 3 zwarte draden zie je er twee naar links en een naar rechts gaan. Die ene naar rechts gaat naar de lamp en sluit je op het golfje aan (middelste afbeelding). Die twee draden naar links zijn wisseldraden. Maakt niet uit hoe om je ze aansluit in de overgebleven aansluitingen (L of S).

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10

inXs

known as inXs

Ik heb gister (toevallig) de ecodim aangesloten op een hotelschakeling (led 2 lampen) Enorme klus, want qua draden liep ik helemaal vast, dus heb wel tig varianten getest. Ene kant had 2 bruin en 2 zwart en de andere 2 zwart en 2 zwart/wit. Maar het is gelukt en dimmen beide goed en volgen elkaar ook in ‘dimstand’. Ook qua minst fel en meest felle optie is het goed. Zit ook geen trilling/ruis in oid.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDisturbed
Ja is gelukt! Ik heb uiteindelijk met een mutimeter de draden doorgemeten en dat ging eigenlijk in 1 keer goed.

Goed om te horen dat de ecodim ook goed werkt. Ik ben in ieder geval erg tevreden over de ION dimmers!
Pagina: 1