© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
Wat ook nog lijkt te ontbreken is de generatie PCI-e. Ik vermoed dat een oudere kaart is en dan is het maar de vraag of je op de 4 poorten tegelijkertijd de volle 10Gbps kan halen.
Spel en typfouten voorbehouden
X710 werkt op PCI-e 3.0 en deze kaart heeft, als het de echte kaart van Dell is, 8 banen. De reden dat ik deze kaart wil kopen is om de connecties te consolideren naar één kaart per server. Ze zullen waarschijnlijk nooit allemaal tegelijkertijd actief zijn.FredvZ schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:21:
Ik vind de specificaties bij MaxICT enigszins verwarrend: ze hebben het over ethernet, maar tegelijkertijd hebben ze het over fibrechannel. Dat zijn verschillende technieken.
Wat ook nog lijkt te ontbreken is de generatie PCI-e. Ik vermoed dat een oudere kaart is en dan is het maar de vraag of je op de 4 poorten tegelijkertijd de volle 10Gbps kan halen.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
Ik heb op andere fora/reddit vele "unlock" draadjes gezien over X710 kaarten, ook van Dell. Dus ik zou er van uit gaan dat deze af fabriek alleen gecodeerde modules ondersteunen.ocf81 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:02:
Ik zie dat MaxICT een goede deal heeft voor Dell X710 quad SFP+ kaarten, maar voordat ik deze koop wil ik graag even weten of deze kaarten voorzien zijn van beperkingen zoals het verplicht gebruik van Dell gecodeerde SFP+ modules etc. Weet iemand of deze kaart van dat soort beperkingen heeft?
Ik houd het daarom bij Mellanox kaarten, die zijn niet kieskeurig. Maar ik heb alleen Mellanox kaarten met 2 SFP+ cages gezien.
Ik ben juist op zoek naar een viervoudige SFP+ kaart, omdat ik nu een paar tweevoudige SFP+ kaarten per server heb, en ik deze graag wil consolideren naar één kaart per server, zodat ik meer slots over houd. Ik ga eens kijken naar die unlock topics op STH en Level1Techs om te zien of dat voor mij van toepassing zou zijn.XiMMiX schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:33:
[...]
Ik heb op andere fora/reddit vele "unlock" draadjes gezien over X710 kaarten, ook van Dell. Dus ik zou er van uit gaan dat deze af fabriek alleen gecodeerde modules ondersteunen.
Ik houd het daarom bij Mellanox kaarten, die zijn niet kieskeurig. Maar ik heb alleen Mellanox kaarten met 2 SFP+ cages gezien.
[ Voor 15% gewijzigd door ocf81 op 26-10-2024 22:19 ]
© ocf81 1981-infinity
Vanuit SPOF perspectief is twee kaarten niet eens zo’n gek idee, maar als het geen productie machine voor een bedrijf is, natuurlijk minder relevantocf81 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:34:
[...]
Ik ben juist op zoek naar een viervoudige SFP+ kaart, omdat ik nu een paar tweevoudige SFP+ kaarten per server heb, en ik deze graag wil consolideren naar één kaart per server, zodat ik meer slots over houd. Ik ga eens kijken naar die unlock topics op STH en Level1Techs om te zien of dat voor mij van toepassing zou zijn.
I reject your reality and substitute my own
Moet je ook de PCIe lanes hebben, maar in een enterprise omgeving is dat ook minder een probleem.nelizmastr schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 07:59:
[...]
Vanuit SPOF perspectief is twee kaarten niet eens zo’n gek idee, maar als het geen productie machine voor een bedrijf is, natuurlijk minder relevant
Daar heb je inderdaad een punt, maar een X470D4U heeft nu eenmaal maar een beperkt aantal PCI-e banen beschikbaar. Dan heb ik liever een betere benutting van de banen die er wel zijn.nelizmastr schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 07:59:
[...]
Vanuit SPOF perspectief is twee kaarten niet eens zo’n gek idee, maar als het geen productie machine voor een bedrijf is, natuurlijk minder relevant
© ocf81 1981-infinity