Toon posts:

Actieve Intelligentie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is hier nou eigenlijk allemaal al mogelijk met Kunstmatige of artificiele (kweet ook niet wat het verschil is) Intelligentie? Zijn er al voorbeelden van programma's die enige vorm van intellegentie gebruiken? Lijkt met op zich best interessant....

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Voorbeeld: Half-Life

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik neem maar aan dat je "artificiele intelligentie" bedoelt?

Voorbeelden van dingen waar dat gebruikt wordt:
"Bots" van spellen.
"Gewone" robots.

Voice response computers (sprekende computers bij de verschillende telefoonlijnen (bank enzo))

Verwijderd

Topicstarter
Aah...
Weten jullie toevallig een of ander open-source project??? Want ik ben wel benieuwd naar de algoritmes van zoiets.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 13 september 2001 09:54 schreef ceidhof het volgende:
Aah...
Weten jullie toevallig een of ander open-source project??? Want ik ben wel benieuwd naar de algoritmes van zoiets.
Ach... Het is bij de opleiding Technische Informatica aan de TU Delft een 4e jaars vak...

Kweenie of je aan de hand van "een opensource project" gelijk maar kan snappen hoe het werkt.

Maar er zijn vast wel opensource projecten voor/over, zoek even op http://sourceforge.net/

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-03 11:03
Pfoeh, er zijn niet veel opensource projecten met artificiele intelligentie.
In ieder geval niet dingen die met spelletjes te maken hebben. Misschien wel wat Quake-bots ofzo, maar die zijn niet echt intelligent.

Mocht je geinteresseerd zijn in algoritmen die op dit moment gebruikt worden voor AI, dan kan je het beste zoeken op trefwoorden als:
- Artificial Life
- Neurale Netwerken
- (Intelligent) Agents

Alle 3 zijn het algoritmen die langzaamaan beginnen toegepast te worden, maar ontzettend krachtig kunnen zijn (als je weet hoe je ermee om moet gaan).
Om een voorbeeld te geven: Het travelling salesman probleem is met Artificial Life in een paar minuten op te lossen voor een stuk of 100 steden ofzo.

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

Verwijderd

Topicstarter
O maar het hoeft van mij ook niet met spellen te maken hebben, ik ben meer geinteresseerd in de wetenschappelijke kant....

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-03 11:03
Dan moet je naar die onderwerpen eens kijken :)
mocht je nog een interessante studie zoeken, Cognitieve Kunstmatige Intelligentie in Utrecht is leuk ;) Heb ik gedaan, ben bijna klaar.

Ik ben nu voor mijn afstuderen onderzoek aan het doen naar een model om met agents verschillende informatiebronnen tegelijk te queryen:
Ik wil met de trein naar Parijs, daar een auto huren en 's avonds naar de opera. De mogelijkheden daarvoor wil je kunnen zien door het stellen van een vraag en niet 3 verschillende aan 3 verschillende websites....

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

Verwijderd

Als je d'r meer van wilt weten kan je de 5-jarige Kunstmatige Intelligentie studie hier in Groningen volgen aan de RUG. Of naar een open dag komen ofzo.

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Ik heb wel een voorbeeldje van een genetisch algorithme voor je in VbScript.. Is een onwijs onzin project, maar had net als jij zin om dit eens uit te zoeken..
Als je interesse hebt kun je me wel ff melen, heb het nu niet bij me en anders vergeet ik het weer.

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Pagina: 1