Weinig water Grohe Smartcontrol

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrybraadplaat
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 15-05 14:59
Ik heb sinds kort een nieuwe badkamer en heb weinig water uit mijn regendouche. De aannemer zegt dat dat komt omdat ik op de 3e etage woon.

Als ik zelf oudere fotos terugkijk zie ik wel dat na het mengen van warm en koud water uponor en flexibele buis 16mm is gebruikt. Warm en koud aanvoer is ook 16mm.

Zorgt die 16mm na mengen niet voor slechte flow? Of maakt dat niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02:07
Nee die 16mm is het probleem niet.

Zijn wel de goede aansluitingen op de smartbox gebruikt? De ene aansluiting is voor de handdouche en geeft minder water dan die van de hoofddouche.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrybraadplaat
Zo is hij aangesloten of zegt dat niet zoveel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/voC7MMedWfm9WnuQuZauDSQ1Q30=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ykXAYF9pSl9EkZWhTumlYkiA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb zelf bij mijn Grohe regen- en handdouche de flow limiter eruit gehaald. Die zorgen voor waterbesparing, maar helaas dus ook voor veel minder waterdruk dus. Dit dus: YouTube: Remove Grohe hand shower flow limiter/restrictor

Verder geef je aan op de 3e etage te wonen. Is dit een appartement of groot complex? Zit er een hydrofoor in het pand om de waterdruk te verhogen?

En wat voor douche had je hiervoor? Toen had je wel goede druk? En was dat ook een regendouche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:49
Zouden die 90 graden bochten het kunnen afknijpen? Had je die al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krissiejj
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-05 20:17
Is alles in je badkamer 16mm gemaakt? Meestal de gemiddelde regendouche word al veel 20mm (uponor) gemaakt.

Intergas Extreme 36 Hybride Xtend, 200L boiler 2kW E, WTW Brink Flair 400 (Multi Air Supply), Oost 2175Wp West 3915Wp PV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:18
Welke ketel gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrybraadplaat
Oke ik heb even wat dingen gecheckt:
- de buurman lijkt meer druk te hebben, maar heeft ook een kleinere douchekop dus slecht vergelijkbaar
- bij het vullen van de ketel wordt de druk maximaal 1.7 bar, dus ik denk dat dat mijn leidingdruk is
- ik heb de douchekop eraf gehaald en de douche open gezet en de een stopwatch aangezet om te kijken hoe lang het duurt om een 1.7L waterkoker te vullen. Dit duurt 24 seconden. Bij de wasbakkraan duurt dit maar 11 seconden

Hierdoor heb ik wel het idee dat het door de vernauwing bij de douche komt…

Ketel is trouwens Intergas Kompakt HRE

[ Voor 3% gewijzigd door Berrybraadplaat op 29-10-2024 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Berrybraadplaat schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:01:
- ik heb de douchekop eraf gehaald en de douche open gezet en de een stopwatch aangezet om te kijken hoe lang het duurt om een 1.7L waterkoker te vullen. Dit duurt 24 seconden. Bij de wasbakkraan duurt dit maar 11 seconden
Getest met water op douchetemperatuur? Overigens 1,7 liter per 11 seconden is net iets meer dan 9 liter per minuut. Dat is mager voor een regendouche...
Ketel is trouwens Intergas Kompakt HRE
Welk type? De CW waarde zegt iets over de capaciteit voor het kunnen leveren van warm water.

[ Voor 9% gewijzigd door Question Mark op 29-10-2024 11:39 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrybraadplaat
De regendouche doet er dus 24 seconden over, wat duidt op 4.3 liter per minuut..

Zijn beide getest op ongeveer 38 graden (mengkraan half open)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrybraadplaat
Ik zie dat de grohe box DN 15 aansluitingen heeft en de uponor 16mm staat gelijk aan DN 12..

Ik trek hieruit de conclusie dat het probleem zit in de Uponor 16 en leidingen na het mengen. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 23:37

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik geloof niet dat die twee knietjes het probleem gaan veroorzaken. Ik vind het wel knullig gemaakt trouwens. Was helemaal niet nodig geweest in dit geval.

-Je hebt getest zonder flow restrictor, dus die kan het niet zijn.

-Druk is wel aan de lage kant, maar ook niet rampzalig.

Hoe staat je ketel ingesteld? hoeveel warm water komt er uit, en met welke temperatuur?

Resteert nog:
Zit er ergens fysiek troep in een leiding?
Is er nog wat in te stellen aan die Grohe smartcontrol dinges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrybraadplaat
Dank voor je reactie

Vanmiddag hoorde ik toevallig ook van iemand dat die grohe smartcontrol thermostaten snel verstopt kunnen gaan zitten met vuil. Dat is wat nu het eerste wat op de planning staat om te gaan checken

Ik geloof verder niet in een CV probleem, of dat verklaart in ieder geval niet de 9L/min in de badkamer mengkraan versus 4L/min in de douche. Deze staat verder op 60 graden, debiet zou ik morgen even moeten checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:49
AtomicShockwave schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:06:
Ik geloof niet dat die twee knietjes het probleem gaan veroorzaken. Ik vind het wel knullig gemaakt trouwens. Was helemaal niet nodig geweest in dit geval.

-Je hebt getest zonder flow restrictor, dus die kan het niet zijn.

-Druk is wel aan de lage kant, maar ook niet rampzalig.

Hoe staat je ketel ingesteld? hoeveel warm water komt er uit, en met welke temperatuur?

Resteert nog:
Zit er ergens fysiek troep in een leiding?
Is er nog wat in te stellen aan die Grohe smartcontrol dinges?
Ik heb ook zo'n knietje in mijn buitenkraan leiding zitten. Water loopt daar ook traag doorheen. Ik acht ze kans aannemelijk dat die deels de oorzaak zijn..
Pagina: 1