WhatsApp vereist update maar geen nieuwe versie beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Danava
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-10-2024
Mijn vraag
Dag iedereen,
Ik krijg een melding dat ik mijn whatsapp moet bijwerken, maar als ik hierop klik verspringt dit naar mijn startscherm.
Als ik naar de appstore gaat opent deze pagina op mijn whatsapp, ik kan de update dus niet doen.
Weet iemand wat het probleem is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...18.01

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... gsm aan uit gezet
Nieuwe software geïnstaleerd

Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRjEZbjm8ILhdu82x0CXXMoCR2U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YaAVNrBazj0PZlItoc8wsyIw.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:27
En als je in de Apple App Store gaat naar jou profiel, het rondje rechts boven, en daar kijkt wat er te updaten is, en die allemaal laat uitvoeren?

[ Voor 29% gewijzigd door swhnld op 27-10-2024 07:26 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Toevallig nu hetzelfde probleem.. app laat zich miet updaten in app store (zegt gewoon ‘open’) en de app zelf geeft de ‘verouderd, update nu’ melding.. kijkt een loop te zijn :(

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:17

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Michael Knight schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 01:14:
Toevallig nu hetzelfde probleem.. app laat zich miet updaten in app store (zegt gewoon ‘open’) en de app zelf geeft de ‘verouderd, update nu’ melding.. kijkt een loop te zijn :(
Backup maken, app verwijderen en weer opnieuw installeren (en indien nodig backup terug zetten).

Ik kan me niet voorstellen dat je dan nog een oude versie hebt.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:27
Michael Knight schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 01:14:
Oh, dan is de versie check al naar een hogere versie, maar de update nog niet vrijgegeven door Apple, of er zit een foutje in het versienummer in de controle.

@Danava dan moet je storing melden bij WhatsApp zelf. Even in de App store de contactgegevens opzoeken daarvoor.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Vannacht kon ik alsnog updaten.. waarschijnlijk een glitch in de appstore, denk ik :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 15:11
Michael Knight schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:51:
Vannacht kon ik alsnog updaten.. waarschijnlijk een glitch in de appstore, denk ik :)
Uitrollen van updates gaat niet direct, ik vermoed dat de versiecheck eerder uitgerold was dan dat alle landen de updates konden downloaden.

|>

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

UPDATE 02/07 :

probleem is opgelost; Whatsapp blijkt door de ICT afdeling op deze diensttelefoon in beheer te zijn. De update kan dus niet via de app zelf en ook niet via de app store maar moet via de SecureHUB omgeving. Daar lukte het om zelf de update te draaien

Hier reeds enkele dagen hetzelfde probleem, ik dacht ik schop dit topic even ipv een nieuwe te openen.

Lopen meer mensen hier nu tegenaan?

Ios zojuist ge-update naar 26.5.2 en meermaals aan en uitgezet.

Ik blijf in een cirkeltje zitten waarbij WA een scherm laat zien dat ik moet bijwerken, klik ik op die melding dan ga ik naar de appstore waarbij aleen de functie "open" beschikbaar is.

De mogelijkheid "werk bij" is niet beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ylc6YQ0xc0UreXsoGF4-9M6sHDU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gt8cOvFfBFXaEu4Wwx4QWrQS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-bGJaDKbFDiYKw4MlG6CGX0cWNQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rNZgo0dzjjUEno7RZNutLNZ4.jpg?f=user_large

Iemand enig idee?

[ Voor 14% gewijzigd door Fraggert op 02-07-2026 09:22 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 15:28

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Fraggert schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:33:
Hier reeds enkele dagen hetzelfde probleem, ik dacht ik schop dit topic even ipv een nieuwe te openen.

Lopen meer mensen hier nu tegenaan?

Ios zojuist ge-update naar 26.5.2 en meermaals aan en uitgezet.

Ik blijf in een cirkeltje zitten waarbij WA een scherm laat zien dat ik moet bijwerken, klik ik op die melding dan ga ik naar de appstore waarbij aleen de functie "open" beschikbaar is.

De mogelijkheid "werk bij" is niet beschikbaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand enig idee?
1. Kan het zijn dat jij toevallig bij een appstore bent ingelogd met een apple id vanuit een ander land?

2. Ook geeft Gemini terug dat je kunt proberen om de datum/tijd terug te zetten en het opnieuw te proberen.

3. Ga naar https://www.whatsapp.com/download en druk daar op de iOS download link.. staat er dan wel update?

[ Voor 8% gewijzigd door Falcon op 01-07-2026 10:39 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Falcon schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:37:
[...]

Kan het zijn dat jij toevallig bij een appstore bent ingelogd met een apple id vanuit een ander land?

Ook geeft Gemini terug dat je kunt proberen om de datum/tijd terug te zetten en het opnieuw te proberen.
Nope, gewoon NL, niks bijzonders. :)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

3. Ga naar https://www.whatsapp.com/download en druk daar op de iOS download link.. staat er dan wel update?
die laaste gaat linea recta door naar de appstore en geeft ook niet de "werk bij" optie (dus foto 2 kom ik op uit weer)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Fraggert Dat wordt denk ik Whatsapp volledig herinstalleren (eerst even backup maken).

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Falcon schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:43:
@Fraggert Dat wordt denk ik Whatsapp volledig herinstalleren (eerst even backup maken).
Het betreft overigens een paar maande oude, nieuw geleverde, Iphone 16E. Ik had gehoopt hier even een fiks te krijgen ipv naar de ICT te moeten (andere vestiging).

Die backup kan ik (AFAIK) dus niet niet maken want ik kom niet verder dan dit scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ylc6YQ0xc0UreXsoGF4-9M6sHDU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gt8cOvFfBFXaEu4Wwx4QWrQS.jpg?f=user_large

Of is daar een workaround voor?

[ Voor 14% gewijzigd door Fraggert op 01-07-2026 11:01 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

1. Kan het zijn dat jij toevallig bij een appstore bent ingelogd met een apple id vanuit een ander land?
Dit maakt niet uit overigens, als de App gekocht is met een NL account maar je zit met een ander land ingelogd krijg je gewoon updates, ook/zelfs als de app niet aanwezig zou zijn in die AppStore.

Live, Laugh, Toaster bath.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Donstil schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:26:
[...]

Dit maakt niet uit overigens, als de App gekocht is met een NL account maar je zit met een ander land ingelogd krijg je gewoon updates, ook/zelfs als de app niet aanwezig zou zijn in die AppStore.
Klopt, alleen wisten we toen nog niet dat initiele aankoop via NL account was gedaan. Dit heeft ondertussen @Fraggert bevestigd inderdaad.

@Fraggert Begrijp ik het goed dat jij geen apps mag deinstalleren en installeren vanuit je werkgever op deze 16e?

[ Voor 11% gewijzigd door Falcon op 01-07-2026 13:15 ]

• Donstil
  • Niet online
Falcon schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:13:
[...]

Klopt, alleen wisten we toen nog niet dat initiele aankoop via NL account was gedaan. Dit heeft ondertussen @Fraggert bevestigd inderdaad.
Maar dat maakt dus niet uit, dat is mijn punt.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Falcon schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:13:
[...]

@Fraggert Begrijp ik het goed dat jij geen apps mag deinstalleren en installeren vanuit je werkgever op deze 16e?
Nee, niet helemaal, in principe mag ik (nagenoeg) alle apps er zelf opzetten.

Maar het probleem is opgelost en zat dus wel degelijk in het stukje beheer van de baas.

Whatsapp zit in dat stukje beheer em moest ik dus via de “SecureHUB” updaten.

Die restrictie zorgde dus voor de “loop”.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Fraggert schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:52:
[...]

Het betreft overigens een paar maande oude, nieuw geleverde, Iphone 16E. Ik had gehoopt hier even een fiks te krijgen ipv naar de ICT te moeten (andere vestiging).

Die backup kan ik (AFAIK) dus niet niet maken want ik kom niet verder dan dit scherm:

[Afbeelding]

Of is daar een workaround voor?
Automatische backups niet aanstaan? Dan kun je het er nog eens op gokken.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:24:
[...]

Nee, niet helemaal, in principe mag ik (nagenoeg) alle apps er zelf opzetten.

Maar het probleem is opgelost en zat dus wel degelijk in het stukje beheer van de baas.

Whatsapp zit in dat stukje beheer em moest ik dus via de “SecureHUB” updaten.

Die restrictie zorgde dus voor de “loop”.
Lekker onveilig security systeem, als app updates daarmee niet geüpdatet kunnen worden. Zucht…

🌞🍃

• Donstil
  • Niet online
kamerplant schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:44:
[...]

Lekker onveilig security systeem, als app updates daarmee niet geüpdatet kunnen worden. Zucht…
Dan kan dus wel, het moet alleen vanuit een andere app.

De systeembeheerder kan updates dan ook naar het systeem pushen of apps uitschakelen die niet geupdate zijn.

Zeker een goede veiligheidsmaatregel in de juiste handen.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Donstil schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 17:02:
[...]

Dan kan dus wel, het moet alleen vanuit een andere app.

De systeembeheerder kan updates dan ook naar het systeem pushen of apps uitschakelen die niet geupdate zijn.

Zeker een goede veiligheidsmaatregel in de juiste handen.
Ik neem aan dat ze er over nagedacht hebben inderdaad :P

Het is in elk geval opgelost dus voor de volgende keer weet ik het :+

Pagina: 1