Toon posts:

Active cooler athlon 1.4 ghz?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Mensen,

Ik heb een dondervogel 1.4 step AYHJA met een spire cooler.(spire=niet zo indrukwekkend)
Maar nu: Een collega heeft nog een peltier active cool element voor me die ik dan tussen de proc en de headsink zou kunnen pleuren...mijn eerste vraag is : Is dat wel verstandig?? Ten tweede is die active cooler eigenlijk voor een celeron bestemd!

Laat me es weten wat jullie denken!!

Zijn er schepseltjes die een athlon 1.4 met active cooling hebben?????

Groet,
(8>

Verwijderd

Het zal werken omdat door de hogere temperatuur de koeler meer warmte af kan geven aan de lucht.
Maar:
-de koeler is onefficient.
-de lucht in de kast zal snel toenemen.
-het rendement zal erg laag zijn.

Een grotere koeler en een goeie afzuiging(direkt boven de koeler) is dan wel nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm
Wel ik heb voor in mijn kast beetje aan de onderkant een 8 cm intake fan! + in een pci slot een exhaust blower die vanaf mijn geforce lucht naar buiten zuigt! En ik heb pal achter de cpu een klein (PIII 4cm) fannetje die ook naar buiten blaast. + natuurlijk nog de voeding die ook naar buiten blaast.

Is deze opstelling te doen met dat koelelement?

Wat zouden ongeveer de temperaturen worden met dat koelelement? Stressed en idle?

Groet

(8>

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 15:11

Sick Nick

Drop the top!

Een pelt element voor die CPU moet minimaal 172 Watt zijn. En dat kan je echt niet zomaar even aansluiten op je voeding.
Ten tweede, zo'n plet vereist veeeeel meer koeling dan je huidige spire. Zo'n ding werkt namelijk door aan de ene kant enorm koud te zijn en aan de andere kant enorm heet. De koude kant op je CPU en de warme kant aan je koelblok.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21
Absoluut NIET doen!!! Een peltier is namelijk een warmtepomp. Hij pomt dus warmte van de ene kant van de peltier naar de andere kant. Als je een peltier hebt met te weinig vermogen, dan bouwt zich dus warmte op tussen Peltier en chip. Dan frituur je de chip dus in enkele seconden.

En zelfs al zou hij genoeg vermogen kunnen leveren, dan moet je koeler dus het vermogen dat de chip afgeeft + het vermogen dat de peltier afgeeft (wat dus al meer is dan de chip op zichzelf afgeeft). En daar heb je bij een Thunderbird toch wel een erg zware koeling voor nodig.

(Bovendien vreet een peltier wegens inefficiëntie ongeveer 40% meer dan het vermogen dat hij moet afvoeren. Stel TB=60 Watt, dan moet je dus 84 Watt extra stroom betalen 84W*24h*42ct=85ct p/d extra)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal het dus niet doen!

Wat voor koeler beveel je mij aan white feather????

in ieder geval dus geen spire??

(ik heb die met dat koperen plaatje eronder)

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-05 13:06
Op donderdag 13 september 2001 12:45 schreef athlon_rules het volgende:
ok ik zal het dus niet doen!

Wat voor koeler beveel je mij aan white feather????

in ieder geval dus geen spire??

(ik heb die met dat koperen plaatje eronder)
Als je met een peltier een thunderbird wil gaan koelen, dan moet je denk ik wel waterkoeling hebben.. Een gewone luchtkoeler kan al die warmte nooit snel genoeg afvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga dus ook niet meer dat element gebruiken!

Zo een overclocker ben ik niet trouwens!

ik had mijn PIII 500 op 560 en mijn cely 333 op 416 meer niet

Maar ik wil wel graag weten dan welke cooler ik het beste kan gebruiken voor die 1.4 tb en waar ik die kan kopen! Ergens bij amsterdam in de buurt ergens :)

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op donderdag 13 september 2001 13:07 schreef athlon_rules het volgende:
Maar ik wil wel graag weten dan welke cooler ik het beste kan gebruiken voor die 1.4 tb en waar ik die kan kopen! Ergens bij amsterdam in de buurt ergens :)
Ik heb toevallig nog een nieuwe, volledig koperen OCZ Gladiator voor je liggen. Dat is een van de beste luchtcoolers die te krijgen is :)
Zie hier voor een review.

Als je geinteresseerd bent, mail me dan maar op andygeerlings@lycos.com... Ik woon in Amsterdam trouwens...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Pagina: 1