Max CPU state: 99%

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHead
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21-01 11:56
Ik ben verre van een "eco-type" maar ik betrap mezelf er steeds meer op dat ik als eerste naar de TDP kolom kijk bij een review hier en elders

Ik kijk nooit naar TDP vanwege energiekosten, maar vanwege hitte omdat ik graag een lekker stille PC wil.
Ik heb daarom in Windows max CPU state op 99% staan. Minimale performance hit maar veel minder verbruik volgens HWiNFO.

Het zou om die reden erg handig zijn dat tests ook op 99% gedaan worden. Uiteraard met vermelding van de verlaagde TDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Dit is meer iets voor de redactie, dus ik verplaats je topic even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:10

Trygve

Redacteur
Het TDP van een processor kan gebruikt worden als richtlijn voor het vereiste koelvermogen, maar het is geen absolute waarde van het verbruik van een processor. Wel is een processor met een lager energiegebruik in de regel makkelijker te koelen, en dus kan je processorkoeler stiller werken. In al onze reviews van processors nemen we het energiegebruik in idle en onder verschillende soorten loads mee, en berekenen we de efficiëntie in deze workloads.

Zo nu en dan besteden we aandacht aan testen met verlaagde TDPs, en ook aan undervolten.
Onze testresultaten mbt energiegebruik staan hier in de Processor Best Buy Guide.