Aanwezigheidssensors en (USB) voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietervSk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-10 08:36
Ik zat pas even naar aanwezigheidsdetectie te kijken. Sonoff heeft daar best aardige opties voor. Enige nadeel is dat ze gevoed moeten worden vanuit een usb-kabel. Als ik zoiets bijvoorbeeld aan het plafond hang wil ik daarvoor liever een (usb)voeding voor uit de centraaldoos oid halen. De reguliere opties die ik tegenkwam zijn meer usb poorten om bijvoorbeeld in bureaus in te bouwen. Iemand een gouden suggestie?

Heeft niets met de modules in het topic te maken => afgesplitst

[ Voor 8% gewijzigd door Septillion op 26-10-2024 11:35 ]

Beste antwoord (via PietervSk op 26-10-2024 15:24)

• Sambaltegelkaas
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10:06
Ik denk dat je je vraag beter in een ander topic kan plaatsen (of je zelf eentje maken) Sensoren zijn toch net wat anders dan de modules waar het hier over gaat ;)

Alsnog nog is dit misschien wat je zoekt:
https://a.aliexpress.com/_EIEu8gv
Kan je gewoon voeden met 230V

Let op, de 5,8G versie spammen heel je zigbee netwerk vol omdat ze constant berichten versturen. Van de 24G versie weet ik dat niet dus heb ik die besteld om uit te proberen :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sambaltegelkaas
Ik denk dat je je vraag beter in een ander topic kan plaatsen (of je zelf eentje maken) Sensoren zijn toch net wat anders dan de modules waar het hier over gaat ;)

Alsnog nog is dit misschien wat je zoekt:
https://a.aliexpress.com/_EIEu8gv
Kan je gewoon voeden met 230V

Let op, de 5,8G versie spammen heel je zigbee netwerk vol omdat ze constant berichten versturen. Van de 24G versie weet ik dat niet dus heb ik die besteld om uit te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietervSk
Ah, dat lijkt behoorlijk goede oplossing. Ben nog wel benieuwd naar de kwaliteit. Met 230V ergens op achter het plafond heb ik het liefste CE-approved (en dan niet de China Export stempel)
Ben benieuwd naar jouw ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sambaltegelkaas
Ik ben het met je eens qua non CE 230V spul. Alleen heb je niet zoveel aanwezigheid sensoren voor in het plafond (die niet knx en 10 - 15x zo duur zijn 8)7)

Het 5,8G model had ik dus al en los van het software probleempje is het allemaal wel best voor de prijs hoor. Oké bouwkwaliteit, niet super bijzonder maar ook niet dramatisch slecht. Ze hangen nu iets van een jaartje en het huis is nog niet afgebrand :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietervSk
Dat is precies het euvel waar waarschijnlijk veel particulieren tegenaan lopen. Wat dat betreft ben ik altijd wel fan van Shelly en Sonoff omdat daar weet dat het veilig is. Alleen is daar het aanbod op Zigbee weer beperkt, en heeft dat wel mijn voorkeur als domotica-netwerk.

Maar enfin, als jij de bouwkwaliteit niet super slecht vind...als het een beetje dubbel geisoleerd is kan ik het gokje ook wel wagen. Of even wachten of Aqara oid ook met zoiets komt, daar kan je de kwaliteit ook wel vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sambaltegelkaas
Voor de rest heb ik inderdaad ook alleen maar Shelly, hue, Ikea etc. Ik heb de fp2 van aqara alleen die is toch net wat anders dan de plafond sensoren.

Ik zou het voor die 20 euro gewoon lekker uitproberen in een test opstelling, als het allemaal bevalt dan installeren.
Pagina: 1