Gisteren heb ik een netwerkkaart in m'n desktop geinstalleerd, werkte gewoon goed. Vanochtend deed opeens niks het meer, dat wil zeggen zwart beeld (geen opstart scherm en ook geen bios). Daarnaast werken wel alle fans (ook de CPU fan). Ik zie wel LEDjes op de GPU branden, maar niks op het mobo.
Alles ziet er overigens nog netjes uit. Naast wel minimale hoeveelheden stof zie ik nergens beschadigingen of zaken die opvallen.
Wat ik heb geprobeerd:
- Monitor op de laptop aangesloten, die werkt wel. Dus monitor is het probleem niet.
- GPU verwijderd en kabel op het mobo aangesloten: werkt ook niet.
- RAM gewisseld en verwijderd, werkt ook niet.
- Alle sata aansluitingen verwijderd, werkt ook niet.
- CLR_CMOS geprobeerd, werkt ook niet.
- Batterij verwijderd, werkt ook niet.
Ik - toch wel als leek - denk dan dat het mobo naar de haaien is. Mijn vraag is of het iets anders zou kunnen zijn? Mogelijk nog de voeding (die komt wel echt uit het stenentijdperk), maar als dat het zou zijn, dan zouden de fans het toch ook niet meer moeten doen?
Ik hoor graag jullie mening
Mijn setup:
Alles ziet er overigens nog netjes uit. Naast wel minimale hoeveelheden stof zie ik nergens beschadigingen of zaken die opvallen.
Wat ik heb geprobeerd:
- Monitor op de laptop aangesloten, die werkt wel. Dus monitor is het probleem niet.
- GPU verwijderd en kabel op het mobo aangesloten: werkt ook niet.
- RAM gewisseld en verwijderd, werkt ook niet.
- Alle sata aansluitingen verwijderd, werkt ook niet.
- CLR_CMOS geprobeerd, werkt ook niet.
- Batterij verwijderd, werkt ook niet.
Ik - toch wel als leek - denk dan dat het mobo naar de haaien is. Mijn vraag is of het iets anders zou kunnen zijn? Mogelijk nog de voeding (die komt wel echt uit het stenentijdperk), maar als dat het zou zijn, dan zouden de fans het toch ook niet meer moeten doen?
Ik hoor graag jullie mening
Mijn setup:
# | Category | Product |
---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler |
1 | Moederborden | Gigabyte B450M S2H (rev. 1.0) |
1 | Videokaarten | Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2 |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (16MB cache, 7200rpm), 500GB |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 |
1 | Optische drives | Lite-On iHAS524 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power L8 530W CM |
1 | SSD's | Kingston A400 2,5" 480GB |