Opgelost. Zie post 10-02-2025
Ik heb een woning met internet en een outdoor Engenius ECW160 AP.
Voor een bijgebouw heb ik bedraad internet nodig, welke ik via het Engenius AP wil binnenhalen. In het bijgebouw heb ik namelijk een satelliet ontvanger die via internet ook terugkijk TV kan geven.
Het bijgebouw heeft een vrij zicht naar het AP aan mijn woning en staat op ongeveer 15 meter. Ik woon in buitengebied.
Vanwege omstandigheden kan ik geen bekabelde verbinding maken tussen woning en bijgebouw.
Het AP aan mijn woning moet een AP functie voor wifi apparatuur blijven. Daarom wil ik het dus niet opzetten als een peer to peer, omdat dan de wifi voor andere apparatuur weg valt.
Het ECW ondersteund mesh.
Mij werd een 2e Engenius ECW160 AP aangeraden om deze via mesh met het AP aan mijn huis te verbinden.
Ik zou dan een netwerk kabel in het 2e AP kunnen steken welke dan bedraad internet zou geven. Het 2e AP zou dan als Client Bridge werken.
De mesh verbinding werkt. Ik krijg echter geen internet uit de netwerk kabel. Om het simpel te zeggen: ik denk dat de router in mijn woning geen IP adres aan apparatuur aan het LAN in.
Nu twijfel ik sterk of de ECW160 wel de functie van een Client Bridge kan geven. In de instellingen van het AP kan ik geen Client Bridge modes instellen. Er is een setting die zegt 'IPv4 Settings: As DHCP Client: Get IP from LAN DHCP Server (default)' maar dit zou betekenen dat ik in bijgebouw een DHCP server moet opzetten. Ander optie is 'Úset static IP'. Dus de mesh zorgt er voor dat wifi functionaliteit in mijn bijgebouw in orde is, maar dat ik geen bedraad netwerk heb./f/image/MotTlVDtdEqHC6w4IdayeU0b.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rwUMU7n18HAQWwLEbxi4HFvm.png?f=user_large)
Klopt het dat Enginius ECW160 niet de functionaliteit kan leveren die nodig heb?
Ik heb een woning met internet en een outdoor Engenius ECW160 AP.
Voor een bijgebouw heb ik bedraad internet nodig, welke ik via het Engenius AP wil binnenhalen. In het bijgebouw heb ik namelijk een satelliet ontvanger die via internet ook terugkijk TV kan geven.
Het bijgebouw heeft een vrij zicht naar het AP aan mijn woning en staat op ongeveer 15 meter. Ik woon in buitengebied.
Vanwege omstandigheden kan ik geen bekabelde verbinding maken tussen woning en bijgebouw.
Het AP aan mijn woning moet een AP functie voor wifi apparatuur blijven. Daarom wil ik het dus niet opzetten als een peer to peer, omdat dan de wifi voor andere apparatuur weg valt.
Het ECW ondersteund mesh.
Mij werd een 2e Engenius ECW160 AP aangeraden om deze via mesh met het AP aan mijn huis te verbinden.
Ik zou dan een netwerk kabel in het 2e AP kunnen steken welke dan bedraad internet zou geven. Het 2e AP zou dan als Client Bridge werken.
De mesh verbinding werkt. Ik krijg echter geen internet uit de netwerk kabel. Om het simpel te zeggen: ik denk dat de router in mijn woning geen IP adres aan apparatuur aan het LAN in.
Nu twijfel ik sterk of de ECW160 wel de functie van een Client Bridge kan geven. In de instellingen van het AP kan ik geen Client Bridge modes instellen. Er is een setting die zegt 'IPv4 Settings: As DHCP Client: Get IP from LAN DHCP Server (default)' maar dit zou betekenen dat ik in bijgebouw een DHCP server moet opzetten. Ander optie is 'Úset static IP'. Dus de mesh zorgt er voor dat wifi functionaliteit in mijn bijgebouw in orde is, maar dat ik geen bedraad netwerk heb.
/f/image/MotTlVDtdEqHC6w4IdayeU0b.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rwUMU7n18HAQWwLEbxi4HFvm.png?f=user_large)
Klopt het dat Enginius ECW160 niet de functionaliteit kan leveren die nodig heb?
[ Voor 0% gewijzigd door GerkeJ op 10-02-2025 21:01 . Reden: Probleem is opgelost ]