Hallo Tweakers,
Binnenkort bouw ik mijn derde pc, dit keer voor mijn vrouw. Aangezien ik bij mijn voorgaande twee builds bruikbaar advies gekregen heb graag nogmaals jullie kritische blik op onderstaande antwoorden en de gekozen onderdelen. Onderstaande lijst is een combinatie van de 1080p best buy guide en onderdelen/merken waar ik zelf goede ervaringen mee heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, tekstverwerken en spelen van games zoals: The Sims, Worms w.m.d, Golf with Friends. Waarschijnlijk kan dit ook op een systeem met minder krachtige onderdelen maar ik hou ook rekening met de mogelijkheid dat ze een keer een spel wilt spelen dat (grafisch) meer vraagt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800-900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, muis en toetsenbord ontbreken in onderstaande lijst maar daar komen wij zelf wel uit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bang for buck met inachtneming van beoogd gebruik.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Zijn de onderdelen die ik gekozen heb "compatibel" met elkaar? Voor zover ik kan bepalen wel.
- Qua bang for buck, zijn er nog tips (of juist afraders) m.b.t. mijn gekozen onderdelen?
- Is de voeding overkill? Volgens mij heeft de kaart minimaal 500W nodig, zit zelf liever aan de veilige kant maar als het met minder kan dan hoor ik het graag.
Binnenkort bouw ik mijn derde pc, dit keer voor mijn vrouw. Aangezien ik bij mijn voorgaande twee builds bruikbaar advies gekregen heb graag nogmaals jullie kritische blik op onderstaande antwoorden en de gekozen onderdelen. Onderstaande lijst is een combinatie van de 1080p best buy guide en onderdelen/merken waar ik zelf goede ervaringen mee heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, tekstverwerken en spelen van games zoals: The Sims, Worms w.m.d, Golf with Friends. Waarschijnlijk kan dit ook op een systeem met minder krachtige onderdelen maar ik hou ook rekening met de mogelijkheid dat ze een keer een spel wilt spelen dat (grafisch) meer vraagt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800-900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, muis en toetsenbord ontbreken in onderstaande lijst maar daar komen wij zelf wel uit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bang for buck met inachtneming van beoogd gebruik.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Zijn de onderdelen die ik gekozen heb "compatibel" met elkaar? Voor zover ik kan bepalen wel.
- Qua bang for buck, zijn er nog tips (of juist afraders) m.b.t. mijn gekozen onderdelen?
- Is de voeding overkill? Volgens mij heeft de kaart minimaal 500W nodig, zit zelf liever aan de veilige kant maar als het met minder kan dan hoor ik het graag.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 107,99 | € 107,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M AORUS ELITE AX | € 119,96 | € 119,96 |
1 | Videokaarten | Powercolor Fighter AMD Radeon RX 6600 8GB GDDR6 | € 209,- | € 209,- |
1 | Behuizingen | NZXT H5 Flow (2022) Zwart | € 89,- | € 89,- |
1 | Monitors | LG UltraGear 27GS60F-B Zwart | € 159,- | € 159,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,55 | € 29,55 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 26,95 | € 26,95 |
1 | Voedingen | Corsair RM650 (2023) | € 82,50 | € 82,50 |
1 | SSD's | Kingston KC3000 1TB | € 78,19 | € 78,19 |
Totaal | € 902,14 |