Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefdeKa
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 15:50
Weet iemand misschien een oplossing voor hetvolgende probleem.

Ik heb een aantal dell latitude 3500 laptops, deze hebben allemaal een gelockte BIOS, het gaat hierbij om het admin password. Nou heb ik dit probleem al wel vaker gehad, maar voorheen kon ik altijd gemakkelijk via https://bios-pw.org/ de code opzoeken en daarmee het wachtwoord ontgrendelen.

Wanneer ik dit echter nu probleer dan krijg ik twee mogelijk Masterkeys, wanneer ik beide probeer gebeurt er niets, ja teminste ik krigj een melding dat het wachtwoord onjuist is maar verder niets. Het valt me ook op dat het een ander scherm is dan wat ik normaal zie, voor zover ik kan zien heb ik nanelijk ook geen mogelijkheid om door te drukken met ctrl + enter of shift + enter. Iemand een idee hoe ik dit kan omzeilen, is het wellicht linux software voor beschikbaar waarmee ik het wachtwoord kan kraken? Ik kan helaas niet via een USB Booten overigens

Melding:
"Admin unlock:
The admin password is set on the computer. This operation is not allowed until correct admin password is enterd

85HZFW2-E7A8"

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat alles hier legit is, maar op Tweakers gaan we je alleen niet helpen met het omzeilen van beveiliging. Zie ook de huisregels
7. Het aanzetten tot, aanmoedigen van en blijk geven van illegale activiteit zijn nadrukkelijk verboden op Tweakers. Berichten over het verkrijgen of beschikbaar stellen van illegale kopieën van software, muziek en films worden verwijderd en kunnen leiden tot een ban. Het downloaden van muziek en films is sinds april 2014 illegaal in Nederland. Ook het kraken van beveiligingen is niet legaal. Neem bij grijs gebied eerst even contact met ons op.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 26-10-2024 10:33 ]

Dit topic is gesloten.