Mijn vraag
Sinds deze week is me een aantal keer het volgende overkomen:
1. ik krijg een email vanuit Eventbrite: "Woohoo, you've published your first event".
- Dit is geen spam, de links kloppen.
- de mail is gericht aan een variatie met punten en + tekens op mijn mailadres. Volgens Gmail kan dat.
- het event heet "mon event" en in de mail staat een link om het te beheren
2. even later komt er een spam mail in mijn inbox over Bitvavo, gericht aan dit variatie mailadres en verstuurd vanuit Eventbrite, vermoedelijk om het spam filter van Gmail te omzeilen
-3.Nog een paar uur later krijg ik een mail van Eventbrite dat dit account is geblokkeerd voor het schenden van de servicevoorwaarden.
Mijn vraag is of dit kwaad kan (ik heb namelijk ook een eigen account op mijn echte mailadres voor tickets) of gewoon spam is die vanzelf stopt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Gmail
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Documentatie Gmail gelezen (zie link)
- Gekeken of er verdachte logins bij Google waren. Dit is niet zo.
- Voor de zekerheid het wachtwoord van mijn Google account aangepast
- Geprobeerd een event te annuleren of hier iets in aan te passen via de Beheren link, maar bij inloggen staat dan dat het account al is geblokkeerd
Sinds deze week is me een aantal keer het volgende overkomen:
1. ik krijg een email vanuit Eventbrite: "Woohoo, you've published your first event".
- Dit is geen spam, de links kloppen.
- de mail is gericht aan een variatie met punten en + tekens op mijn mailadres. Volgens Gmail kan dat.
- het event heet "mon event" en in de mail staat een link om het te beheren
2. even later komt er een spam mail in mijn inbox over Bitvavo, gericht aan dit variatie mailadres en verstuurd vanuit Eventbrite, vermoedelijk om het spam filter van Gmail te omzeilen
-3.Nog een paar uur later krijg ik een mail van Eventbrite dat dit account is geblokkeerd voor het schenden van de servicevoorwaarden.
Mijn vraag is of dit kwaad kan (ik heb namelijk ook een eigen account op mijn echte mailadres voor tickets) of gewoon spam is die vanzelf stopt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Gmail
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Documentatie Gmail gelezen (zie link)
- Gekeken of er verdachte logins bij Google waren. Dit is niet zo.
- Voor de zekerheid het wachtwoord van mijn Google account aangepast
- Geprobeerd een event te annuleren of hier iets in aan te passen via de Beheren link, maar bij inloggen staat dan dat het account al is geblokkeerd
[ Voor 4% gewijzigd door arjan1995 op 26-10-2024 09:39 ]