Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Hallo allemaal,

Al een tijdje ben ik eigenaar van een uitvoering: Philips 65OLED908/12 Zwart televisie. Dat is een TV met ingebouwde Bowers and Wilkins soundbar. Dat geeft prima geluid, lange na geen complete home-theater set maar dat was ook niet de verwachting. Het unieke aan deze tv is dat die een pre-out heeft voor een (actieve) sub. Ik heb dan ook mijn Jamo Sub bedraad aangesloten. Het geluid werd hierdoor beter.

Nu had Philips bedacht; wil je in de toekomst nog eens surround achter zenders? Dat kan! Dan koop je simpelweg een set speakers uit de Fidellio serie en koppelt die direct met de tv middels Bluetooth via hun ingebouwde Play-Fi wizard. De ervaringen op internet leken prima. Het gaat om 1 van deze 2 speakers (maal 2)
Instapmodel: uitvoering: Philips TAW6205/10
Betere model: uitvoering: Philips Fidelio TAFS1/10

Een tijd terug stond ik in twijfel, ze hadden ze in open-box 2x staan bij HelloTV. Uiteindelijk niet gekocht. Wat wil het verhaal nu, ik kan ze nergens kopen. Geen retailer die voorraad heeft, ik heb al vraag-advertenties geplaatst om te kijken of iemand een set "over" heeft. Het gekke van dit alles is dat Philips (naja, TP-Vision) nog wel televisies verkoopt die Play-Fi ondersteunen en het ook nogsteeds aangeven dat dit de oplossing is via deze tv.

Nu heb ik dus geen achter kanalen, kan ik zonder? Ja hoor. Is het met een film mooi? Nee.
De vrouw des huizes was duidelijk, er komt geen kanon van een 5.1 receiver meer in en heel eerlijk, hoe de setup na de verbouwing is is dat eigenlijk wel te begrijpen. Qua geluid zou ik het graag opstellen, qua stof en rommel (en kosten) niet. De oude 5.1 set is dus naar mijn neefje gegaan (4k receiver met alle poespas). Ik maak geen gebruik van externe HDMI poorten (geen X-Box, Nvidia Shield meer of Playstation, Google TV regelt alles mooi vlot en snel).

Nu is mijn vraag;
Weet jij waar er zo'n speakersetje te koop is? Misschien nog een lokale Expert of hardware boer (zowel Nederland als Duitsland heb ik verschillende winkels gemaild en die zeggen geen alternatief te kunnen bieden of het komt niet meer op voorraad). De winkels in de Pricewatch krijgen ze ook niet meer ondanks dat ze er nog wel mee adverteren binnen de PW.

Kan ik zelf het Play-Fi protocol niet namaken? Raspberry Pi met een speaker eraan? De amblilight achter op die speakers kan me gestolen worden. Het gaat puur om surround achter.

Wat willekeurige informatie over Play-Fi:
nieuws: Philips-tv's met Android TV uit 2019 en 2020 krijgen DTS Play-Fi-onde...
nieuws: Hisense, Sharp en Loewe brengen dit jaar producten met DTS Play-FI uit
nieuws: TP Vision onthult Philips-soundbars en draadloze speakers met Ambilig...

[ Voor 13% gewijzigd door Kecin op 26-10-2024 08:28 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:55
Als ik even Google op PlayFi kom ik uit op een DTS standaard die via wifi loopt. Dat zal wel een gesloten protocol zijn, maar zie bijv hier dat dit PlayFi speakers zijn.
https://argonaudio.com/collections/dts-play-fi

Daar zijn er vast wel meer van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
SjoerdOe schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 08:39:
Als ik even Google op PlayFi kom ik uit op een DTS standaard die via wifi loopt. Dat zal wel een gesloten protocol zijn, maar zie bijv hier dat dit PlayFi speakers zijn.
https://argonaudio.com/collections/dts-play-fi

Daar zijn er vast wel meer van te vinden.
Dank, het klopt inderdaad dat ze over wifi gaan. Wat ik zie op jouw link is dat de speakers vooral bedoeld zijn om zelf Play-Fi te kunnen zenden en niet zo zeer te koppelen als ontvanger. Enig idee of dat klopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:01
Kecin schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 08:24:
Hallo allemaal,

Al een tijdje ben ik eigenaar van een uitvoering: Philips 65OLED908/12 Zwart televisie. Dat is een TV met ingebouwde Bowers and Wilkins soundbar. Dat geeft prima geluid, lange na geen complete home-theater set maar dat was ook niet de verwachting. Het unieke aan deze tv is dat die een pre-out heeft voor een (actieve) sub. Ik heb dan ook mijn Jamo Sub bedraad aangesloten. Het geluid werd hierdoor beter.

Nu had Philips bedacht; wil je in de toekomst nog eens surround achter zenders? Dat kan! Dan koop je simpelweg een set speakers uit de Fidellio serie en koppelt die direct met de tv middels Bluetooth via hun ingebouwde Play-Fi wizard. De ervaringen op internet leken prima. Het gaat om 1 van deze 2 speakers (maal 2)
Instapmodel: uitvoering: Philips TAW6205/10
Betere model: uitvoering: Philips Fidelio TAFS1/10

Een tijd terug stond ik in twijfel, ze hadden ze in open-box 2x staan bij HelloTV. Uiteindelijk niet gekocht. Wat wil het verhaal nu, ik kan ze nergens kopen. Geen retailer die voorraad heeft, ik heb al vraag-advertenties geplaatst om te kijken of iemand een set "over" heeft. Het gekke van dit alles is dat Philips (naja, TP-Vision) nog wel televisies verkoopt die Play-Fi ondersteunen en het ook nogsteeds aangeven dat dit de oplossing is via deze tv.

Nu heb ik dus geen achter kanalen, kan ik zonder? Ja hoor. Is het met een film mooi? Nee.
De vrouw des huizes was duidelijk, er komt geen kanon van een 5.1 receiver meer in en heel eerlijk, hoe de setup na de verbouwing is is dat eigenlijk wel te begrijpen. Qua geluid zou ik het graag opstellen, qua stof en rommel (en kosten) niet. De oude 5.1 set is dus naar mijn neefje gegaan (4k receiver met alle poespas). Ik maak geen gebruik van externe HDMI poorten (geen X-Box, Nvidia Shield meer of Playstation, Google TV regelt alles mooi vlot en snel).

Nu is mijn vraag;
Weet jij waar er zo'n speakersetje te koop is? Misschien nog een lokale Expert of hardware boer (zowel Nederland als Duitsland heb ik verschillende winkels gemaild en die zeggen geen alternatief te kunnen bieden of het komt niet meer op voorraad). De winkels in de Pricewatch krijgen ze ook niet meer ondanks dat ze er nog wel mee adverteren binnen de PW.

Kan ik zelf het Play-Fi protocol niet namaken? Raspberry Pi met een speaker eraan? De amblilight achter op die speakers kan me gestolen worden. Het gaat puur om surround achter.

Wat willekeurige informatie over Play-Fi:
nieuws: Philips-tv's met Android TV uit 2019 en 2020 krijgen DTS Play-Fi-onde...
nieuws: Hisense, Sharp en Loewe brengen dit jaar producten met DTS Play-FI uit
nieuws: TP Vision onthult Philips-soundbars en draadloze speakers met Ambilig...
deze vind je niks?

https://www.amazon.nl/10-...ereogeluid/dp/B08LQTXX2M/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Huh?! Ik heb Amazon alles afgezocht maar telkens niet beschikbaar, nu dus wel met een levertijd. Heb ze eens besteld. Kijken of ze aankomen, thanks :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Kecin schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 08:50:
[...]

Huh?! Ik heb Amazon alles afgezocht maar telkens niet beschikbaar, nu dus wel met een levertijd. Heb ze eens besteld. Kijken of ze aankomen, thanks :).
Dit is misschien ook nog een optie

sneller en goedkoper ook

https://www.lampenmanie.n...0-speaker-80w-230v-wi-fi/

[ Voor 36% gewijzigd door boyette op 26-10-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Die had in gezien inderdaad. Maar ik ben bang dat het dan ook gelijk alleen maar een centerspeaker kan zijn. Die van Amazon kunnen in ieder geval snel genoeg weer terug mocht het niet werken zoals ze adverteren (Prime).

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Kecin schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:30:
[...]

Die had in gezien inderdaad. Maar ik ben bang dat het dan ook gelijk alleen maar een centerspeaker kan zijn. Die van Amazon kunnen in ieder geval snel genoeg weer terug mocht het niet werken zoals ze adverteren (Prime).

Thx.
maar dat snap ik eigenlijk niet

want deze hebben meer vermogen maar zijn verder volgens mij vrij identiek
dus ik denk dat die altijd een betere optie zijn eigenlijk

hebben ook ambilight ingebouwd die synct met je tv dus dat is ook leuk

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 26-10-2024 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
boyette schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:35:
[...]

maar dat snap ik eigenlijk niet

want deze hebben meer vermogen maar zijn verder volgens mij vrij identiek
dus ik denk dat die altijd een betere optie zijn eigenlijk

hebben ook ambilight ingebouwd die synct met je tv dus dat is ook leuk
Hebben die andere ook inderdaad. Ik heb even de shop-reviews van die site gekeken en werd er niet gelijk heel vrolijk van. Ik zou met creditcard achteraf kunnen betalen, maar ik vindt de vormgeving van de "rechtop" staande speakers mooier dan over de breedte i.v.m. achter kanalen. Ik zie ook op YT dat er geadverteerd word om ze links en rechts naast de tv te zetten. Opzich ook wel geinig, tv-meubel is 5 meter breed. Kan er nog bij naast :*) . Ik zie de tranen van de vrouw nu al >:) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je weet welke types je moet hebben, MP in de gaten houden. Zie Fidelio eigenlijk dagelijks wel voorbij komen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:45:
Als je weet welke types je moet hebben, MP in de gaten houden. Zie Fidelio eigenlijk dagelijks wel voorbij komen.
Fidelio genoeg maar niet die ik precies moet hebben. Subs en soundbars veel. Rear speakers niet. Heb filters aanstaan en ook op V&A :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeffert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 12:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeffert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 12:01
Die Argon Audio speakers zou je volgens mij ook gewoon moeten kunnen koppelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
emeffert schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:43:
Die Argon Audio speakers zou je volgens mij ook gewoon moeten kunnen koppelen..
Die hebben het "play-fi" protocol niet voor zover ik kan zien op de Philips website, dan wil de TV niet samenwerken. Het protocol is sowieso al niet al te best als je alles leest. Amazon zegt ondertussen een verzending gedaan te hebben en ik mag de speaker morgen t/m maandag ergens verwachten. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Nou, om dit topic een einde te geven, de speakers van Amazon uitvoering: Philips TAW6205/10 zijn vanmorgen binnegenkomen. Totaal 4 uur mee geprutst om fatsoenlijk per speaker 2 firmware updates uit te voeren. Daarna werkte het erg goed, zowel audio als amblilight sync. Prima, leuk geluid. Enige nadeel: de pre-out van de sub wordt uitgeschakeld, oftewel; koop maar lekker een Play-Fi sub.

Voor wie het zoekt, maak een los 2.4ghz netwerk aan met een andere naam, druk 8 seconden de Wifi knop in per speaker, verbindt met je telefoon op die speaker. Stel die in als Airplay speaker. Vervolgens moet je 3 apps hebben op je telefoon (zie QR code achterkant + boekje speaker + QR code op je Philips TV en de Play-Fi app). Per stuk updaten en de andere offline laten, dus 1 per keer. Zorg ook dat je DNS niets blockt.

Ik weet nog niet of ik ze voor 470+ euro ga houden, of toch dan maar een volledige set neerzet... Zucht.

[ Voor 37% gewijzigd door Kecin op 06-11-2024 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Kecin Wat bedoel je exact met "pre-out van de sub wordt uitgeschakeld"? Die volg ik even niet namelijk. Had je die sub al of is die er nu bijgekomen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:35:
@Kecin Wat bedoel je exact met "pre-out van de sub wordt uitgeschakeld"? Die volg ik even niet namelijk. Had je die sub al of is die er nu bijgekomen?
Ik had al een actieve Jamo sub aangesloten op de televisie. Die heeft een tulp subwoofer uitgang. Die gaat dus uit als ik de soundsettings als “Play Fi” uitgang instel. Doe ik hem weer terug naar output “tv luidsprekers” dan is die niet meer grayed out en wordt de sub weer actief.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RG3cBOMnykxm6qlieHTepEAEmTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FhLgwqMyxn9ozaduIUWTlojg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Kecin op 06-11-2024 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ah zo. Dat zit dan in de TV zelf, lijkt me een software dingetje. Meeste TV's werken zo, als je de ene type speakers kiest schakelt ie de andere uit.
Je zou nog kunnen kijken of je iets met een van de service menus kunt: https://www.avforums.com/...908-service-menu.2479686/

Alternatief zou een hardware hack kunnen zijn, maar dan moet je de playfi speaker open draaien en de draden naar de driver toe doorverbinden of solderen naar een high/low level converter, en daar je sub op hangen. Als je sub ook high level ingangen heeft kun je zonder de conversie. Maar niet echt een gewenst optie denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:52:
Ah zo. Dat zit dan in de TV zelf, lijkt me een software dingetje. Meeste TV's werken zo, als je de ene type speakers kiest schakelt ie de andere uit.
Je zou nog kunnen kijken of je iets met een van de service menus kunt: https://www.avforums.com/...908-service-menu.2479686/

Alternatief zou een hardware hack kunnen zijn, maar dan moet je de playfi speaker open draaien en de draden naar de driver toe doorverbinden of solderen naar een high/low level converter, en daar je sub op hangen. Als je sub ook high level ingangen heeft kun je zonder de conversie. Maar niet echt een gewenst optie denk ik ;)
Thanks voor het servicemenu, zal eens kijken. Had er vannacht in bed (jaja) wel over nagedacht over een service-menu. Maar dat opendraaien is zo gek nog niet. Ik heb een uitvoering: Jamo SUB 210 (Zwart) die heeft wel 2 ingangen. Zou wat zijn toch, haha. Tweakers waardig in iedergeval.

Nu ook gelijk een streep door de wensen van de vrouw gezet, dit is Amazon dus heb nog 29 dagen bedenktijd (verpakking was overigens via derde partij met Italiaanse nieuwspapieren, en reclamefolders. Zelfde Ome Ali doet het beter) om toch weer een receiver te halen (net een leuke set weggegeven, dom) met een 5.0 setje... Keuze's... Voor 450 euro heb ik al een aardige receiver op HDMI (heb de inputs niet nodig, wifi niet, ethernet niet enzo, dus kan vrij basic met bijv een leuk simpel speakersetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:52:

Hidden menu's, beide:
You have to click the 123 Button with the pause and play symbol on it. Then the 0-9 buttons will lighten up and you can open both menus (1,2,3,6,5,4 and Home+1,9,9,9+Back) like before.
(Eerste werkt alleen als je TV als input selecteert dus niet in het Android homescreen. Het tweede menu liet dingen zien over de felheid van de amblilight enzo, en ook wat dingen over Dolby. Maar die durfde ik niet aan te passen omdat er niets over bass, pre-out, of audio eigenlijk stond. Zou dus ook Dolby Vision kunnen wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die sub heeft alleen line ingangen, kan niet met reeds versterkt signaal omgaan dus dan zou je die converter nodig hebben.
Als je nu ook twee bookshelves hebt staan zou ik daarvoor gaan. En dan die sub ergens inbouwen (de mijne staat in een Ikea besta kastje waar de onderkant en achterkant half uit zijn) met deurtje er voor. Kan met een downfiring sub prima :)

Denk aan een Denon CEOL setje ofzo. Subje er aan en klaar, en Mrs Kecin ook blij want klein.
Heb je alleen geen 5.1 en slechts 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:18:
Die sub heeft alleen line ingangen, kan niet met reeds versterkt signaal omgaan dus dan zou je die converter nodig hebben.
Als je nu ook twee bookshelves hebt staan zou ik daarvoor gaan. En dan die sub ergens inbouwen (de mijne staat in een Ikea besta kastje waar de onderkant en achterkant half uit zijn) met deurtje er voor. Kan met een downfiring sub prima :)

Denk aan een Denon CEOL setje ofzo. Subje er aan en klaar, en Mrs Kecin ook blij want klein.
Heb je alleen geen 5.1 en slechts 2.1
Dan zit ik dus weer op mijn originele probleem. TV heeft een soundbar en is prima samen met sub, maar ik mis echt bij films en series de achterste kanalen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Misschien eens naar iets als dit kijken: uitvoering: JBL BAR 800

Dan heb je weliswaar je ingebouwde soundbar niet meer nodig, maar daar was je toch al ontevreden over. Geen receiver nodig, wel rear channels en Dolby Atmos compatibel.

Sowieso bij dit soort dingen: even opletten welke Dolby signalen er aangeboden worden door bijv Netflix en anderen, en wat er ondersteund wordt door de soundbar.

Beetje duurder, maar haalbare kaart imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:27:
Misschien eens naar iets als dit kijken: uitvoering: JBL BAR 800

Dan heb je weliswaar je ingebouwde soundbar niet meer nodig, maar daar was je toch al ontevreden over. Geen receiver nodig, wel rear channels en Dolby Atmos compatibel.

Sowieso bij dit soort dingen: even opletten welke Dolby signalen er aangeboden worden door bijv Netflix en anderen, en wat er ondersteund wordt door de soundbar.

Beetje duurder, maar haalbare kaart imho.
Yes, thanks. Toevallig hangt die Soundbar bij mijn ouders en werkt prima (met het 1 jaar jongere broertje van mijn tv). Maar geen vervanging voor een echte bekabelde set in mijn mening. Kabels trekken kan wel. Setje klinkt aardig van JBL hoor, maar ik mis mijn Onkyo set eigenlijk :'(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Doe eens een overzicht foto van je setup anders?
Ken wel meerdere oplossingen, kan ook esthetisch best mooi, kost alleen wel centjes. Goedkoop is gekunsteld, afwijkend is duur en standaard is groot. Pick one ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En sta je evt voor tweedehands open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Zal binnenkort eens een foto posten :). Ziet er nog niet helemaal joviaal uit, moet nog een vloer bij op :'). Heb ookal even gekeken op V&A. Zit een beetje te kijken naar simpel kleine speakers, zoek geen geluid voor muziek luisteren maar een beetje bass en channels voor films. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat ik met een simpele set uit kan... Vooral omdat de sub prima is :). Mogelijkheden inderdaad genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cor Bergshoeff
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 12:07
Ik heb al een tijdje een Philips 48OLED935/12 werkend met 2x de TAW6205/10 als achter surround en een Bowers & Wilkins ASW608 als sub.

De Play-Fi is een ramp om in het begin ingesteld te krijgen maar het werkt prima.
Nadeel is alleen dat je het volume van de TAW's niet even snel kunt aanpassen, dat moet via de instellingen van de TV of via de Philips app. En die heeft/wilt mijn vrouw niet (die een hekel aan achter geluid heeft 😂)

[ Voor 0% gewijzigd door Cor Bergshoeff op 13-11-2024 13:42 . Reden: grammatica ]

Google Pixel 3a

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benniebouwman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-05 13:10
Ik ben ook aan het kijken naar een uitbreiding voor mijn 55 OLED708/12, heb inmiddels een goed werkende Subwoofer (die je wel erg omslachtig het volume apart kan regelen, slechts 20 klikken op de tv) en overweeg 2 losse luidsprekers voor links en rechts van de tv (of eventueel een soundbar) of alleen 2 rear speakers en in combi met luidsprekers in tv
Maar omdat ik zulke verwarrende en negatieve ervaringen lees over de DTS Play-fi mogelijkheden wil ik er niet te veel geld in steken. Straks ligt alles in de kast nutteloos te wezen.

Iemand een goed advies voor een simpele 5.1 of 7.1 opstelling, liefst zo min mogelijk luidsprekers in huis dan gaat mijn denon 4803 de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
benniebouwman schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:52:
Ik ben ook aan het kijken naar een uitbreiding voor mijn 55 OLED708/12, heb inmiddels een goed werkende Subwoofer (die je wel erg omslachtig het volume apart kan regelen, slechts 20 klikken op de tv) en overweeg 2 losse luidsprekers voor links en rechts van de tv (of eventueel een soundbar) of alleen 2 rear speakers en in combi met luidsprekers in tv
Maar omdat ik zulke verwarrende en negatieve ervaringen lees over de DTS Play-fi mogelijkheden wil ik er niet te veel geld in steken. Straks ligt alles in de kast nutteloos te wezen.

Iemand een goed advies voor een simpele 5.1 of 7.1 opstelling, liefst zo min mogelijk luidsprekers in huis dan gaat mijn denon 4803 de deur uit.
Ik had de speakers teruggestuurd na veel software problemen, sync kwijt, etc. Toen kwam ik op Vraag en Aanbod een setje tegen. 80 euro per stuk. En die doen het fantastisch al 2 weken lang dag in dag uit. Zelfde firmware. Zelfde wifi. Geen touw aan vast te knopen. Nu het eenmaal werkt is het briljant. Nu zoek ik nog de sub voor een relatief nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniebouwman
Ik heb zo een sub (taw8506) al eentje via mp gekocht, staan er genoeg op en werkt naar behoren alleen het volume instellen ten op zichte van de tv is wel zo klote. De app vind ik ook niet echt duidelijk
MIsschien dat ik mijn sub ga verkopen als ik een compleet setje 3.1.2. of 5.1.2. of 7.1.2. op de kop kan tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodythedog
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04 07:35
Blijft de b&w soundbar wel actief bij gebruik van Play-fi?
De handleiding is daar niet heel duidelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
jodythedog schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:39:
Blijft de b&w soundbar wel actief bij gebruik van Play-fi?
De handleiding is daar niet heel duidelijk over.
Heb toevallig sinds gisteren een Philips Fidelio TAFW1/10 subwoofer erbij. De soundbar in de televisie is zeker actief :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
benniebouwman schreef op woensdag 25 december 2024 @ 15:33:
Ik heb zo een sub (taw8506) al eentje via mp gekocht, staan er genoeg op en werkt naar behoren alleen het volume instellen ten op zichte van de tv is wel zo klote. De app vind ik ook niet echt duidelijk
MIsschien dat ik mijn sub ga verkopen als ik een compleet setje 3.1.2. of 5.1.2. of 7.1.2. op de kop kan tikken
Sinds gisteren inderdaad de subwoofer erbij. Als deze op Play-Fi staat werken de fysieke draaiknoppen op de sub niets meer. Instellingen kan je hard of zacht zetten, maar een cuttoff enzo kan ik niet vinden, tenzij als ik hem als los draadloos muzieksysteem koppel en niet als home theatre aan de televisie.

Ik moet zeggen dat ik er voor de prijs van 200 euro wel plezier van heb :-). uitvoering: Philips Fidelio TAFW1
Nieuw gaan ze nog over de 400. Op Marktplaats tussen de 200-300 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door Kecin op 05-01-2025 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
Ik heb via ebay the phorus pr5 in bestelling. Dat is een play-fi ontvanger. Ding is wel voor usa wifi, maar volgens mij is dat geen probleem omdat mijn ap de us wifi5 kanalen niet beschikbaar maakt. Zowiezo is play-fi niet normaal te krijgen in nederland. Play-fi werkt best wel goed, vooral met de speaker groepen en philips oledtv integratie , huisgenoten kunnen het goed bedienen.
Firmware updaten gaat wel moeizaam.
Het enigste wat ik nog zoek is een manier om per gebruiker sound profielen te kunnen instellen.
Zal eens proberen play-fi te wiresharken. Er is geen info te vinden hoe dat protocol werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
bhoek schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:31:
Ik heb via ebay the phorus pr5 in bestelling. Dat is een play-fi ontvanger. Ding is wel voor usa wifi, maar volgens mij is dat geen probleem omdat mijn ap de us wifi5 kanalen niet beschikbaar maakt. Zowiezo is play-fi niet normaal te krijgen in nederland. Play-fi werkt best wel goed, vooral met de speaker groepen en philips oledtv integratie , huisgenoten kunnen het goed bedienen.
Firmware updaten gaat wel moeizaam.
Het enigste wat ik nog zoek is een manier om per gebruiker sound profielen te kunnen instellen.
Zal eens proberen play-fi te wiresharken. Er is geen info te vinden hoe dat protocol werkt.
Interessant! Ik ben benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhoek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5rHQ2rVJixqZBvLW-p30jMgxGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vQyi0LikSJmFuDtd49SNb8b.jpg?f=fotoalbum_large

Is binnen! Met us stekker, dus dat aanpassen en testen. Ik laat nog weten of het werkt

Ik heb een philips oled tv via earc op de philips fb1 soundbar. Verder nog een onkyo p3 en nu dus deze phorus p5 om e.e.a eens goed te testen. . Rear surrounds (via play fi) heb ik nog niet werkend , maar audio (tunein) streamen via play fi wel. Streamen vanaf de play-fi app (philips sound app) geeft soms een iritante latency tussen de soundbar en onkyo, maar sinds ik er achter kwam dat je de stream kan offloaden naar de speakers (deze loggen dan zelf in op tunein radio) werkt het best wel goed. Ook kwam ik erachter dat ondanks de wifi5 waar de speakers op zitten, er soms issues met latency waren. Bleek dat wifi5 (tplink omada) om duistere reden op 1 vast kanaal stond. Na hertunen van wifi is signaalsterkte van sb van -79 naar -40 gegaan, en geen latency issues vooralsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhoek
Werkt. Software updates gingen goed, streamen met offloading via soundbar gaat uitstekend. Heeft line out, dus ff een ‘domme’ speaker/versterker aangesloten. Goed geluid.
Ben alleen nog aan het hannesen met wifi. Alles draait nu ineens op 2.4ghz. Misschien werkt de phorus alleen met 2.4, en schakelt de rest terug oid. Eens verder uitzoeken.
Miss hien koop ik nog een paar van deze.

Mijn default play-fi volume is veel te hoog. Schrik me iedere keer bij aanmaken nieuwe scene….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
bhoek schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:03:
[Afbeelding]

Is binnen! Met us stekker, dus dat aanpassen en testen. Ik laat nog weten of het werkt

Ik heb een philips oled tv via earc op de philips fb1 soundbar. Verder nog een onkyo p3 en nu dus deze phorus p5 om e.e.a eens goed te testen. . Rear surrounds (via play fi) heb ik nog niet werkend , maar audio (tunein) streamen via play fi wel. Streamen vanaf de play-fi app (philips sound app) geeft soms een iritante latency tussen de soundbar en onkyo, maar sinds ik er achter kwam dat je de stream kan offloaden naar de speakers (deze loggen dan zelf in op tunein radio) werkt het best wel goed. Ook kwam ik erachter dat ondanks de wifi5 waar de speakers op zitten, er soms issues met latency waren. Bleek dat wifi5 (tplink omada) om duistere reden op 1 vast kanaal stond. Na hertunen van wifi is signaalsterkte van sb van -79 naar -40 gegaan, en geen latency issues vooralsnog.
Misschien is het teveel gevraagd, maar i.p.v. te koppelen met je E-ARC soundbar, zou je ook eens kunnen koppelen met Play-Fi op je Philips TV? (ik heb de ingebouwde soundbar en was dus aangewezen op de speakers eerder genoemd in het topic, die draaien nu overigens zonder problemen en erg prettig), maar het prijsverschil is aanzienlijk met de Phorus P5!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhoek
Mijn soundbar is de fb1 met dolby atmos, en heel goed geluid. Ik heb inmiddels de rear surround werkend. (Wat een geluid zeg )
De oled tv stuurt ongecomprimeerde surround kanalen over earc naar de fb1. Die produceert atmos en heeft een ‘bond’ over play-fi met de 2 rear (nu voorlopig de phorus en de onkyo). Speaker tests vanuit de fb1 laat nu ook test geluiden uit de rear speakers horen. Dus nu 7.1.4
Via de play-fi app kon je ook maar 1 rear speaker instellen, maar dat werkt niet, vandaar dat ik dacht dat het helemaal niet werkte.
De phorus en alle play-fi speakers draaien weer op wifi5. Ik ga kijken of een aparte wifi5 only ssid voor play-fi nuttig is. (Wifi5 vermogen wat teruggeschroeft en nu gaat het beter)

Ik heb inmiddels nog een phorus pr5 besteld. Mijn surround gaan dan via beide phorus, 2 eindversterkertjes (bv fosi audio) en dan naar 2 x 8 ohm surrounds ‘die in het interieur moeten passen’

[ Voor 27% gewijzigd door bhoek op 11-02-2025 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniebouwman
Cor Bergshoeff schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:41:
Ik heb al een tijdje een Philips 48OLED935/12 werkend met 2x de TAW6205/10 als achter surround en een Bowers & Wilkins ASW608 als sub.

De Play-Fi is een ramp om in het begin ingesteld te krijgen maar het werkt prima.
Nadeel is alleen dat je het volume van de TAW's niet even snel kunt aanpassen, dat moet via de instellingen van de TV of via de Philips app. En die heeft/wilt mijn vrouw niet (die een hekel aan achter geluid heeft 😂)
Ik ben al enige tijd aan het vechten met Play-fi en zie nogal wat tekortkomingen en onlogische instelmogelijkheden, net zoals hierboven omschreven wordt. Het grootste probleem wat ik momenteel omzeild heb is dat ieder half uur er een storing optreedt in het geluid (van alle play-fi speakers en een foutmelding van instabiel netwerk op de tv) wat ik echt ergerlijk vind en momenteel omzeild heb door via de app op je mobiel het hometheater in te stellen op de op de hdmi aangesloten zoundbar (8905) en via daar het play-fi gebeuren gekoppeld heb met (slechts 2) rear speakers. En nu geen storingen meer maar kan de extra F1 Subwoofer niet aansturen en ook niet de 2 speakers (6505) die ik naast de tv wil hebben.

De Philips helpdeskmedewerkers zijn ook mee aan het zoeken naar een oplossing, maar tot op heden nog geen resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door benniebouwman op 26-03-2025 12:51 ]

Pagina: 1