-
[ Voor 100% gewijzigd door toof op 01-02-2025 16:37 ]
[ Voor 100% gewijzigd door toof op 01-02-2025 16:37 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 26-10-2024 11:04 ]
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Het kan niet altijd remote omdat er ook gevraagd kan worden om op locatie dingen te testen, binnen de eigen (netwerk)omgeving van de klant. Edit: als ik me verplaats in een werkgever, zou ik het ook helemaal niet fijn vinden om een junior volledig remote te laten werken.toof schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:15:
Waarom is compleet remote niet gebruikelijk? ik neem aan dat je niet fysiek op locatie hoeft te zijn om te pentesten bijvoorbeeld. Je zoekt bugs of zwakheden in het bedrijf, en rapporteert dit dan en evt middels een presentatie aan het bedrijf. Moet wel lukken op afstand zou ik zeggen, vooral als alle apparatuur gewoon op je laptop zit..
[ Voor 13% gewijzigd door sOid op 26-10-2024 14:51 ]
[ Voor 12% gewijzigd door toof op 26-10-2024 17:29 ]
Dat is dus wat ik graag wil weten, waar moet ik beginnen...?Sethro schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:32:
Zonder enige basis in IT, netwerken en programmeren heb je geen schijn van kans. Eerst heb je die basis nodig en dan kun je met certificaten verder.
Anders lees je mijn post hierboven eventoof schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:34:
[...]
Dat is dus wat ik graag wil weten, waar moet ik beginnen...?
hi, ik heb een duimpje gegeven, en dit advies opgevolgd. ik zal de cursus starten, echter probeer ik van iedereen wat advies mee te krijgen betreft het starten. Thanks voor je advies!
Ik zou is met een bachelor ICT beginnen.toof schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:56:
[...]
hi, ik heb een duimpje gegeven, en dit advies opgevolgd. ik zal de cursus starten, echter probeer ik van iedereen wat advies mee te krijgen betreft het starten. Thanks voor je advies!
Is de google cybersecurity certificate ook handig of geldverspilling?
Het punt van die vendor-specifieke certificaten is dat het vaak alleen relevant is voor producten van die vendor. Zo is het bijvoorbeeld ook met CISCO en Microsoft. De inhoud van deze Google Cybersecurity Certificate ken ik overigens niet.toof schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:56:
[...]
Opmerkelijk advies om meteen een 3 a 4-jarige opleiding aan te raden, terwijl TS eigenlijk nul voorkennis heeft. Ik ben er ook nog niet van overtuigd dat TS een correct beeld van het vakgebied heeft. Dus lekker met gratis/goedkope online trainingen beginnen. Dan proef je aan de stof en zie je of het je ligt.
Die is geldverspilling.toof schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:56:
[...]
Ik heb juist wel onderzoek gedaan. Ik ben er toen achter gekomen dat het vak heel breed is en de meningen ook verdeeld zijn. Ik wil namelijk niet aan een opleiding beginnen zonder dat ik een beetje heb kunnen proeven wat het inhoud. Documentaires, youtube videos van bekende professionals lijken me interessant, maar ik wil het zelf eerst meemaken, en daarvoor moet ik de skills leren, dus de basis. Vandaar mijn vragen betreft de certificaten/cursussen. Ook weet ik dat een pentest carriere geen instapfunctie is, en ik omhoog moet klimmen, maar goed. Ik dacht dat mijn initiële vraag duidelijk was. Thanks voor je reactie iig.Ircghost schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:13:
[...]
Die is geldverspilling.
Je lijkt echter ongeduldig te zijn en ook niet zelf eigen onderzoek te doen. Dat zijn geen goede matches met een pentest carriere.
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Basis dit zou ik zeggen, blijft lekker docu's kijken en richt je op iets anders.Hacken heb ik altijd interessant gevonden, en ook vaak ben ik hier de dupe van geweest.
[ Voor 3% gewijzigd door Barrycade op 26-10-2024 20:53 ]
YouTube: Ethical Hacking Full Course for Beginners in 5 Hours [Part-1] 🔥 - 20...toof schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:34:
[...]
Dat is dus wat ik graag wil weten, waar moet ik beginnen...?
BRB eerst even Indiaas leren.pennywiser schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:15:
[...]
YouTube: Ethical Hacking Full Course for Beginners in 5 Hours [Part-1] 🔥 - 20...
Beginnen doe je door gewoon te doen.
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Colleges worden opgenomen en zijn oa te bekijken op youtube.quote: https://pwn.college/pwn.college is an education platform for students (and other interested parties) to learn about, and practice, core cybersecurity concepts in a hands-on fashion. In martial arts terms, it is designed to take a “white belt” in cybersecurity through the journey to becoming a “blue belt”, able to approach (simple) cybersecurity competitions (CTFs) and wargames. Our philosophy is “practice makes perfect”.
The platform is maintained by an awesome team of hackers at Arizona State University. It powers much of ASU's cybersecurity curriculum, and is open, for free, to participation for interested people around the world!
Precies dit. Waar in andere ICT gebieden je genoeg hebt aan analytisch denkvermogen op HBO/WO niveau, vereist goed pentesten dat je nog een stap verder gaat, namelijk dat je vanuit die analyses ook eigenlijk doorlopend bedenkt waar issues zouden kunnen zitten, om die daarna te onderzoeken.Ircghost schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:13:
[...]
Die is geldverspilling.
Je lijkt echter ongeduldig te zijn en ook niet zelf eigen onderzoek te doen. Dat zijn geen goede matches met een pentest carriere.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Oh haha wat ik bedoelde is er zijn leermiddelen genoeg. Gewoon beginnen ipv, vragen hoe je moet beginnen, dat is vaak een slecht teken, als het je intrinsiek genoeg interesseert laat je je niet tegenhouden, dan zat je al lang dag en nacht met een Kali vm videos te kijken en dingen uit te proberen. Die interne drive heb je nodig nmm, anders is dit niet echt geen vakgebied waar je zomaar echt vanaf 0 kan beginnen. Ja beginnen van 0 kan wel, maar je komt jezelf later dan tegen.
[ Voor 42% gewijzigd door pennywiser op 27-10-2024 11:08 ]
[ Voor 86% gewijzigd door ZieMaar! op 28-10-2024 10:00 ]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
[ Voor 95% gewijzigd door Zr40 op 27-10-2024 19:58 ]
dit is allemaal een einddoel, ik weet dat daar 100 stappen tussen zitten. Ik ben nog in de 20s, dus heb ik nog tijd om mij om te scholen etc. Ik verwacht niet dat ik binnen 1-2 jaar een pentester ben, en ook vind ik het helemaal geen probleem om op de bodem te beginnen.Yucon schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 07:49:
Je idee klinkt een beetje geromantiseerd, eigenlijk door zowel je idee over ethisch hacken met als motivatie dat je zelf gehackt bent, maar ook door je wens voor volledig remote. Als dat in deze context op deze manier genoemd wordt associeer ik dat onwillekeurig ook een beetje met dromen over rondtrekken in een busje door thailand en ondertussen een beetje verdienen. Zeg maar de insta-lifestyle.
Je bent nu aan het focussen op het 'hoe'. Maar laten we ook eens kijken naar het 'waarom'. Kun je beschrijven hoe in jouw ogen je toekomstige werkdag eruit zou zien en wat je inhoudelijk zou gaan doen?
[ Voor 3% gewijzigd door toof op 31-10-2024 20:56 ]
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
CISSP! Drop your encryption keys!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq