Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik28
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22-01 12:55
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36
Om je heen kijken betekent niet per se weggaan. Dus ja, ga om je heen kijken, want dan kan je nog beter dingen gaan vergelijken. Je kan altijd later nog besluiten of je echt de sprong gaat wagen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46

Seraphin

Meep?

Om je heen kijken: sowieso doen. Wees wel bewust van het *gras bij de buren* effect.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

Standeman

Prutser 1e klasse

Bedenk ook dat je de kans hebt om als zzp-er aan de slag te gaan. Financieel ga je er dan flink op vooruit en je hebt veel vrijheid wat betreft vrije dagen e.d.

Nadeel is dat je wel wat moet netwerken en dat je zelf je administratie moet (laten) doen.

Werk is er genoeg. Dus daar hoef je jezelf niet druk om te maken.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:09
Wordt je er echt gelukkiger van wanneer je i.p.v. 58k, 68k gaat verdienen?
4 uur reistijd per maand(!), daar doen sommigen (denk ik) bijna een moord voor.
Ik zou lekker blijven zitten, denk niet dat switchen echt veel meer voordelen gaat opleveren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36
Seraphin schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:54:
Om je heen kijken: sowieso doen. Wees wel bewust van het *gras bij de buren* effect.
Dat werkt twee kanten op, want er is ook het 'the devil you know is better than the devil you don't'-effect :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

Standeman

Prutser 1e klasse

Yaksa schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:57:
Wordt je er echt gelukkiger van wanneer je i.p.v. 58k, 68k gaat verdienen?
4 uur reistijd per maand(!), daar doen sommigen (denk ik) bijna een moord voor.
Ik zou lekker blijven zitten, denk niet dat switchen echt veel meer voordelen gaat opleveren.
Geld zou inderdaad niet de enige drijfveer moeten zijn om voor een andere werkgever te kiezen.

Persoonlijk voor mij was het ook meerdere omgevingen leren kennen en zien hoe in andere teams zaken opgelost worden zodat ik mijn kennis kan vergroten. Dat was voor mij de belangrijkste reden om weer de detachering in te gaan.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:57
Je haalt hier 2 dingen door elkaar. Je doet werk wat je niet leuk vind en je wordt (naar jouw oordeel) onderbetaald. In combinatie met je andere perks lijkt de laatste niet echt iets om voor over te stappen.

Dus, focus je de inhoud van het werk. Als je nu geen energie haalt uit het merendeel van je werk is dat een goede reden om iets anders te zoeken. Dus mijn advies, ga dat doen! Dat komt met kansen op hoger loon en risico’s tav je secundaire arbeidsvoorwaarden en nieuwe collega’s, maar leuk werk doen en je daarin blijven verbeteren is mi veel belangrijker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Je zegt zelf dat geld geen drijveer is en dat je eigenlijk ruim voldoende hebt om van te leven. Wat zorgt er dan voor dat je dit toch zo benoemt? Wil je het voor jezelf rationaliseren dat om het geld rond te kijken een meer valide reden is dan omdat je niet gelukkig bent in je huidige werk?

Viel me even op, random musings enzo.

Ik zou vooral gaan kijken naar wat je nou precies mist. Je vindt het niet prettig om andere taken op te pakken, wilt het liefst developen. Is dat het enige waar je echt energie uit krijgt? Dan kan je je huidige werk nogmaals laten weten dat dit voor jou echt een breekpunt is en je rond wil gaan kijken als er niets aan gedaan kan worden. Ik zeg niet dat ze direct alles moeten omgooien, maar als ze je tegemoet zouden komen, zou dat voor jou veel veranderen?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:27
Je kan het ook op deze manier spelen:
Zoek een baan die je echt leuk lijkt. Krijg je daar een goed aanbod, zeg je je baan op. Krijg je dan alsnog een goed tegenbod kan je alsnog blijven. Maar weet: na enkele maanden ben je gewend aan het salaris en gaat te (soms) te weinig developen weer knagen :Y
Krijg je geen tegenbod, dan ga je daadwerkelijk weg naar die andere job die je toch al leuk leek :)

[ Voor 14% gewijzigd door ybos op 25-10-2024 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Kijk rustig om je heen en realiseer je dat er overal van die corvee-taken zoals tickets oplossen zijn.
Dit soort vraag gestuurde taken kan je slecht plannen dus moet je als bedrijf soms gewoon extra mensen op de tickets zetten als er veel vraag is. Pas als een bedrijf groter wordt zie je iets als een servicedesk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik28
@Hahn @Seraphin @Standeman Thanks! Ja eigenlijk is rondkijken niet fout, kan ik zelfs doen als ik niet per se weg wil.

@Yaksa Geld is voor mij inderdaad niet de enige drijfveer. En de weinige reistijd heeft mij persoonlijk erg veel comfort opgeleverd. Als ik naar iets anders uitkijk, dan moet dit ook in verhouding staan.

@De Cheetah Inderdaad, geld is voor mij niet primair een drijfveer en onderbetaald worden is allemaal relatief. Als ik echter kijk naar vacatures waar ik aan voldoe, dan zitten die vrijwel allemaal een stuk hoger. Ik denk inderdaad dat het de inhoud is die mij steeds meer tegen gaat staan.

@SmurfLink @Prisma16 Met het eerste punt denk ik dat je de spijker op zn kop slaat. Als het om geld ging kon ik al veel eerder hebben rondgekeken. Maar dat is dus niet het enige. Stiekem ben ik denk ik ook meer redenen aan het zoeken om mezelf over de drempel te hebben. Een soort pro's en con's.
Ik snap heel goed dat je als developer, zeker bij het agile werken ook wordt geacht andere dingen op te pakken. Echter loopt het naar mijn mening steeds schever. Er zijn momenten dat ik 2 maanden helemaal geen code aanmaak en mijn tijd allemaal op gaat aan tickets fixen, infra werk etc..
Ik zal het nog een keer kenbaar maken, echter houd ik rekening met voorgaande antwoorden. Namelijk er is weinig aan te doen. Als ze dat niet willen, dan ga ik echter wel voor mijn eigen ontwikkeling moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:46
Als ik het lees, lees ik wel degelijk negatieve aspecten aan je werk. Wellicht moet je die voor jezelf ook erkennen en in je lijstje meenemen. Natuurlijk heeft elk werk wel iets negatief.

Verder zou ik iedereen, dus ook jou, aanraden om zo af en toe zelfs te solliciteren. Je haalt zo enorm veel uit een goed sollicitatiegesprek! Je komt er zo makkelijk achter of je huidige bedrijf nog bij je past, waar je ambities en interesses liggen en wat je wel of niet wil doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:44
Ik zeg altijd dat ik liever minder verdien en iedere dag fluitend naar het werk ga, dan meer verdienen maar minder gelukkig met waar ik zit (en doe). Uiteraard kan je ook meer verdienen én fluitend naar het werk gaan, maar weet wel wat je op het spel zet.

Je genoemde negatieve punten wegen als je het mij zou vragen totaal niet op tegen de zeer positieve punten die je noemt. Een werkgever die rekening met je houdt en fijne collega's zijn goud waard, veel meer dan een paar extra vrije dagen in het jaar. 4 uur reistijd per maand? Damn, daar zit ik na 2 dagen al aan! Veel tijd om je te ontwikkelen? Wisselende werkdruk? Ik teken er voor! Komt op mij over dat buiten het geld, je nu bij een hele fijne werkgever zit ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:22
Toen ik net begonnen was had ik best vaak momenten van ontevredenheid over salaris. Ik kwam er snel achter dat er eigenlijk 3 kaders voor mij zijn; sfeer, zelfontwikkeling en voorwaarden. Mijn theorie is dat 2/3 voldoende moeten zijn voor een goede score (alledrie voldoende is een uitzonderlijke situatie).

Merk nu steeds meer dat ik over het algemeen de sfeer wel me mij mee neem en dat voorwaarden zelfontwikkeling vanzelf volgt.

Keuzes maken op basis van zelfontwikkeling voelt ook erg logisch. Je gaat onderzoeken wat je wil (lezen/solliciteren/netwerken/conferenties bezoeken) en waar je naartoe wil groeien en werkgevers/uitdagingen passen daarbij of niet. Een werkgever kan nog zo leuk zijn of goed betalen, als het niet bij je toekomst past dan verdoe je letterlijk je tijd daar.

Dan krijg je meer van; ik ga even bij die ene werkgever werken om een paar jaar meer te leren over development en het draaien in de cloud. Vervolgens kun je die kennis bij een volgende uitdaging weer inzetten als je meer wil weten over security.

Nu ik het zo teruglees moet dit ook wel bij je passen, dat nieuwsgierige.

'Gras is niet altijd groener' is voor mij dus een rare opmerking, want op een moment wil ik iets leren en als mijn huidige uitdaging daar niet aan voldoet dan ga ik logischerwijs verder kijken. Dat wil niet zeggen weg bij de werkgever, maar wel als uit een gesprek blijkt dat er geen toekomst is.

[ Voor 11% gewijzigd door Furion2000 op 27-10-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-05 20:30

Don Quijote

El Magnifico

Sowieso rondkijken en af en toe solliciteren op functies. Heel goed om te bepalen hoe goed je in de markt ligt, mensen overschatten dat nog wel eens namelijk, en door de gesprekken leer je zelf ook weer veel over organisaties en wat er mogelijk is (qua verantwoordelijkheden en beloning).

Zelf probeer ik ieder jaar tenminste twee gesprekken te hebben; dat lukt ieder jaar wel, maar ik merk wel goed dat het in sommige periodes makkelijker is dan andere. En ondanks al die gesprekken heb ik in 10+ jaar toch maar 2 werkgevers gehad, dus praten betekent niet perse overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik28
Iedereen bedankt die het heeft over sollicitatie gesprekken te voeren. Ik denk inderdaad dat het nieuwe inzichten kan geven over andere organisaties. Wat niet betekent dat ik verplicht de overstap moet maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Heerlijk, al die typische reacties dat je het niet voor het geld zou moeten doen. En vaak wordt er een beetje een idee van uitsluiting tussen leuk werk in een goede sfeer en een goed salaris aangehangen. Weet je wat? Veel geld verdienen als developer kan ook met leuk werk en leuke collega's, dat hoeft elkaar echt niet uit te sluiten.

Zoals anderen zeggen: kijk eens buiten de deur en ga wat gesprekken aan. Dat zou ik verder natuurlijk gewoon stil houden tot je daadwerkelijk vertrekt. Maar dan ontdek je vanzelf wat je waard bent in de markt. Misschien geeft een andere partij je wel 30% meer met een zak extra dagen, misschien blijkt dat je het zo slecht niet hebt, wie weet.

Maar laat je vooral niet bang maken dat het elders niet leuk werken is: de meeste mensen willen graag in een prettige omgeving werken en zijn vriendelijk. Er zijn genoeg leuke kantoren met geschikte collega's.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:53
@Hillie
Die mening deel ik. Het is een beetje een dooddoener die vaak vanuit werkgevers wordt gehanteerd. Alsof geen enkel ander bedrijf toffe collega's zou hebben. Als ik zie hoeveel toffe collega's bij mijn werkgever zijn vertrokken en hoeveel, volgens hun logica, stomme collega's van elders wij hebben aangetrokken, zou het inmiddels wiskundig gezien andersom moeten zijn :P

@Erik28
Belangrijk is dat je je gelukkig voelt. De vraag is wat wil je zelf? Ik ken je gevoel maar al te goed namelijk, en hink persoonlijk tussen het tevreden en content aan de ene kant, en gefrustreerd en teleurgesteld aan de andere kant. En dat is iets wat van invloed is op je geluk.

Als je persoonlijke situatie het toelaat en je sowieso financiële zekerheid hebt, waarom niet inderdaad gewoon even elders snoepen? In het ergste geval stel je vast dat de oude plek werkelijk beter was. Zolang je op een goede manier afscheid hebt genomen is er altijd wel een weg terug, met als bijkomend voordeel dat je een hoger salaris kan bedingen. Voor joiners is immers geld in overvloed beschikbaar.

Wat in ieder geval zonde is, is ergens blijven waar je het gevoel hebt niet gewaardeerd te worden, terwijl je jezelf achteraf voor de kop slaat omdat je die situatie al veel eerder had kunnen veranderen. En de andere kant op geredeneerd: Misschien krijg je wel de bevestiging dat je op de juiste plek zit. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cid Highwind op 29-10-2024 09:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Met heel veel ben ik het met je eens, maar ik sla hier wel even op aan:

Members only:

Ik weet natuurlijk niet de precieze situatie van de TS, maar ook al kun je zo veel sparen, dat betekend nog niet dat je kunt kopen wat je wilt.

Ik heb een tijdje in een soort gelijke situatie gezeten (ook omdat ik relatief goedkoop huur), maar kwam daarmee nog lang niet in de buurt van een hypotheek om wat te kopen in mijn stad. Om een huis te kopen, moest ik dus wel een flinke stap maken qua salaris, ookal kon ik zo veel sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Gropah schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:14:
[...]

Met heel veel ben ik het met je eens, maar ik sla hier wel even op aan:

***members only***

Ik weet natuurlijk niet de precieze situatie van de TS, maar ook al kun je zo veel sparen, dat betekend nog niet dat je kunt kopen wat je wilt.

Ik heb een tijdje in een soort gelijke situatie gezeten (ook omdat ik relatief goedkoop huur), maar kwam daarmee nog lang niet in de buurt van een hypotheek om wat te kopen in mijn stad. Om een huis te kopen, moest ik dus wel een flinke stap maken qua salaris, ookal kon ik zo veel sparen.
Ik snap je punt en wat je zegt klopt natuurlijk ook. :) Maarrrr, in dit geval is het TS zelf die letterlijk zei "ik kan kopen wat ik wil." Er is nu al niets wat hij mist of niet kan (volgens zijn eigen zeggen).

Het doel van het stukje tekst waar jij mij citeert was dus niet om deze boodschap over te brengen: "Waarom meer geld? Je kan toch al kopen wat je wil." De context moet worden meegenomen waarin ik dit plaatste (namelijk een directe reactie op de gegeven informatie door TS), waarbij het punt was: "Je geeft zelf aan dat je nu al kan kopen wat je wil. Een hoger salaris gaat jou in dat geval geen extra geluk brengen. Salaris telt natuurlijk altijd mee, maar in dit geval moeten andere factoren zwaarder wegen. Want een overstap puur o.b.v. salaris gaat jou (blijkbaar) niet in staat stellen om dingen te doen/kopen die je nu niet kan doen/kopen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Als ik goed lees heb je een half jaartje terug (deels) betaald je WO diploma kunnen behalen?
nadat je hierover 'onderhandeld' hebt?

Dat betekent echter ook dat je werkgever bij het voortijdig opzeggen van je arbeidscontract, de kosten die ze hiervoor gemaakt hebben kunnen terugvorderen en natuurlijk is dat ook terecht, omdat je zelf ook aangeeft dit als 'eis' gesteld te hebben te blijven.

Dit in combinatie met je klachten komen ook een beetje over alsof je 'ontevredenheid' iig deels ook een beetje een eigen negatieve instelling is, die gebaseerd lijkt te zijn op 'het gras aan de overkant is altijd groener'....
Ik denk dat je gewoon voor jezelf eens wat duidelijke keuzes moet maken en niet het ene moet zeggen en het andere doen... een opleiding op kosten van je werkgever volgen (of iig deels betaald door deze werkgever) is niet erg kies als je een half jaartje later alsnog weg wilt gaan

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvis
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:54
Mag ik vragen welk niveau je jezelf plaatst en in welke taal je programmeert? Wij zoeken (net als elk IT bedrijf :p ) developers, 58k is toch al wel een behoorlijk eindje op de ladder voor de klein/midden bedrijven.

Ik vermoed dat je wel wat hoger kunt krijgen als je naar de grotere/serieuzere partijen gaat, maar ik heb persoonlijk een klein beetje ingeleverd zodat ik kan werken waar ik nu zit. Ik vind de vrijheid hier beter, het is niet een IT bedrijf maar een IT afdeling(etje) waardoor we veel autonomie hebben. Ik ben hier niet een nummer. Werkdruk is IMO ook een stuk gezonder.

Dat zijn wat dingen waar je ook rekening mee moet houden. Ik vind t wel leuk, we zijn het aan het opzetten, dat biedt uitdagingen rondom programmeren zodat ik niet alleen dat hoef te doen.

Dingen om over na te denken :) Ik heb wel eens niet zo leuk werk voor meer geld gedaan, dat was 1 maand leuk, 1 maand acceptabel en de 3e maand was ik het zat.

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik28

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvis
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:25
@Erik28 Het kan gezien worden als carrière stagnatie en dat je niet de ambitie hebt om hoger op te klimmen. Een goede vriend van mij die 9 jaar bij dezelfde werkgever zit, kreeg recent van meerdere recruiters kritische vragen hierover. Als je kan aantonen dat je intern wel behoorlijke groei (e.g. promoties) hebt doorgemaakt, zal dit wat minder zwaar wegen. Het is gewoon iets waar je je bewust van moet zijn, en dat er eventueel vragen over gesteld kunnen worden door potentiële werkgevers/recruiters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:18
Niets mis met om je heen kijken. Ik houdt eigenlijk wekelijks vacatures in de gaten, niets mis mee.
Ook eens een sollicitatie doen, desnoods een gesprek en kijken hoe het loopt is niets mis mee. Je zit in een luxe positie, je zou wel weg willen maar je hoeft het (nu nog niet) perse.

Die leuke collega's en meewerkende/meedenkende werkgever ga je eigenlijk overal wel vinden. Net zoals dat je bij een andere werkgever ook wel weer mindere punten zult ontdekken of een collega hebt die een l*l is. Hoort er bij ;)

Dan het salaris, ik kan niet beoordelen of je salaris nu marktconform is. Wel weet ik dat ik (en velen met mij) de grootste salarissprongen hebben gemaakt door te switchen van werkgever, dat loont zeker de moeite. Plus dat, zoals in het begin gezegd, je niets hoeft en wellicht daardoor ook nog wat extra hoog kunt inzetten.

Ik denk dat wat jou tegen houdt vooral het "bang zijn voor het onbekende" is. Geeft niets, daar heeft iedereen in meer of mindere mate last van :)
Pagina: 1