Wand schakelaar voor google home wifi producten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coosofzo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-04 11:51
Ik bedien mijn wifi lampen en lsc smart connect schakelaar via google home voice commands / de google home android app.

Nu is er ook een fysieke wandschakelaar nodig wanneer er geen telefoon voor handen is..

Ik zoek een wandschakelaar met aan / uit knoppen, liefst met dim functie, om deze via google home te bedienen. Ik heb dus geen bridge in huis. Een kika achtige oplossing die stroom onderbreekt werkt niet goed aangezien de lampen dan op 100% opkomen.

...

3 lsc lampen
1 lsc stopcontact
philips wiz lamp
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
heel veel gegoogled op diverse producten maar komt op hetzelfde neer:
- bridge nodig
- geen google home ondersteuning
- kan niet dimmen

Mocht er een oplossing zijn waarbij een bridge + schakelaar dit doel bereikt ben ik ook tevreden. Vermoed wel dat het schakel / dimsignaal via de bridge bedoelt is om zigbee apparaten te bedienen, niet dat de bridge dit signaal naar google home doorzet.

Las iets over de homey pro die alle protocollen incl wifi ondersteund. Dan zou een zigbee wandschakelaar naar wifi apparaten mogelijk ook werken zonder tussenkomst van google home?
Dat is wel een dure oplossing (380 euro) ..

...

[ Voor 15% gewijzigd door Coosofzo op 25-10-2024 16:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coosofzo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-04 11:51
Voor wie met dezelfde vraag zit, ik heb uiteindelijk een Google Nest Hub 2de generatie gekocht voor 80 euro. Dan staat er altijd een fysiek apparaat om het spul mee te bedienen.