Vroeger heb ik altijd mijn pc's zelf gebouwd, maar uiteindelijk gekozen voor een console om mee te gamen zodat ik niet steeds hoefde uit te breiden omdat het altijd beter kón. En een synology NAS voldeed altijd aan de eisen.
Nu draai ik diverse servers op een HP mini pc. Wat op zich ok is, maar ik mis wat power. En wil ik eigenlijk de NAS én de "server" samenvoegen tot 1 device.
Doordat ik het zo lang niet meer gedaan heb ben ik helemaal uit de hardware kant en heb ik dus geen idee meer wat afhankelijk is van elkaar en wat wel en wat niet samen werkt met elkaar.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Proxmox virtualisatie voor 2-tal docker servers waar plex/jellyfin op draaien en wat andere zaken zoals DNS, Arr achtige applicaties, VPN hosts etc.en een centrale storage server (e.g. NAS)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 7 á 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x 4TB WD red voor de "centrale storage, 2x 512GB M2 SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil in ieder geval video/audio transcoding kunnen doen aangezien mijn huidige cpu's dat niet aankunnen. Een dure videokaart is hopelijk niet nodig als ik het binnen de cpu af zou kunnen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren, AMD schijnt iets minder zuinig te zijn?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo compact mogelijk ivm plaatsing meterkast. Maar de unit kan ook op zolder uit het zicht geplaatst worden. Zuinig en (relatief) stil scoort hoger
Ga je overklokken?
Nee, systeem moet vooral stabiel blijven.
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik al zeker 20jaar geen zelfbouw meer gedaan heb, loop ik vooral achter bij wat er allemaal kan, moet etc. Dus zoek ik wat hulp.
De BestBuyGuide heeft me getriggerd voor de kast etc. alleen wil ik er een i5 (voor de quicksync) in en 2x32 GB RAM zodat ik lekker ruim in het geheugen zit.
Maar dan....
Voeding? CPU wel ok of misschien wel overkill?
Een mainboard met eventuele 2e NIC zou een pre zijn, maar ik zou niet te beroerd zijn om dat naar een pci-kaart te hoeven brengen.
Nu draai ik diverse servers op een HP mini pc. Wat op zich ok is, maar ik mis wat power. En wil ik eigenlijk de NAS én de "server" samenvoegen tot 1 device.
Doordat ik het zo lang niet meer gedaan heb ben ik helemaal uit de hardware kant en heb ik dus geen idee meer wat afhankelijk is van elkaar en wat wel en wat niet samen werkt met elkaar.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Proxmox virtualisatie voor 2-tal docker servers waar plex/jellyfin op draaien en wat andere zaken zoals DNS, Arr achtige applicaties, VPN hosts etc.en een centrale storage server (e.g. NAS)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 7 á 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x 4TB WD red voor de "centrale storage, 2x 512GB M2 SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil in ieder geval video/audio transcoding kunnen doen aangezien mijn huidige cpu's dat niet aankunnen. Een dure videokaart is hopelijk niet nodig als ik het binnen de cpu af zou kunnen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren, AMD schijnt iets minder zuinig te zijn?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo compact mogelijk ivm plaatsing meterkast. Maar de unit kan ook op zolder uit het zicht geplaatst worden. Zuinig en (relatief) stil scoort hoger
Ga je overklokken?
Nee, systeem moet vooral stabiel blijven.
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik al zeker 20jaar geen zelfbouw meer gedaan heb, loop ik vooral achter bij wat er allemaal kan, moet etc. Dus zoek ik wat hulp.
De BestBuyGuide heeft me getriggerd voor de kast etc. alleen wil ik er een i5 (voor de quicksync) in en 2x32 GB RAM zodat ik lekker ruim in het geheugen zit.
Maar dan....
Voeding? CPU wel ok of misschien wel overkill?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-14600K Boxed | € 249,90 | € 249,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte B760M DS3H DDR4 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Behuizingen | Chieftec Mesh Pro Cube CI-02B-OP | € 56,75 | € 56,75 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,55 | € 29,55 |
1 | Ventilators | Arctic F14 PWM PST CO Zwart, 140mm | € 7,14 | € 7,14 |
2 | Geheugen intern | Kingston ValueRAM KVR32N22D8/32 | € 58,92 | € 117,84 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 561,08 |
Een mainboard met eventuele 2e NIC zou een pre zijn, maar ik zou niet te beroerd zijn om dat naar een pci-kaart te hoeven brengen.
[ Voor 3% gewijzigd door RoRoo op 28-10-2024 11:13 ]
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku