Pakket naar postnl pakketpunt sturen in Belgie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:58
Ik heb via marktplaats wat verkocht aan iemand in Belgie (en het geld is al overgemaakt), die vroeg me dit naar een postnl pakket punt te sturen in Belgie maar voor zover ik kan zien is dit niet te selecteren of kiezen wanneer ik online ga verzenden...

Wat ik nu dacht te doen is gewoon voor+achternaam van persoon invullen met het adres van het pakketpunt en dan 'PostNL Pakketpunt' als gebouw.

Iemand hier meer arvaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Geen ervaring mee. Ik kan je wel meegeven dat je zeker niet zo maar het adres van een pakketpunt moet gebruiken. Die pakketpunten die ik ken in Nederland, accepteren dergelijke pakketten niet.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langerakpc
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:56
mijn ervaring is dat postnl dit niet heeft.
maar DHL wel en dat is altijd perfect verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:35
Het pakketpunt zal dat niet accepteren, zij krijgen dan namelijk niet betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hmmm, thanks voor de feedback tot nu toe allen... ik neem ook even contact met postnl zelf op in de tussentijd. Vreemd dat ik ook op de belgische postnl site niet iets van een pakketpunt kan selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07

Coach4All

I'm a Coach 4 All

m0ridin schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:27:
Hmmm, thanks voor de feedback tot nu toe allen... ik neem ook even contact met postnl zelf op in de tussentijd. Vreemd dat ik ook op de belgische postnl site niet iets van een pakketpunt kan selecteren
https://www.postnl.be/location-finder/

Echt wel..

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10 23:32

MsG

Forumzwerver

Op welke manier is er betaald? Als je via marktplaats betaald kan de koper toch zelf allerlei verzendopties en ophaalpunten selecteren?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is het niet zo dat je bij een betaalverzoek, i.c.m. PostNL/DHL de ontvanger zelf de gegevens invult?
Hier vorige week iets verkocht, de ontvanger heeft zelf DHL geselecteerd en naar een ophaalpunt laten versturen.. (was niet belgie, maar principe lijkt mij hetzelfde? )

[ Voor 45% gewijzigd door Millie-ano op 25-10-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
De koper heeft het via internet bankieren overgemaakt, ik kan idd wel voorstellen of een DHL of de 'via marktplaats betalen' een optie is... Maak ik het geld terug over en kan hij het op die manier nog een keer doen.

Aangezien je in NL wel een postnl punt kan kiezen als bezorgadres had ik verwacht dat dit voor Belgie ook wel zou werken. Meh...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gewoon naar het woonadres versturen, dan kan hij zelf vóór levering aangeven dat het naar een pakketpunt moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Ja, er zijn postnl punten maar ik bedoel als ik daadwerkelijk een pakket wil versturen... Als ik vanaf de belgische site het online verzendproces in ga zie ik ook geen optie om een pakketpunt te selecteren, krijg alleen aanvulling van adressen ed. Maar geen enkele optie qua postnl punt.

[ Voor 8% gewijzigd door m0ridin op 25-10-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:40
In België is het nog niet zo normaal dat een pakket direct naar een pakketpunt gaat, zeker niet met bpost en postnl. Enkel met DHL en GLS werkt dat oke-ish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Thanks allemaal, conclusie is voor mij dat ik het in ieder geval nog maar even niet 'dan maar zo' opstuur... Ik heb de koper nog even bericht gestuurd over dit alles en wacht ook zijn reactie af... Als hij zegt 'ja,, stuur maar op mijn naam naar dat pakketpuint' dan prima, zijn risico verder maar wil geen risico op gezeik door er maar op te gokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:27

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als je naar België naar een ophaallocatie wil sturen, kan je beter gebruik maken van Homerr of Mondial Relay. Die werken wel met ophaalpunten.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

m0ridin schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:19:
Ik heb via marktplaats wat verkocht aan iemand in Belgie (en het geld is al overgemaakt), die vroeg me dit naar een postnl pakket punt te sturen in Belgie maar voor zover ik kan zien is dit niet te selecteren of kiezen wanneer ik online ga verzenden...

Wat ik nu dacht te doen is gewoon voor+achternaam van persoon invullen met het adres van het pakketpunt en dan 'PostNL Pakketpunt' als gebouw.

Iemand hier meer arvaring mee?
ik zou nooit met een pakketboer buiten de lijntjes kleuren :P

ik zou het naar het huisadres van de koper sturen en zeggen dat hij maar zorgt dat het naar een alternatief pickuppoint gestuurd wordt.

Als ik iets bestel uit bijv. DLD dan kan ik ook gewoon een pickuppoint kiezen terwijl het naar mijn uisadres is verzonden.

Lekker het probleem van de koper laten (niet negatief bedoeld) om te voorkomen dat er iets mis gaat met het pakketje, ligt het niet aan jouw alternatieve kunst- en vliegwerk ;)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:13
m0ridin schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:53:
[...]

Ja, er zijn postnl punten maar ik bedoel als ik daadwerkelijk een pakket wil versturen... Als ik vanaf de belgische site het online verzendproces in ga zie ik ook geen optie om een pakketpunt te selecteren, krijg alleen aanvulling van adressen ed. Maar geen enkele optie qua postnl punt.
De optie voor particulieren om direct naar een pakketpunt te verzenden is niet langer beschikbaar in België.
De ontvanger kan het bezorgadres ook niet aanpassen in de Postnl app. Indien niet thuis, wordt het pakket eerst bij de buren aangeboden voordat het naar een pakketpunt gaat.
Langerakpc schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:24:
mijn ervaring is dat postnl dit niet heeft.
maar DHL wel en dat is altijd perfect verlopen.
De Belgische DHL ServicePoints zijn Bpost-locaties, hetzij postkantoren, afhaalpunten of pakketautomaten.
Eens een pakket de grens overgaat, staat Bpost ook in voor de bezorging.

[ Voor 3% gewijzigd door Fettel op 25-10-2024 20:38 ]

Yaha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-10 18:01
m0ridin schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:06:
Thanks allemaal, conclusie is voor mij dat ik het in ieder geval nog maar even niet 'dan maar zo' opstuur... Ik heb de koper nog even bericht gestuurd over dit alles en wacht ook zijn reactie af... Als hij zegt 'ja,, stuur maar op mijn naam naar dat pakketpuint' dan prima, zijn risico verder maar wil geen risico op gezeik door er maar op te gokken
Zijn risico, maar 99% kans dat jij het pakket binnen een week weer op de stoep hebt nadat het pakketpunt weigert en juist meer gedoe ervan hebt :+. Ik weet niet of het ook voor belgie geldt maar bij internationale pakketen mag je vaak ook nog voor een retiur na mislukte bezorging bijbetalen

[ Voor 10% gewijzigd door vrilly op 27-10-2024 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:28
Ik vraag me zelfs af of je in 'good faith' zoiets kan aanbieden als de verzender op het risico van een ander, om zo je eigen risico te verleggen omdat je simpelweg van te voren al weet dat het eigenlijk niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Dennism schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:53:
Ik vraag me zelfs af of je in 'good faith' zoiets kan aanbieden als de verzender op het risico van een ander, om zo je eigen risico te verleggen omdat je simpelweg van te voren al weet dat het eigenlijk niet kan.
Eh, ik wist dat niet van tevoren... Als de koper dit regelmatig doet en zegt 'dit doe ik altijd zo, het werkt prima' dan ga ik er vanuit dat dt zo is.

Maar ondertussen heb ik nog steeds geen reactie van de koper dus dat schiet ook niet bepaald op... Ik verstuur nog niks en hou het geld apart om evt terug te storten als nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:28
m0ridin schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:03:
[...]

Eh, ik wist dat niet van tevoren... Als de koper dit regelmatig doet en zegt 'dit doe ik altijd zo, het werkt prima' dan ga ik er vanuit dat dt zo is.

Maar ondertussen heb ik nog steeds geen reactie van de koper dus dat schiet ook niet bepaald op... Ik verstuur nog niks en hou het geld apart om evt terug te storten als nodig.
Met van te voren bedoelde ik voor het verzenden, omdat er in de thread hier erop gewezen wordt dat dit niet de normale werkwijze is en ik afleidde uit je post dat je nog niet verzonden had. En om het dan alsnog aan te bieden is dan mogelijk niet 'in good faith'. Tenzij natuurlijk in de advertentie altijd al stond dat verzenden op het risico van de koper is, dan was dat risico immers al verlegd voor het aangaan van de overeenkomst.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennism op 27-10-2024 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Ah ok, ik snap hem...

Nee, ik had de advertentie gewoon op NL marktplaats gezet en de koper kwam uit Belgie (en na het betalen) met verzoek verzenden naar postnl punt, pas daarna kwam ik erachter dat dat helemaal niet ging lukken. De koper kreeg ik niet te pakken dus vandaar hier de vraag alvast...

Maar nu net een bericht van de koper gekregen, hij was een paar daagjes weg en om die reden had hij ook het postnl punt genoemd. Ondertussen heeft hij me zijn prive adres gegeven dus dan kan hij gewoon daarheen.

Eind goed al goed! Bedankt voor de input, dit alles is sowieso goed om te weten dus een volgende keer ben ik een stuk beter voorbereid :)
Pagina: 1