Advies thuiswerk plek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModelMagician
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-04 23:43
Beste mede tweakers,

Mijn vraag; Willen jullie meedenken en advies geven over wat ik het beste kan doen om mijn wifi verbinding te verbeteren? Sinds een maand werk ik door veranderende situatie thuis op de zolder, dat bevalt heel goed alleen heb ik regelmatig verbinding problemen! Vooral als ik video bel wil de verbinding nog wel eens wegvallen. Bij mijn werk is dat echt not done dus ik ben nu aan het kijken naar mijn opties om ook boven een goede verbinding te krijgen. De situatie; Ons huis heeft de router ZYXEL T-54 via Odido op de begane grond staan. De eerste verdieping heeft al wat mindere verbinding, de tweede verdieping heeft dus echt wel problemen. Ik heb helaas geen optie voor het leggen van een kabel. Na wat lezen op het internet en een beetje rondkijken zie ik een paar dingen die volgens het internet kunnen helpen;Het belangrijkste is dat ik straks weer goed kan bellen, daarnaast wil ik in mijn overweging mogelijke e-waste en de kosten meenemen. Wat moet ik nu doen? Alvast dank voor de inzichten

Beste antwoord (via ModelMagician op 25-10-2024 13:17)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ModelMagician schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:24:
[...]

Dank, en je hebt helemaal gelijk. helaas gaat mij dit in mijn huis niet goed lukken. Daarom kijk ik naa de andere opties.
Is dat wel zo? Het klinkt niet alsof je zelf diep in de materie zit. Mogelijk dat het een stuk makkelijker kan dan je vreest.

Zeker als je begint over duurzaamheid is bedraad veruit de beste optie. Ieder alternatief gaat minstens een, waarschijnlijk twee kastjes betekenen die elk zeker 5W continu 24/7 gaan verstoken (en drie keer dat voor die 5G router van Odido). Ze gaan ook een practische levensduur hebben van max 5 jaar ofzo en worden dan e-waste. Ter vergelijking, een netwekkabel verbruikt niets en kabels die je 20 jaar terug gelegd zou hebben zouden nu nog prima (tot 2.5Gbps) meekunnen.

Wanneer is je woning gebouwd? Zijn er bijvoorbeeld CV-leidingen die van beneden naar boven gaan (waar je in de regel makkelijk een netwerkkabel langs/achter kunt leiden). Als het een huurhuis is en je vreest niet te mogen boren, dan klopt dat niet: je mag in een huurwoning redelijkerwijs alles doen wat je in een normale woning doet en daar hoort een paar gaten boren zeker bij. De verhuurder kan hoogtuit eisen dat je het na afloop in dezelfde toestand brengt waarin je het aantrof. Als je het echter netjes doet/laat doen verhoogt het de waarde van de woning en is de kans groot dat de verhuurder juist graag heeft dat je het laat zitten.
gambieter schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:35:
[...]

Echter, ik heb ooit van @dion_b begrepen dat de Nederlandse bekabeling mogelijk minder geschikt is voor Powerline. Het is de poging waard, het kitje dat ik ruim 2 jaar terug heb gekocht is de TL-WPA8631P combo, ongeveer €110. Een van de componenten is net kapot gegaan en wordt onder garantie vervangen, maar ik ben toen ook op Ebay gegaan en heb voor €35 een TL-PA8010P kit gekocht, welke 2x de kapotte component is. Met zo'n tweedehandsje kan je het goedkoop proberen.
Twee verschillen tussen UK en NL waardoor powerline hier uitdagender is:
- in UK zijn alle stopcontacten geaard, in NL zijn ze dat pas standaard geworden bij aanleg in 1999; daarvoor werd zefls ontraden om geaarde stopcontacten te plaatsen buiten de natte ruimtes. Powerlines kunnen beter signaal versturen over aarde-nulpaar dan fase-nulpaar (minder verstoring), dus in UK zit je meestal goed.
- in UK worden stopcontacten op een stroomlus aangelegd, waar in NL een boomstructuur gebruikt wordt. Dat betekent dat je in UK steeds twee signaalpaden hebt tussen apparaten; als er verstoring is op ene pad kan de ander alsnog goed werken. In NL heb je een pad en moet je het daarmee doen.

Als je in NL randaarde hebt op beide locaties, is er goede kans (maar nog steeds geen zekerheid!) dat je een stabiele, performante verbinding kunt maken. Heb je dat niet, dan is die kans er nog, maar is het geen grote kans.

Wat ook uitmaakt is de frequenties waar powerline gebruik van maakt. Oudere apparatuur gebruikt lagere frequenties die meer gevoelig zijn voor thermische ruis. HomePlug AV 1.x gebruikt 2-30MHz, Homeplu AV 2.0 en G.hn wave 1 gebruiken 2-68MHz, G.hn wave 2 gaat van 2-80MHz. Dat laatste geeft niet alleen meer bandbreedte = meer snelheid, maar ook meer schone bandbreedte waardoor je kans op verstoring afneemt. Tenzij iets veranderd is de laatste paar maanden is in NL G.hn wave 2 alleen beschikbaar van Devolo met hun Magic producten. Magic 1 is SISO (alleen fase-nulpaar, kun je proberen als je geen randaarde hebt), Magic 2 is MIMO (fase-nul en aarde nul, alleen toegevoegde waarde als je wel randaarde hebt op beide locaties).

TLDR: heb je randaarde op beide locaties, probeer vooral powerline, liefst met hardware dat voldoet aan G.hn fase 2, maar in ieder geval een MIMO-set dat ook G.hn fase 1 of HomePlug AV 2.0 kan zijn.
boyette schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:32:
Het werkt ook met MESH

Je kan het gewoon uitproberen
is het niets of werkt het niet goed dan stuur je het toch terug
Waarom HOOFDLETTERS SCHREEUWEN over mesh?

Mesh kan werken, maar is gevoelig qua installatie/plaatsing (je moet voor beste prestaties de mesh node exact halverwege het signaalverloop tussen router en client plaatsen - en dan moet je daar net een stopcontact beschikbaar hebben) en je hebt tov bedrade access points 50% meer kastjes nodig, en dus ook hun verbruik. En die dingen moeten over jaartje of vijf dus ook samen vervangen worden.

Mesh is een korte-termijnoplossing die snelle gemak levert ten koste van lager prestaties, hogere kosten en hoger verbruik.

Simpel rekensommetje:

Stel
- je kiest voor mesh dat samenwerkt met je router
- met mesh heb je (naast die router) voor dekking boven twee nodes nodig
- bedraad heb je genoeg aan een enkele boven
- een set van twee mesh nodes kost EUR 100, eentje kost EUR 50
- iedere node kost per jaar EUR 25 aan stroomkosten
- het kost EUR 125 om iemand in te huren om een netwerkkabel naar boven te trekken
- mesh nodes moeten na 5 jaar vervangen worden, kabel kan minstens 15 jaar mee
- snelheidsverschil tussen bedrade AP en mesh negeren we
- upgraden router negeren we, want zelfde in beide situaties en/of verantwoordelijkheid provider

Installatiekosten:
Mesh - EUR 100 voor twee nods
Bedrade AP - EUR 175 voor aanleg kabel door monteur en een enkele AP boven

Kosten per jaar:
Mesh - EUR 50
Bedrade AP - EUR 25

Na drie jaar ben je in beide gevallen EUR 250 kwijt. Maar daarna gaat het hard. Elk jaar later is mesh weer EUR 25 duurder, maar in het zesde en elfde jaar mag je weer EUR 50 per node/AP aftikken waardoor mesh ieder keer dat je dat doet EUR 50 extra er bovenop krijgt. Na vijftien jaar is het verschil opgelopen tot EUR 450 ten nadele van mesh, heb je drie stuks meer e-waste veroorzaakt. Kijk je ook naar performance, dan heb je al die tijd van ongeveer twee keer de snelheid kunnen genieten bedraad.

Goedkoop is soms echt duurkoop.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Powerline een optie? Dat werkt over het algemeen ook stabiel. Gebruik dat al een tijd. Je kan dan op zolder altijd nog een wifi accesspoint erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:14
Je kan ook een aparte klik en klaar bestellen van odido voor je werkzolder
ben je voor 20 euro per maand klaar

en dat ding zet je lekker naast je werkplek op zolder neer

https://www.odido.nl/internet/klik-en-klaar?

niemand anders die gebruik maakt van je verbinding alleen jij

of je maakt gebruikt van de odido wifi punten

https://www.odido.nl/serv...en/wifisignaal-versterken

dat is van zyxel zoals je modem ook is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Bekabeld is altijd beter. Ik had het zelfde in mijn vorige huis. Via de koof waar diverse leidingen (afvoer wasmachine e.d.) liepen, heb ik twee netwerkkabels naar de kruipruimte getrokken en vanuit daar naar een patchpunt. Gebruik kabels met een stugge kern en gebruik een patchpaneel en/of dozen waar je de kabels op kunt afmonteren. Geen e-waste, gaat gegarandeerd vele decennia mee als je goede koperen aders gebruikt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModelMagician
blatenja schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:17:
Powerline een optie? Dat werkt over het algemeen ook stabiel. Gebruik dat al een tijd. Je kan dan op zolder altijd nog een wifi accesspoint erbij zetten.
Ik weet daar eigenlijk niet zo veel van, vroeger waren die dingen niet goed. Wat heb jij nu dan voor snelheden boven en waar kan ik op letten bij de aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModelMagician
timovd schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:21:
Bekabeld is altijd beter. Ik had het zelfde in mijn vorige huis. Via de koof waar diverse leidingen (afvoer wasmachine e.d.) liepen, heb ik twee netwerkkabels naar de kruipruimte getrokken en vanuit daar naar een patchpunt. Gebruik kabels met een stugge kern en gebruik een patchpaneel en/of dozen waar je de kabels op kunt afmonteren. Geen e-waste, gaat gegarandeerd vele decennia mee als je goede koperen aders gebruikt.
Dank, en je hebt helemaal gelijk. helaas gaat mij dit in mijn huis niet goed lukken. Daarom kijk ik naa de andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModelMagician
boyette schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:20:
Je kan ook een aparte klik en klaar bestellen van odido voor je werkzolder
ben je voor 20 euro per maand klaar

en dat ding zet je lekker naast je werkplek op zolder neer

https://www.odido.nl/internet/klik-en-klaar?

niemand anders die gebruik maakt van je verbinding alleen jij

of je maakt gebruikt van de odido wifi punten

https://www.odido.nl/serv...en/wifisignaal-versterken

dat is van zyxel zoals je modem ook is
20 euro per maand vind ik best wel een hoop centen, die 5 euro voor de wifi+ spots overweeg ik wel maar ik zoek wel wat mensen met ervaring of die mij wat meer kunnen vertellen of dit gaat werken. Heb jij hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Het werkt ook met MESH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModelMagician
Het werkt ook met MESH

Zit wel wat in, misschien doe ik dat maar. Ik denk dat mijn weerstand er ook een beetje in zit dat ik niet zo van verhogingen in vaste kosten hou, maar dit is wel een goede om uit te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ModelMagician schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:23:
Ik weet daar eigenlijk niet zo veel van, vroeger waren die dingen niet goed. Wat heb jij nu dan voor snelheden boven en waar kan ik op letten bij de aanschaf?
Ik gebruik Powerline in mijn huis in Engeland, en daar werkt het uitstekend. De Gigabit haal ik niet op het netwerk, maar het is heel stabiel en beduidend sneller dan wifi (kantoor op eerste verdieping). De TP-link kit die ik heb gekocht komt ook met Wifi bij de ontvanger, dwz je hebt dus extra mogelijkheden, ook voor een dedicated, ongedeeld Wifi-netwerk.

Echter, ik heb ooit van @dion_b begrepen dat de Nederlandse bekabeling mogelijk minder geschikt is voor Powerline. Het is de poging waard, het kitje dat ik ruim 2 jaar terug heb gekocht is de TL-WPA8631P combo, ongeveer €110. Een van de componenten is net kapot gegaan en wordt onder garantie vervangen, maar ik ben toen ook op Ebay gegaan en heb voor €35 een TL-PA8010P kit gekocht, welke 2x de kapotte component is. Met zo'n tweedehandsje kan je het goedkoop proberen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:16

Barrycade

Through the...

ModelMagician schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:23:
[...]

Ik heb ook Powerline en haal op zolder minimaal 150MBs.

Je woont als je zelfs nog wat wifi uit je meterkast op zolder krijgt in een wat ouder huis, schat ik zo in. Maar Powerline signaal is afhankelijk van de kwaliteit van je bedrading.

Heb je geen mogelijkheid om een bedrade AP op de 1e verdieping te plaatsen? Dat zal met houten vloeren waarschijnlijk voldoende zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:03

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

ModelMagician schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:09:
Ik heb helaas geen optie voor het leggen van een kabel.
[...]

Ik kan je maar één advies geven, en dat is tóch gewoon een kabel. Desnoods gooi je (het ene eind van) de kabel uit het zolderraam, en beneden door een raam of deur weer naar binnen, ik denk dus dat je er gewoon alles aan moet doen om toch een kabel te leggen (of te gooien dus), hoe dan ook.

Maar je kan natuurlijk ook eerst honderden euro's uitgeven aan allerlei verschillende draadloze oplossingen, en uiteindelijk dan pas erachter komen dat een kabel toch de enige oplossing is, alleen is dat een beetje jammer van het geld :)

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je doet als velen de optie van het leggen van een kabel direct af als onmogelijk maar vaak als eigenlijk altijd is het wel degelijk mogelijk alleen jij ziet hem niet. Vraag eens een installateur naar de opties? Ja kost geld maar dat doen al die andere opties ook, maar dat blijft behelpen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:11
Een betere router / access point gaat niet helpen. Zendvermogens zijn wettelijk gelimiteerd. Je hebt te maken met de wetten van de natuurkunde, geen enkele router kan die omzeilen.

De beste oplossing is een tweede access point bekabeld aansluiten. Je zegt dat het het niet kan, maar omschrijf je situatie eens? Er is bijna altijd wel iets mogelijk. Je moet er voor open staan om creatief te denken en Tweakers mee te laten denken. Eventueel een kabel naar de 1e verdieping is al een heel stuk beter dan niks.

Mocht een kabel echt niet kunnen, dan zou ik een bekabelde wifi mesh-oplossing met draadloze backhaul kopen, bijv. de TP-Link Deco XE75. Ja, het is duur, maar het werkt wel goed.

[ Voor 5% gewijzigd door MarcoC op 25-10-2024 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ModelMagician
Dank voor alle reacties. Wbt de voorstellen over kabels, mijn huis; Jaren 60 huis, betonnen vloer op de eerste verdieping en een houten vloer op zolder. De meterkast zit onder de trap. Tuurlijk is er een lijn te leggen maar ik wil wel graag een zo onzichtbaar mogelijke optie. De kruipruimte is eigenlijk niet goed begaanbaar door isolatie van de vloer. Er licht ook een nieuwe pvc vloer in waar ik liever niet doorheen boor. De muren zijn net gestuukt dus die breek ik liever ook niet meer open. De electra buizen zijn erg krap. Het leggen van een kabel zou ik kunnen doen, maar dat gaat gewoon erg veel moeite kosten vrees ik en ik betwijfel of het een beetje mooi kan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Is dat wel zo? Het klinkt niet alsof je zelf diep in de materie zit. Mogelijk dat het een stuk makkelijker kan dan je vreest.

Zeker als je begint over duurzaamheid is bedraad veruit de beste optie. Ieder alternatief gaat minstens een, waarschijnlijk twee kastjes betekenen die elk zeker 5W continu 24/7 gaan verstoken (en drie keer dat voor die 5G router van Odido). Ze gaan ook een practische levensduur hebben van max 5 jaar ofzo en worden dan e-waste. Ter vergelijking, een netwekkabel verbruikt niets en kabels die je 20 jaar terug gelegd zou hebben zouden nu nog prima (tot 2.5Gbps) meekunnen.

Wanneer is je woning gebouwd? Zijn er bijvoorbeeld CV-leidingen die van beneden naar boven gaan (waar je in de regel makkelijk een netwerkkabel langs/achter kunt leiden). Als het een huurhuis is en je vreest niet te mogen boren, dan klopt dat niet: je mag in een huurwoning redelijkerwijs alles doen wat je in een normale woning doet en daar hoort een paar gaten boren zeker bij. De verhuurder kan hoogtuit eisen dat je het na afloop in dezelfde toestand brengt waarin je het aantrof. Als je het echter netjes doet/laat doen verhoogt het de waarde van de woning en is de kans groot dat de verhuurder juist graag heeft dat je het laat zitten.
gambieter schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:35:
[...]

- in UK zijn alle stopcontacten geaard, in NL zijn ze dat pas standaard geworden bij aanleg in 1999; daarvoor werd zefls ontraden om geaarde stopcontacten te plaatsen buiten de natte ruimtes. Powerlines kunnen beter signaal versturen over aarde-nulpaar dan fase-nulpaar (minder verstoring), dus in UK zit je meestal goed.
- in UK worden stopcontacten op een stroomlus aangelegd, waar in NL een boomstructuur gebruikt wordt. Dat betekent dat je in UK steeds twee signaalpaden hebt tussen apparaten; als er verstoring is op ene pad kan de ander alsnog goed werken. In NL heb je een pad en moet je het daarmee doen.

Als je in NL randaarde hebt op beide locaties, is er goede kans (maar nog steeds geen zekerheid!) dat je een stabiele, performante verbinding kunt maken. Heb je dat niet, dan is die kans er nog, maar is het geen grote kans.

Wat ook uitmaakt is de frequenties waar powerline gebruik van maakt. Oudere apparatuur gebruikt lagere frequenties die meer gevoelig zijn voor thermische ruis. HomePlug AV 1.x gebruikt 2-30MHz, Homeplu AV 2.0 en G.hn wave 1 gebruiken 2-68MHz, G.hn wave 2 gaat van 2-80MHz. Dat laatste geeft niet alleen meer bandbreedte = meer snelheid, maar ook meer schone bandbreedte waardoor je kans op verstoring afneemt. Tenzij iets veranderd is de laatste paar maanden is in NL G.hn wave 2 alleen beschikbaar van Devolo met hun Magic producten. Magic 1 is SISO (alleen fase-nulpaar, kun je proberen als je geen randaarde hebt), Magic 2 is MIMO (fase-nul en aarde nul, alleen toegevoegde waarde als je wel randaarde hebt op beide locaties).

TLDR: heb je randaarde op beide locaties, probeer vooral powerline, liefst met hardware dat voldoet aan G.hn fase 2, maar in ieder geval een MIMO-set dat ook G.hn fase 1 of HomePlug AV 2.0 kan zijn.
Het werkt ook met MESH

Mesh kan werken, maar is gevoelig qua installatie/plaatsing (je moet voor beste prestaties de mesh node exact halverwege het signaalverloop tussen router en client plaatsen - en dan moet je daar net een stopcontact beschikbaar hebben) en je hebt tov bedrade access points 50% meer kastjes nodig, en dus ook hun verbruik. En die dingen moeten over jaartje of vijf dus ook samen vervangen worden.

Mesh is een korte-termijnoplossing die snelle gemak levert ten koste van lager prestaties, hogere kosten en hoger verbruik.

Simpel rekensommetje:

Stel
- het kost EUR 125 om iemand in te huren om een netwerkkabel naar boven te trekken
- upgraden router negeren we, want zelfde in beide situaties en/of verantwoordelijkheid provider

Installatiekosten:

Kosten per jaar:
Mesh - EUR 50
Bedrade AP - EUR 25

Na drie jaar ben je in beide gevallen EUR 250 kwijt. Maar daarna gaat het hard. Elk jaar later is mesh weer EUR 25 duurder, maar in het zesde en elfde jaar mag je weer EUR 50 per node/AP aftikken waardoor mesh ieder keer dat je dat doet EUR 50 extra er bovenop krijgt. Na vijftien jaar is het verschil opgelopen tot EUR 450 ten nadele van mesh, heb je drie stuks meer e-waste veroorzaakt. Kijk je ook naar performance, dan heb je al die tijd van ongeveer twee keer de snelheid kunnen genieten bedraad.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ModelMagician
Iedereen bedankt voor jullie reacties, @dion_b in het specifiek jouw reactie ook heel fijn. Ik merk dat er echt passie in deze community zit. Eigenlijk was ik van plan zelf deze klus te klaren maar ik denk dat ik eens een installateur ga vragen hoe hij of zij het zou doen en dan misschien uitbesteden. Ook al hou ik van klussen en heb ik ondertussen best wat geleerd denk ik dat dit misschien een mooier resultaat geeft. Iedereen bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:03

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

Ik blijf toch hameren op de kabel (niet letterlijk, want dat vind een kabel niet fijn), maar ik zal mijn vorige betoog ook even toelichten, ik heb jarenlang een draadloze verbinding gehad van hemelsbreed nog geen 10 meter, met niks ertussen (alleen een houten deur en een groot raam), alleen maar omdat een kabel leggen door onze tuin naar de vrijstaande overkapping in mijn ogen ook echt niet kon en veel te veel gedoe was.
Na jaren een toch wel regelmatig brakke verbinding te hebben gehad ondanks de korte afstand (en vaak ook wel een goede verbinding moet ik er wel bij zeggen) heeft een bevriende elektricien mij geholpen, en bleek het toch een stuk eenvoudiger te zijn. Dat het "niet kon" zei dus meer over mijzelf dan over de situatie. Misschien moet je het ook gewoon láten doen, er zijn mensen die de hele dag kabels trekken, en die dat nog heel netjes doen ook.

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dion_b schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:14:
[...]

[...]

[...]

Simpel rekensommetj:

Stel

Installatiekosten:

Kosten per jaar:
Mesh - EUR 50
Bedrade AP - EUR 25

Ts vroeg zelf om mesh vandaar dat ik dat benoemde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:04
ModelMagician schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:12:
Dank voor alle reacties. Wbt de voorstellen over kabels, mijn huis; Jaren 60 huis, betonnen vloer op de eerste verdieping en een houten vloer op zolder. De meterkast zit onder de trap.
Er vanuitgaande dat je van de meterkast naar de zolder moet: Heb je ook geen mogelijkheden in de de hoeken van de trap?

Spel en typfouten voorbehouden

Pagina: 1