We zijn bezig met een nieuwe woning, waar een vloerverwarming in komt en een warmtepomp met zowel een verwarmings- als koelstand. Ik wil Home Assistant gaan gebruiken voor alle automatisering in huis. Ik wil het liefst in de meeste ruimtes een HA control panel plaatsen (b.v. Sonoff NSPanel Pro's). Een thermostaat in iedere ruimte is dan overkill. Ik zou de temperatuur willen instellen via Home Assistant (via zo'n control panel). Het enige wat ik dan in iedere ruimte moet plaatsen in een (Zigbee) temperatuursensor.
Wie heeft er ervaring met / tips voor het inzetten van Home Assistant als virtuele thermostaat? Deze zou dan de temperatuursensors als input moeten hebben, maar ook het signaal van de warmtepomp of deze in koel- of verwarmingsstand staat. En dan moeten de actuatoren naar de vloerverwarming nog worden aangestuurd.
Ik zat naar PlugWise te kijken en naar de Honeywell HCC100, maar die oplossingen lijken allemaal nog steeds een thermostaat in iedere ruimte te vereisen en dat wil ik dus in ieder geval niet.
Wie heeft er ervaring met / tips voor het inzetten van Home Assistant als virtuele thermostaat? Deze zou dan de temperatuursensors als input moeten hebben, maar ook het signaal van de warmtepomp of deze in koel- of verwarmingsstand staat. En dan moeten de actuatoren naar de vloerverwarming nog worden aangestuurd.
Ik zat naar PlugWise te kijken en naar de Honeywell HCC100, maar die oplossingen lijken allemaal nog steeds een thermostaat in iedere ruimte te vereisen en dat wil ik dus in ieder geval niet.
[ Voor 37% gewijzigd door plind op 28-10-2024 16:52 ]