Hallo allemaal,
Hier het zoveelste desktop samenstel topic.. Ik zoek wat advies bij de betere geinformeerde onder ons
.
Na lange tijd gebruik te hebben gemaakt van mijn huidige systeem (staat hieronder) heb ik besloten om een nieuw systeem te bouwen om er weer een paar jaar tegen aan te kunnen.
Huidig systeem:
CPU : I7 8700K
GPU : MSI GTX 1070 Gaming X
RAM: 16GB Dual channel 3200Mhz
MB: Msi Z370 Gaming M5
SSD: 850 EVO 256
Plus wat losse storage nog niet echt van toepassing.
Ik gebruik mijn PC voor gamen en werk, ik werk als een developer met programmas zoals Intelij, Visual Studio code en Docker.
De wat intensievere games die ik speel voor een wat beter beeld:
- Spiderman
- Ready Or Not
- Escape from tarkov
- Call of duty
Na de release van de nieuwe Intel lijn (die volgens veel bronnen toch wat tegenviel) heb ik besloten om voor het eerste een AMD systeem te bouwen, na wat rondknutselen op Alternate ben ik op het volgende systeem gekomen:
Nu denk ik dat ik hier een aardig systeem te pakken heb, nu heb ik enkel een aantal vragen.
Ik heb gekozen voor Ryzen 9 7950X omdat deze (zoals ik lees en hoor op youtbe/reviews) goed uit de test komt voor overal prestaties, ik zie ook veel loof over de 7800x3d maar deze is ook voornamelijk goed voor de gamers (als ik het goed begrijp).
Ondertussen zie ik ook de hogere categorieen zoals de Ryzen 9 9950X en de Ryzen 7 7950X3D heb ik hier enig voordeel bij als ik deze kies, vanuit youtube videos die deze vergelijkte viel dit volgens mij wel mee.
Verder lees ik ook online dat de cpu aardig warm kan worden, is hiervoor mijn CPU cooler voldoende?
Of kan ik beter kijken naar een NZXT Kraken Elite 360 RGB of iets er tussenin?
Mijn budget voor de pc ligt rond de 3000 euro, ik heb een mooie regeling getroffen met mijn werk waardoor ik nu een mooie pc kan bouwen waar ik ook zeker gebruik van wil maken
.
Mocht er nog verder feedback zijn op de build hoor ik dit graag, alles is welkom.
Alvast bedankt voor de reacties
Hier het zoveelste desktop samenstel topic.. Ik zoek wat advies bij de betere geinformeerde onder ons
Na lange tijd gebruik te hebben gemaakt van mijn huidige systeem (staat hieronder) heb ik besloten om een nieuw systeem te bouwen om er weer een paar jaar tegen aan te kunnen.
Huidig systeem:
CPU : I7 8700K
GPU : MSI GTX 1070 Gaming X
RAM: 16GB Dual channel 3200Mhz
MB: Msi Z370 Gaming M5
SSD: 850 EVO 256
Plus wat losse storage nog niet echt van toepassing.
Ik gebruik mijn PC voor gamen en werk, ik werk als een developer met programmas zoals Intelij, Visual Studio code en Docker.
De wat intensievere games die ik speel voor een wat beter beeld:
- Spiderman
- Ready Or Not
- Escape from tarkov
- Call of duty
Na de release van de nieuwe Intel lijn (die volgens veel bronnen toch wat tegenviel) heb ik besloten om voor het eerste een AMD systeem te bouwen, na wat rondknutselen op Alternate ben ik op het volgende systeem gekomen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 7950X Boxed | € 482,99 | € 482,99 |
1 | Moederborden | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | € 269,- | € 269,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4080 SUPER 16G GAMING X SLIM | € 1.000,13 | € 1.000,13 |
1 | Behuizingen | Lian Li O11 Dynamic EVO RGB Zwart | € 147,83 | € 147,83 |
1 | Waterkoeling | be quiet! Pure Loop 2 FX 360mm ARGB | € 133,31 | € 133,31 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-64 | € 195,74 | € 195,74 |
1 | Voedingen | MSI MPG A850G PCIE5 | € 124,90 | € 124,90 |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 159,54 | € 159,54 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.513,44 |
Nu denk ik dat ik hier een aardig systeem te pakken heb, nu heb ik enkel een aantal vragen.
Ik heb gekozen voor Ryzen 9 7950X omdat deze (zoals ik lees en hoor op youtbe/reviews) goed uit de test komt voor overal prestaties, ik zie ook veel loof over de 7800x3d maar deze is ook voornamelijk goed voor de gamers (als ik het goed begrijp).
Ondertussen zie ik ook de hogere categorieen zoals de Ryzen 9 9950X en de Ryzen 7 7950X3D heb ik hier enig voordeel bij als ik deze kies, vanuit youtube videos die deze vergelijkte viel dit volgens mij wel mee.
Verder lees ik ook online dat de cpu aardig warm kan worden, is hiervoor mijn CPU cooler voldoende?
Of kan ik beter kijken naar een NZXT Kraken Elite 360 RGB of iets er tussenin?
Mijn budget voor de pc ligt rond de 3000 euro, ik heb een mooie regeling getroffen met mijn werk waardoor ik nu een mooie pc kan bouwen waar ik ook zeker gebruik van wil maken
Mocht er nog verder feedback zijn op de build hoor ik dit graag, alles is welkom.
Alvast bedankt voor de reacties