23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput
Vraag
Alle reacties
Het lijkt mij dat als de radiator niet meer dan die 10 kW kan leveren, het zinloos is een modulerende sturing te kiezen. Er valt niets meer te moduleren. Dus ketel gewoon op zijn laagst instellen?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
De ketel staat op zijn laagst en dat is 40% en de Feenstra monteur zij dat het nog steeds zo'n 10kw is.paQ schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:07:
Het lijkt mij dat als de radiator niet meer dan die 10 kW kan leveren, het zinloos is een modulerende sturing te kiezen. Er valt niets meer te moduleren. Dus ketel gewoon op zijn laagst instellen?
23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput
normaal is het iets tussen de 6 en de 8kW.Sarge78 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:29:
[...]
De ketel staat op zijn laagst en dat is 40% en de Feenstra monteur zij dat het nog steeds zo'n 10kw is.
maar een monteur neemt graag een handje marge zodat hij geen fouten maakt.
dus zoek die eens op.
1 grote radiator, zoek eens op hoeveel kW die is op LT en HT als het kan.
(het is vaak vrij simpel om er een radiator bij te hangen of iets dergelijks, kost niet veel, maar weet wat je hebt is voor nu het belangrijkste.)
in jouw situatie maakt het niet veel uit of je aan/uit of openterm gebruikt.
de ketel is beveiligt op grofweg 40%.
(in de ketel is het geen 40%, maar gewoon de laagste modulatie stand en dat is een vast getal.
de hoeveelheid kW kun je gewoon opzoeken in de handleiding in HT en LT.)
(HT = hoge temperauur en LT = lage temperatuur, het is eigenlijk erg simpel allemaal.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)