[Week of Announcements] - M4 - 28 oktober t/m 1 november

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouf3ulp9y2_2_wR6dgLiGl_j814=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FerEOQeZtHKEFuEtMxzbE2kH.webp?f=fotoalbum_large

Apple’s week of announcements

Welkom in dit topic over Apple’s ‘Week of Announcements’!

Apple’s marketingdirecteur Greg Joswiak heeft laten weten dat we ons kunnen voorbereiden op een reeks grote aankondigingen volgende week. Er zijn al enkele hints gegeven dat deze onthullingen gericht zullen zijn op de Mac-productlijn. In dit topic bespreken we wat er tot nu toe bekend is en wat we mogelijk kunnen verwachten.

Wat kunnen we verwachten?
MacBook Pro
Nieuwe 14-inch en 16-inch modellen met M4-chips, waarbij de instapmodellen een extra Thunderbolt-poort kunnen krijgen en de RAM-configuratie waarschijnlijk begint bij 16GB.
iMac
Een upgrade naar de M4-chip zonder grote ontwerpwijzigingen, maar wel met nieuwe USB-C accessoires zoals het Magic Keyboard en de Magic Mouse.
Mac mini
Een kleinere behuizing, M4 en M4 Pro chips, en nieuwe USB-C poorten aan de voorkant.
USB-C Accessoires
Magic Mouse, Magic Trackpad en Magic Keyboard krijgen USB-C voor opladen, zoals vereist door de nieuwe EU-regels.

Wat verwachten jullie van deze aankondigingen?

[ Voor 13% gewijzigd door mprkooij op 25-10-2024 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37

KoudeAardbei

Moderator

Nu een 16" M1 Max 32GB/1TB, wil al een paar maanden upgraden en nu eindelijk het moment daar.
16" M4 Max 64GB/2TB moet het gaan worden.

Verwacht weinig schokkends behalve een flinke performanceboost.
Zal geen gigantische stap zijn van een m1 naar m4 maar met een degraded accu (70%) en volle disk toch echt wel tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De Magic Keyboards zijn wel echt gedateerd, als je bijvoorbeeld naar Logitech kijkt, alleen USB-C is niet voldoende.

Zou graag op zijn minst een verlicht toetsenbord willen zien en gemakkelijk switchen tussen meerdere apparaten.

Zag op MacRumors ook veel mensen die nu al zorgen hebben over het nieuwe design van de Mac Mini. Als hij namelijk zo klein en licht als een AppleTV wordt schuift hij gemakkelijk over je bureau bij het (ont)koppelen van accessoires. Daarnaast ook de vraag wat dat doet met de performance en throttling.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Greatsword schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 00:03:
Zag op MacRumors ook veel mensen die nu al zorgen hebben over het nieuwe design van de Mac Mini. Als hij namelijk zo klein en licht als een AppleTV wordt schuift hij gemakkelijk over je bureau bij het (ont)koppelen van accessoires. Daarnaast ook de vraag wat dat doet met de performance en throttling.
Denk eerder dat het een soort platgeslagen Studio wordt dan een AppleTV formaat. Zo heel veel kleiner kan de Mini niet worden als je bedenkt dat er ook een Pro chip in moet.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:34

SG

SG surft naar info hardewaren

Het zijn geruchten. Singlethread is apple silicon zo zuinig. Multithread kan zijn dat ivm de flinke ipc en ST performance de pro en de max cores minder krijgen. Als M5 mindere ipc bump wordt dan kunnen ze wel voor meer cores gaan.

Ik heb last gen x86 Mac mini.
Mijn voorkeur is Macmini met M4-pro
Omdat je meer mem, meer membandbreedte , meer gpu cores.
Naast reguliere hoge stock spects.

Geruchten zijn meestal vaak uit context.
Het is eerder als een atv design. Als het al waar is. Met kleiner oppervlakte dan de huidige macmini, maar hoger. Kwa volume mogelijk hetzelfde als vorige model. lijkt op ATV maar groter.
Lijkt op gekrompen mac studio.
Zo interpreteer ik het gerucht.
Naast dat ATV formfactor tdp voor A-Soc heeft.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Ben vooral benieuwd naar de NPU-capaciteit die ze in de M4-chips gaan stoppen. Afgezien van wat Ultra-modellen is dit altijd 16 cores geweest. Dat is niet alles, maar wel toonaangevend in de performance.

Dat zou het gebruik van lokale AI-modellen (niet persé Apple Intelligence) een boost kunnen geven.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakino
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
weet iemand hoelaat apple de aankondiging vrijgeeft op basis van eerdere jaren? 18:00/19:00?

[ Voor 7% gewijzigd door tweakino op 28-10-2024 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:20
Bij aankondigingen dmv een event is het vaak wel om 19:00 inderdaad, maar deze aankondigingen zullen door middel van press releases zijn. Dat is volgens mij wat willekeuriger? Even terug gezocht maar bij de laatste, iPad mini 7, leek dat rond 14:00 te zijn geweest. Vlak daarna zie ik de nieuwsberichten op bijv macrumors of 9to5mac namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Het is in ieder geval niet hetzelfde als met de 'events'. Meestal is de Apple Store op dit moment down, maar nu zijn de iMac's, Macbook's en Mac Mini's gewoon nog te bestellen en is de store open :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
mprkooij schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:17:
Het is in ieder geval niet hetzelfde als met de 'events'. Meestal is de Apple Store op dit moment down, maar nu zijn de iMac's, Macbook's en Mac Mini's gewoon nog te bestellen en is de store open :)
Je zou er maar eentje in de store gekocht hebben vandaag. :X Doen ze nog steeds aan omruilen als er een nieuw model uitkomt eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Gr4mpyC3t schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:25:
[...]

Je zou er maar eentje in de store gekocht hebben vandaag. :X Doen ze nog steeds aan omruilen als er een nieuw model uitkomt eigenlijk?
Ja natuurlijk, dan valt het natuurlijk gewoon onder 'binnen 14 dagen retourneren'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
mprkooij schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:28:
[...]

Ja natuurlijk, dan valt het natuurlijk gewoon onder 'binnen 14 dagen retourneren'.
Oh ja! Stom van mij… 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n42IHAY0euhxCCzUA3MgRS8bM8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KsE14v6ZYGkEsELvU5M0cIKH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Begint met 16GB RAM, dat zal eens tijd worden. Dan kun je verwachten dat MacBook Air M4 ook met 16GB gaat starten.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ik hoop het, zonder een grote prijswijziging, maar de MacBook Air M4 stond niet op de planning voor deze week toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:33
Blijft toch wel Apple, Touch ID alleen beschikbaar op de duurdere versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
Zojuist is 18.1 vrijgegeven (en 17.7.1 voor oudere iPad OS)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
En waar zit nu de (USB-C) oplaadpoort op die magic mouse? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel benieuwd naar de mini!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:55

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt elke dag een nieuw product aangekondigd deze week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:03

John

🚀

Ik zie dat de compacte versie van de magic keyboard nog niet op de site staat. Hopelijk verkopen ze deze nog apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:58:
Er wordt elke dag een nieuw product aangekondigd deze week?
Yep, er zijn geruchten dat het gaat om de iMac / MacBook Pro / Mac Mini, maaar.... "Week of Announcements", dus wellicht nog twee producten? Toch een MacBook Air M4?

Ah nee. Aan het begin van de video over de iMac wordt er aangegeven dat het deze week om drie producten gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door mprkooij op 28-10-2024 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JpFsUC7PudNHV5XENeMqAs7rTN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64AFZltiOvyakMlYxNQY6Xhj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:02
Nieuwe Mac mini per ongeluk uitgelekt!
Bron: https://www.macrumors.com...mazon-leaks-new-mac-mini/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PODiavhsX6NjQ2tYLg8mL2yhi7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zRdWA4ljOekbG7fSNPmCNs8.jpg?f=fotoalbum_large

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Nice! Heeft iemand het nieuws of iets gevolgd m.b.t. Rusland (Russen!?) & Apple? Het schijnt dus dat er iets qua producten is gelekt, of de event video (geen idee), waardoor Apple nu dit jaar het october event op deze manier presenteerd i.p.v. een event video. Ik kan het fijne er niet van vinden, maar vind het wel apart. Just curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
mprkooij schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:20:
Nice! Heeft iemand het nieuws of iets gevolgd m.b.t. Rusland (Russen!?) & Apple? Het schijnt dus dat er iets qua producten is gelekt, of de event video (geen idee), waardoor Apple nu dit jaar het october event op deze manier presenteerd i.p.v. een event video. Ik kan het fijne er niet van vinden, maar vind het wel apart. Just curious.
De MacBook Pro met M4-chip is gelekt door een Russische vlogger. De echtheid kan niet goed geverifieerd worden, maar de kans is erg groot dat het om het M4-model gaat.

Zie: https://www.theverge.com/...ook-pro-russia-leak-video

Verder niets gehoord over het wijzigen van de plannen door Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:34

SG

SG surft naar info hardewaren

Zouden zending van 200 stuk in rusland onderschept zijn. De model codes komen overeen met standaard basic modellen. Die 16GB zijn.

Gezien officieel imac instap 16GB is.
Kan je verwachten dat rus leaks valid zijn.
Gezien de nadruk op apple ai zal de hele lijn wel 16GB krijgen
En daarmee verwacht ik dat macmini ook 16GB krijgt.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Als zelfs de instap iMac 16GB krijgt verwacht ik dat inderdaad ook wel van de instap Mac Mini. En dat is opzich gewoon prima wat je mag verwachten tegenwoordig, zeker met die focus op de AI zooi. Als de instapprijs nou ook op hetzelfde niveau blijft is dat gewoon een prima deal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
SG schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:52:
Zouden zending van 200 stuk in rusland onderschept zijn. De model codes komen overeen met standaard basic modellen. Die 16GB zijn.

Gezien officieel imac instap 16GB is.
Kan je verwachten dat rus leaks valid zijn.
Gezien de nadruk op apple ai zal de hele lijn wel 16GB krijgen
En daarmee verwacht ik dat macmini ook 16GB krijgt.
Als ze in dat geval de prijzen hetzelfde houden of goedkoper (de iMac is goedkoper dan de M3 instap) dan is dat netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Kan iemand mij uitleggen waarom zoveel mensen een kleinere Mac mini willen? Want het is niet een mobiel apparaat wat je ergens anders dan je bureau gebruikt en het zit niet in de prijsklasse van NUCs of windows mini/micro apparaten dus je zou het niet voor HTPC of vergelijkbaar doel kunnen gebruiken. Dus zelf zie ik niet echt een reden waarom je een Mac mini in Apple TV formaat zou willen en zie eigenlijk alleen maar extra problemen voor reparaties en upgrade mogelijkheden. En had dus liever gezien dat ze iets hadden gedaan aan dat je opslag of ram zou kunnen uitbreiden of betere/stillere koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Opslag/RAM uitbreiden zit niet meer in het woordenboek/de filosofie van Apple tegenwoordig. Zeker RAM met de huidige SOC systemen is niet echt een optie meer.
Kleiner kan wellicht wat makkelijker achter een monitor weggewerkt worden wat er netjes uit kan zien en de huidige M-serie chips hebben qua koeling niet zo snel problemen volgens mij, dus ik zie het probleem niet zo. Wil je echt serieuze power (waarbij koeling wel een ding kan worden) dan hebben ze de Mac Studio nog die wellicht volgend jaar ook een keer een upgrade naar M4 gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ik hoop ergens dat ze zowel de MacBook Pro als de Macbook Air aankondigen vandaag of morgen. Tot nu toe vermoed ik alleen de Pro, maar waarom zou je de Macbook Air pas in 2025 een update geven naar de M4 soc. :)

[ Voor 11% gewijzigd door mprkooij op 29-10-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakino
  • Niet online
denk vandaag macbook pro aankondiging en morgen de mini vanwege de nieuwe kleinere vorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het? Denk vandaag de mini en de pro als laatste, maar we gaan het zien.
Ik ben heel benieuwd naar de mini. Komt echt op het perfecte moment een nieuwe, want ik ben in de markt voor een Mac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Nu online
mprkooij schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:21:
Ik hoop ergens dat ze zowel de MacBook Pro als de Macbook Air aankondigen vandaag of morgen. Tot nu toe vermoed ik alleen de Pro, maar waarom zou je de Macbook Air pas in 2025 een update geven naar de M4 soc. :)
Lijkt mij ook beter, maar vrees dat dit nooit zal gebeuren. Denk dat het economisch en marketing technisch een stuk beter is voor Apple om beide apart van elkaar uit te brengen. Ze hebben ten slotte beide een andere doelgroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtxxx
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-12-2024
Zijn deze aankondigingen niet heel vreemd?

Min of meer is dit de grote launch van M4, de iPad buiten beschouwing gelaten, en een volledig nieuwe mini.

Dat verdiend een fatsoenlijke keynote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8pzrZoGTMjFFGgU0uc8PxCr_oI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZP8g7mqAsV3doUaPycmwExQx.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is er!
Mac mini M4 (13 x 13 cm)
https://www.apple.com/nl/...t-for-apple-intelligence/

[ Voor 15% gewijzigd door RoRoNL op 29-10-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
M4 base model:
10‑core CPU
10‑core GPU
16 GB centraal geheugen
256 GB SSD‑opslag Voetnoot ¹
16‑core Neural Engine
Voorkant: twee USB-C-poorten, mini-jack-aansluiting
Achterkant: drie Thunderbolt 4-poorten, HDMI-poort, Gigabit Ethernet-poort

€ 719,00

M4 Pro:
12‑core CPU
16‑core GPU
24 GB centraal geheugen
512 GB SSD‑opslag Voetnoot ¹
16‑core Neural Engine
Achterkant: drie Thunderbolt 5-poorten, HDMI-poort, Gigabit Ethernet-poort

€ 1.669,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Het lijkt er op dat de Mac mini met M4 Pro begint op 24GB geheugen? Ben heel benieuwd wat dat voor de M4 Pro Macbook Pro's gaat betekenen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
Opvallend dat het base model 10 cores heeft en in de iMac 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hathi schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:09:
Het lijkt er op dat de Mac mini met M4 Pro begint op 24GB geheugen? Ben heel benieuwd wat dat voor de M4 Pro Macbook Pro's gaat betekenen morgen.
Daarom ook wat duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Dus dikker maar kleiner? Vind die 3 USB-C poorten aan achterkant wel weinig, want denk dat bij veel mensen er al 1 gebruikt gaat worden voor het scherm en je de USB-A poorten ook niet meer hebt kan je nog nauwelijks randapparatuur aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Pompi Zullen vast zo wel weer 3rd party hubs en docks voor gemaakt worden.

Afbeeldingslocatie: https://image.s-bol.com/i/no3fqe3CbL7xOMmH/3Pk66R5B3lyx=w550-h840-t/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
heuker schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:08:
M1 base model:
10‑core CPU
10‑core GPU
16 GB centraal geheugen
256 GB SSD‑opslag Voetnoot ¹
16‑core Neural Engine
Achterkant: drie Thunderbolt 4-poorten, HDMI-poort, Gigabit Ethernet-poort

€ 719,00

M1 Pro:
12‑core CPU
16‑core GPU
24 GB centraal geheugen
512 GB SSD‑opslag Voetnoot ¹
16‑core Neural Engine
Achterkant: drie Thunderbolt 5-poorten, HDMI-poort, Gigabit Ethernet-poort

€ 1.669,00
Waarom spreek je hierboven in het rijtje over de M1 Processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Greatsword schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:12:
[...]

Daarom ook wat duurder geworden.
Heb je zo paraat wat die kostte bij introductie?
Ben zelf niet in de markt voor een mac mini namelijk, maar wellicht wel een MBP met M4 Pro, dus ben wel benieuwd wat de basis configuratie daarvan gaat worden en voor welke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Hathi

Even ter vergelijking:
  • Mac Mini M1 instapmodel (8GB) was 799,-.
  • Mac Mini M2 instapmodel (8GB) was 719,-
  • Mac Mini M2 pro (16GB) was 1569,-
  • Mac Mini M4 instapmodel (16GB) is 719,-
  • Mac Mini M4 Pro (24GB) is 1669,-
nieuws: Mac mini met M2-soc is nu te koop voor 719 euro en M2 Pro-versie kost...

Het instapmodel blijft dus goedkoop, de Pro is wat duurder geworden maar je krijgt er ook o.a. meer Ram voor terug.

[ Voor 15% gewijzigd door Greatsword op 29-10-2024 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtxxx
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-12-2024
Weet iemand wanneer het review embargo vervalt? Volgende week gaan ze al uitleveren.

Ook opvallend dat John alle presentatie doet, cook heeft eerder aangegeven binnen een paar jaar te willen stoppen, zou dit een voorbode zijn?

[ Voor 46% gewijzigd door rtxxx op 29-10-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Greatsword schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:15:
@Pompi Zullen vast zo wel weer 3rd party hubs en docks voor gemaakt worden.

[Afbeelding]
Eigenlijk best gek voor een apparaat voor op je bureau en voor die prijs dat je een hub of dock nodig hebt, toch? Hubs of docks vind ik persoonlijk meer iets voor laptops omdat die licht moeten zijn en dus compact zijn en daardoor begrijpbaar dat ze niet alles in het apparaat kunnen hebben. Hoopte beetje dat ze net zoals ze recent bij de MBP hadden gedaan, hun fout wat betreft aantal/soort poorten zouden in zien en op zijn minst hetzelfde aantal poorten zouden hebben of zelfs meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Pompi Misschien kan de inhoudelijke discussie verder in [Mac Mini 2024, M4] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Greatsword schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:23:
Het instapmodel blijft dus goedkoop, de Pro is wat duurder geworden maar je krijgt er ook o.a. meer Ram voor terug.
Pro instap is €100,- duurder geworden dus, voor 8GB extra RAM.
Zou mooi zijn als diezelfde lijn zich morgen doortrekt met de M4 Pro MBP. Al is de vergelijking daar met een M3 Pro natuurlijk en hier de M2 Pro.
De instap is daar 18GB momenteel met de M3 Pro, maar voor de stap naar 36GB betaal je maarliefst €460,- extra. Een M4 Pro versie met 24GB geheugen die €100,- meer kost lijkt mij dan wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Ik ben benieuwd of de aankondiging van de macbook pro morgen komt, dan kan ik de mijne is gaan upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Zullen ze nu overal 16GB in stoppen vanwege Apple Intelligence?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

mprkooij schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:12:
Zullen ze nu overal 16GB in stoppen vanwege Apple Intelligence?
We hebben jarenlang minimaal 230,- betaald voor RAM upgrades, dus ik mag hopen van wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Greatsword schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:14:
[...]

We hebben jarenlang minimaal 230,- betaald voor RAM upgrades, dus ik mag hopen van wel.
Haha, dat is zeker waar. Dan hoop ik dat ze naast de MacBook Pro ook de MacBook Air morgen meenemen naar M4 + base 16GB RAM. Dat zou pas mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

mprkooij schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:16:
[...]

Haha, dat is zeker waar. Dan hoop ik dat ze naast de MacBook Pro ook de MacBook Air morgen meenemen naar M4 + base 16GB RAM. Dat zou pas mooi zijn.
Oei zouden ze weer 2 Macbook Air releases in 1 jaar doen? Dat zou wel heel zuur zijn, dacht dat het minimaal Q2 volgend jaar zou worden met misschien dan gelijk de stap naar M5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Greatsword schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:27:
[...]

Oei zouden ze weer 2 Macbook Air releases in 1 jaar doen? Dat zou wel heel zuur zijn, dacht dat het minimaal Q2 volgend jaar zou worden met misschien dan gelijk de stap naar M5.
Ik zou zeggen waarom niet. Heel mooi heel de line-up naar M4.

Ik kan het mij nog goed herinneren... :9 Zat maar 8 maanden tussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hAhjhg6M6NRXRhuU4BBC5LmnRUk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZQjFCiJioZsKRCxytdkJPDo0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakino
  • Niet online
door thunderbolt 5 wellicht volgend jaar ook nieuwe 120hz displays? wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

New Mac Mini Provides Two Clues About RAM in Upcoming MacBook Pros

Ik zou persoonlijk liever standaard 1TB opslag zien in plaats van 24GB RAM bij de M4 Pro Macbooks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Nou kom maar op met die MacBook Pro's. We hebben lang genoeg gewacht.

APPLE TAKE MY MONEY! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
En daar is ie: https://www.apple.com/new...s-and-apple-intelligence/

Deze had ik niet aan zien komen:
MacBook Air: The World’s Most Popular Laptop Now Starts at 16GB
MacBook Air is the world’s most popular laptop, and with Apple Intelligence, it’s even better. Now, models with M2 and M3 double the starting memory to 16GB, while keeping the starting price at just $999 — a terrific value for the world’s best-selling laptop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
"[MacBook Pro 2024, M4] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 7% gewijzigd door mprkooij op 30-10-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

1199 voor een M2 Air met 16GB/256GB
1299 voor een M3 Air met 16GB/256GB

https://www.apple.com/nl/shop/buy-mac/macbook-air/13-inch-m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/an_webp/1r3_pPkjOdg/mqdefault_6s.webp?du=3000&sqp=CNCsibkG&rs=AOn4CLBFqV-P8Nt2FTtCPOxQ0w_CNvA-FQ
YouTube: M4 chip | No Sweat | Apple

Even luchtig over de top met deze M4 Pro en Max.

[ Voor 22% gewijzigd door RoRoNL op 30-10-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 20:54
Hathi schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:29:
En waar zit nu de (USB-C) oplaadpoort op die magic mouse? :+
Aan de onderkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:37
Aangezien er geen los accessoires topic is stel ik hier even de vraag. :)

Zijn er nog mensen die fan zijn van het Magic Keyboard (en eventueel mouse) en die voor zichzelf een reden hebben om hun bestaande Lightning set te verkopen en hiervoor de USB C variant te halen?

Ik ben heb zelf de magic mouse en keyboard (met numpad) en zou voor mijn MacBook air graag de variant met Touch ID willen hebben. Nu zijn deze prima te vinden voor rond de 100 euro met de Lightning aansluiting maar toch zou ik voor de volledigheid dan wel gelijk usb c willen alleen kosten die het dubbele... Dan komt het principe weer om de hoek kijken en volstaat het huidige nog prima natuurlijk.

Iemand hier die ook een soort gelijke afweging maakt?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
hk12nl schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:32:
Aangezien er geen los accessoires topic is stel ik hier even de vraag. :)

Zijn er nog mensen die fan zijn van het Magic Keyboard (en eventueel mouse) en die voor zichzelf een reden hebben om hun bestaande Lightning set te verkopen en hiervoor de USB C variant te halen?

Ik ben heb zelf de magic mouse en keyboard (met numpad) en zou voor mijn MacBook air graag de variant met Touch ID willen hebben. Nu zijn deze prima te vinden voor rond de 100 euro met de Lightning aansluiting maar toch zou ik voor de volledigheid dan wel gelijk usb c willen alleen kosten die het dubbele... Dan komt het principe weer om de hoek kijken en volstaat het huidige nog prima natuurlijk.

Iemand hier die ook een soort gelijke afweging maakt?
Ja, het dubbele betalen omdat je dan USB-C hebt? Mij niet bellen. Er moet sowieso een kabel in om op te laden. Welke kabel dat is maakt niet uit, je hebt ze allebei toch wel…

Pagina: 1