Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 17:27
Hoi allen,

Ik woon sinds enkele jaren in Duitsland nu, en moest deze maand helaas een DigiD aanvragen omdat BaFa dat vraagt.

Nu heb ik vandaag 24.10.2024 mijn DigiD geactiveerd via Nederlandwereldwijd.nl. Alles is goed verlopen.
Alleen BaFa of de bundesamt vraagt nog meer zekerheid, vraag me niet waarom.

Dus willen ze ook een ID check, nu heb ik dit geprobeerd, maar het lukt me maar niet om het te scanner.
het blijft bij 12% hangen en dan blijft het zo snel herladen de pagina waarop het staatn. Het is me 1x gelukt om naar 37% te gaan, maar dat was het ook.

Is er een manier, of iets waarbij ik geholpen kan worden? Want op mijn Xiaomi Mi14T pro lukt het niet, op de Xiaomi Mi14 ultra lukt het niet en op die van mijn vrouw haar Google Pixel 8 Pro lukt het niet. Altijd op 12% blijft het hangen.

Nu had ik de klantenservice nog even voor 22:00 gebeld, maar die weten het ook niet?
Blijkbaar zit er geen chip in zeggen ze. Maar het was 1x gelukt tot 34%. Dus er moet iets in zitten?
Kaart is op 28.08.2021 aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
https://www.nederlandwere...erland/id-check-toevoegen

Misschien kan je iets met de lijst met tips die daar staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlennLB
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 07:48
Heb je de hoesjes van de telefoons afgehaald? Ik heb zelf wel eens gehad dat hij continu aangaf dat het mislukte. Na het verwijderen van het hoesje ging het razendsnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Welke telefoon gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-05 21:20
Het is soms moeilijk om de ID kaart goed tegen je telefoon te houden om 'm uit te lezen. Je kan een andere app proberen die de chip uitleest, zoals https://play.google.com/s...nnovalor.nfciddocshowcase . Deze app is van een bedrijf (Innovalor) die al lang in deze markt zit en volgens mij je gegevens lokaal houdt. Als dat werkt dan ligt het aan de Duitse instantie.

[ Voor 25% gewijzigd door Aftansert op 24-10-2024 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
mijn huidige telefoon is een Mi14t pro, vorige telefoon ook gebruikt m14 ultra ook niet gelukt.
en ook de telefoon van mijn vrouw pixel8pro niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Aftansert schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:56:
Het is soms moeilijk om de ID kaart goed tegen je telefoon te houden om 'm uit te lezen. Je kan een andere app proberen die de chip uitleest, zoals https://play.google.com/s...nnovalor.nfciddocshowcase . Deze app is van een bedrijf (Innovalor) die al lang in deze markt zit en volgens mij je gegevens lokaal houdt. Als dat werkt dan ligt het aan de Duitse instantie.
Geen idee of het aan de app lag. Maar opeens kon ik de kaart makkelijk lezen via RealID(ME). Ook op de app zelf kon ik me kaart uitlezen. Al mijn gegevens waren zich, en alle mogelijke security ook.

Probleem bij DigiD app nu is wel. Ik kom nu wel een stuk verder 37%. maar helaas met een foutmelding: dat ik de ID check gecanceld heb. Echt vaag.

Paspoort voor 30 augustus 2021
ID kaart voor 1 augustus 2021
Kunnen uitgelezen worden.

Ik val dus buiten de boot vermoed ik.

[ Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 24-10-2024 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:27
Bij mij was het ook een enorm gedoe. Bleek dat hem stilhouden hier essentieel was, dus als je meer dan nul hebt, stilhouden en gewoon wachten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07:54
Ik heb hetzelfde gehad, na 3x proberen (wat in werkelijkheid dus 1 keer hangen was) wordt de digid-chip oid geblokkeerd. In ieder geval zijn de ambtenaren nog bezig om een herstelfunctie te.maken in de verre toekomst.
Weer.een gevalletje extra geld binnenhalen (voor chipfunctie(=nu standaard toegevoegd aan voeige prijs) maar niks voor leveren.
Inlogfunctie van uw identiteitsdocument is geblokkeerd.

Dan kunt u nu niet meer inloggen met uw identiteitskaart of rijbewijs. We werken aan een oplossing om de inlogfunctie te deblokkeren, maar dit is nog niet klaar. We verwachten dat dit op de langere termijn beschikbaar komt. Wij raden u aan de brief met pincode goed te bewaren.

Heeft u de inlogfunctie van uw identiteitsbewijs nodig om in te loggen bij een buitenlandse overheidsorganisatie? Neem dan contact op met deze organisatie voor een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb het zoveel mogelijk geprobeerd.

Hier een kleine Video
https://streamable.com/nwkh88

Lukt me maar niet. Zoals je ziet heb ik de telefoon ook op de kaart gelegd op de aanrecht. Dus er zit geen beweging in.

Hier een video van RealID(Me)
https://streamable.com/akdfto

[ Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 27-10-2024 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizod
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-03 08:45
Hier hetzelfde probleem. En als je belt doorlopen ze onderstaande lijst nog een keer.
Schiet je dus ook niks mee op. Werkt het niet dan heb je pech gehad. Voor alle andere toepassingen werkt mijn NFC-chip altijd prima. Dus denk ook niet dat het ligt aan mijn telefoon (heb er ook meerdere geprobeerd). Oude en uiteindelijk een nieuw paspoort geprobeerd, maar maakt ook geen verschil. Het ligt volgens mij dus aan DigiD zelf zoals beschreven door Scheurbuik.
U heeft een vraag over het activeren van de ID-check. Tijdens het uitvoeren van de ID-check blijft het scannen op 12% hangen.

We leggen uit wat de oorzaak kan zijn en wat u kunt doen.

1. Controleer of uw identiteitsbewijs geschikt is voor een ID-check
U kunt de ID-check alleen doen met een geldig Nederlands paspoort, geldig rijbewijs of geldige identiteitskaart.
Woont u in het buitenland? En heeft u uw Nederlands paspoort of identiteitskaart opgehaald bij een grensgemeente, Schipholbalie, consulaat of ambassade? Dan kunt u de ID-check alleen doen met een paspoort dat is uitgegeven voor 30 augustus 2021. Of met een identiteitskaart die is uitgegeven voor 1 augustus 2021.
Met een verblijfsvergunning of een diplomatiek identiteitsbewijs kunt u geen ID-check doen.
Is uw precieze geboortedatum niet bekend? En staat op uw identiteitsbewijs XX-XX vóór uw geboortejaar, in plaats van een dag en een maand? Door een storing kunt u helaas geen ID-check doen.
2. Is uw identiteitsbewijs geschikt? Volg dan deze stappen:
Leg uw telefoon met de achterkant op uw identiteitsbewijs.
Schuif met uw telefoon over het identiteitsbewijs totdat uw apparaat verbinding heeft met uw identiteitsbewijs. Houd daarna het identiteitsbewijs stil totdat de ID-check klaar is.
Het kan nodig zijn om het hoesje van uw telefoon of tablet af te halen en het opnieuw te proberen. De meeste apparaten geven een geluid als er verbinding wordt gemaakt.
Metaal van een meubel of voorwerp kan het scannen van het ID-bewijs verstoren. Doe de ID-check daarom uit de buurt van metaal. Leg het ID-bewijs in uw hand en probeer het opnieuw.
3. Lukt dit niet? Controleer dan de instellingen van uw apparaat:
Controleer of de NFC-lezer op uw telefoon aan staat.
iOS: Hou het midden van het identiteitsbewijs aan de bovenkant van uw telefoon.
Android: Hou het identiteitsbewijs tegen de achterkant van de telefoon.
Werkt u via een wifi-verbinding, schakel deze tijdelijk uit en schakel over naar Mobiele gegevens .
Bij Samsung toestellen werkt de NFC-lezer niet als u uw telefoon in de ‘Spaarstand’ heeft staan. Schakel de ‘Spaarstand’ uit, sluit de DigiD app af en open de DigiD app opnieuw.
Maakt u gebruik van een Apple-apparaat? Schakel de optie IP-adres verbergen uit.
Helpen bovenstaande oplossingen niet, probeer dan de NFC-functie aan- en uit te zetten:

Ga naar Instellingen op uw mobiele apparaat.
Ga naar Verbindingen .
Ga naar NFC en zet de functie uit.
Zet uw mobiele apparaat uit en wacht 5 minuten.
Zet uw mobiele apparaat weer aan.
Ga naar Verbindingen .
Ga naar NFC en zet de functie weer aan.
Probeer het toevoegen van de ID-check opnieuw.
Tip: Kunt u hulp gebruiken met deze technische stappen? Hiervoor kunt u ook langs gaan bij uw bibliotheek. Kijk voor meer informatie onderaan deze mail.

4. Kunt u het zelf niet oplossen? Vraag een bekende om hulp:
Een andere manier om de ID-check toe te voegen aan uw DigiD app is met de CheckID app. Hiervoor heeft u de hulp nodig van iemand anders. De persoon die u helpt moet eerst zelf de CheckID app van DigiD downloaden.

Let op: u heeft een geactiveerde DigiD app op uw eigen telefoon nodig en beide telefoons moeten verbonden zijn met internet.

De CheckID app op de telefoon van de persoon die u helpt controleert uw identiteitsbewijs één keer. De persoon die u helpt hoeft zelf niet in te loggen met zijn eigen DigiD. Er worden geen gegevens opgeslagen op de telefoon van deze persoon.

De persoon die u helpt, downloadt de CheckID app.
De persoon die u helpt kiest voor Start in de CheckID app.
De persoon die u helpt komt op een overzichtspagina waarin de stappen staan vermeld. Kies voor Volgende . Er wordt nu gevraagd om een koppelcode.
Open uw eigen DigiD app en voer uw pincode in.
Druk op ‘Koppelcode .
Voer de koppelcode in op de CheckID app en druk op ‘Volgende’.
Scan met de DigiD app de QR-code in de CheckID app, en druk op ‘Bevestigen’ in de DigiD app.
De persoon die u helpt komt weer terug op de pagina met de te volgen stappen. Kies voor Volgende in de CheckID app.
Geef aan welk Nederlands identiteitsbewijs u gaat gebruiken voor de ID-check. Kies daarna voor Start scannen .
Houd uw identiteitsbewijs tegen de achterkant van de telefoon, ter hoogte van de bovenkant.
De CheckID app maakt een beveiligde verbinding met DigiD en voegt de ID-check toe aan uw DigiD app. In uw DigiD app ziet u in het menu bij ID-check een groen vinkje staan. De ID-check is gelukt.
Referentienummer
Uw referentienummer is: xxxxxxxx. Dit nummer is verbonden aan dit bericht en helpt ons om u zo goed mogelijk te helpen. Neemt u weer contact met ons op over dit bericht? Geef dan het referentienummer aan ons door.

Vragen
Heeft u vragen of opmerkingen? Reageer dan op deze e-mail. U kunt ons ook bellen op telefoonnummer +31 (0) 88 123 65 55 van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 9:00 uur tot 17:00 uur.

Met vriendelijke groet,

Helpdesk DigiD
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-04 18:48
Ik liep tegen het exact hetzelfde probleem aan zojuist. Uiteindelijke de DIGID app gekilled (Android) en weer van scratch begonnen en de telefoon op het dichtgeklapte paspoort gelegd en na het drukken op de scanknop heel langzaam bewogen tot hij verbinding kreeg. Hij stond even op 12%, toen even op 37% en toen naar 100%. Misschien heb is het probleem opgelost in een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvanE
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-04 23:26
Ik had hetzelfde probleem op 2 verschillende Xiaomi toestellen. Na heel wat pogingen lukte het op mijn oude toestel wel, nadat ik het toestel parallel had gehouden met m'n paspoort. Als je de telefoon op het paspoort legt, dan ligt hij standaard een b'tje scheef door de camera achterop. Iets wat je eigenlijk automatisch doet omdat de instructie aangeeft dat je het toestel stil moet houden.
Daarna dezelfde truck bij m'n andere toestel uitgeprobeerd en TaTaaa! ook daar schoot de app gelijk door van 12 naar 34 naar 100%.
Dus oplossing leg de camera op het paspoort en houdt je toestel aan de onderkant een millimeter van het paspoort omhoog. Zodra je contact krijgt hou je het toestel stil in die positie en loopt de teller wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Had hetzelfde probleem met mn ID, met rijbewijs ging het wel meteen goed.
Pagina: 1