Aanrader voor 3d print service?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glinkedie
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb 4 kleine onderdeeltjes laten printen bij 3d-demand.nl en kwaliteit is echt niet ok voor wat ik heb betaald. Zijn er websites die wel een goed product leveren?

Dit is een voorbeeld van wat ik heb gekregen:

ABS (vanwege hitte bestendigheid), FDM printer, 0,1 mm layer height, 100% infill.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PlqffpkWdkwMsmCFifkBzlJpMPk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vuN1pdtG6KenNOFzO0KTxkC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDrL4Q9uoa6U95IEuQIrmgJMeOY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93BEUzdtgkGlMO2lZXsP0ZdS.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb de trustpilot reviews eens bekeken van die club, en het lijkt er op dat Paco het niet zo nauw neemt met de kwaliteit. Ik zou het zelf niet accepteren als ik een print in deze conditie zou ontvangen.

Ik zou het gewoon nog eens ergens anders proberen en dan vooraf vragen of er voorbeelden zijn van prints die gelijkwaardig zijn met wat jij wil doen (filament, laaghoogte, vulling, etc) voordat je de opdracht gunt, en eventueel afspraken maken over de kwaliteit die je wil zien.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:34
Goede ervaring met rapidprototyping.nl
Je kunt je STL uploaden online en meteen de techniek en finish kiezen. Prijs en levertijd is dan direct zichtbaar.

Wel zakelijke ervaring dus ik weer niet of ze ook niet-zakelijk doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:15

MsG

Forumzwerver

Ik wil geen reclame maken voor specifieke tweakers, maar op V&A zie je ook diverse tweakers hun print diensten aanbieden, wellicht biedt dat nog opties?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:35
De kwaliteit van de print is niet oké inderdaad, maar de print settings die je zelf hebt meegegeven zijn dan ook weer niet top. Waarom de 100% infill? in dit geval maakt het doordat de wand vrij dun is niet zoveel uit, maar bij grotere objecten met 100% infill printen is vragen om problemen en levert verwaarloosbare prestaties op bij infills hoger dan 40%. Helemaal met een materiaal als ABS. De laaghoogte is ook niet logisch voor een print met rechte vlakken aan de zijkant. Dat verschil in resolutie ga je niet zien en levert in dit geval dus juist een zwakkere print op. Is het niet stevig genoeg voor je? Dan kun je kijken naar een ander materiaal, zoals PC, PA-CF, PI of PEAK (Dat is veel sterker wanneer dit is geprint onder de juiste omstandigheden. Ik zag laatst een discussie in het filament topic, maar daar werd op te hoge snelheden en zonder verhitte ruimte geprint met engineering materialen. Dan bereik je nooit de optimale sterkte en is PLA vaak zelfs sterker).

Als je een uniform sterke print wil hebben en het toch gaat uitbesteden is het misschien een optie om te kijken naar SLS prints in Nylon (PA12). Dit is tegenwoordig niet zo heel duur meer en vergelijkbaar in kosten met een FFF print bij een professional (iemand die FFF print als hobby zal het vast goedkoper doen, maar dan krijg je misschien weer de bovenstaande problemen). Professioneel laat ik het meestal in Nederland doen, maar de partij waar wij mee werken zijn alleen B2B. Op persoonlijk vlak heb ik goede ervaring met JLCPCB (https://jlc3dp.com/?source=JLCPCB-top-productbar)

Mocht je twijfelen aan mijn bovenstaande statements dan wil ik trouwens best een keer de bovenstaande print voor je printen in PC (Of PI als je budget hebt :+ ) op een degelijke printer waarbij we de ruimte verhitten tot net onder de glas transitie temperatuur (130 graden) en daarna enkele uren annealen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door zynex op 25-10-2024 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wally1987
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-04 19:03
zynex schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:32:
De kwaliteit van de print is niet oké inderdaad, maar de print settings die je zelf hebt meegegeven zijn dan ook weer niet top. Waarom de 100% infill? in dit geval maakt het doordat de wand vrij dun is niet zoveel uit, maar bij grotere objecten met 100% infill printen is vragen om problemen en levert verwaarloosbare prestaties op bij infills hoger dan 40%. Helemaal met een materiaal als ABS. De laaghoogte is ook niet logisch voor een print met rechte vlakken aan de zijkant. Dat verschil in resolutie ga je niet zien en levert in dit geval dus juist een zwakkere print op. Is het niet stevig genoeg voor je? Dan kun je kijken naar een ander materiaal, zoals PC, PA-CF, PI of PEAK (Dat is veel sterker wanneer dit is geprint onder de juiste omstandigheden. Ik zag laatst een discussie in het filament topic, maar daar werd op te hoge snelheden en zonder verhitte ruimte geprint met engineering materialen. Dan bereik je nooit de optimale sterkte en is PLA vaak zelfs sterker).
Niet okee?! Is nogal een understatement, niet?
Waar ik werk had dit echt niet de deur uit gemogen naar de klant toe.
Ik zou het onderdeel geprint hebben met een .2 nozzle, 3/4 layers, solid infil en ironing aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
wally1987 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:49:
[...]

Niet okee?! Is nogal een understatement, niet?
Waar ik werk had dit echt niet de deur uit gemogen naar de klant toe.
Ik zou het onderdeel geprint hebben met een .2 nozzle, 3/4 layers, solid infil en ironing aan.
Overdrijven is ook een vak, maar ik zou het ook zo niet de deur uit doen. Mijn punt over de instellingen blijft hetzelfde. Hetzelfde geldt voor jouw instellingen. Waarom zou je voor zoiets een .2 nozzle gebruiken? Opnieuw minder sterk, duurt langer en de resolutie is totaal niet nodig voor het ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-05 15:46
Ik heb al een aantal keer iets besteld bij rapidcenter, materiaal HR PA12. Onderdelen die strak in elkaar moeten passen, kleine details (tekst), alles is er goed uit gekomen. Ik grijp niet zo snel meer terug op FDM want dat SLS spul ziet er vaak een stuk mooier/professioneler uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glinkedie
zynex schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:32:

Als je een uniform sterke print wil hebben en het toch gaat uitbesteden is het misschien een optie om te kijken naar SLS prints in Nylon (PA12). Dit is tegenwoordig niet zo heel duur meer en vergelijkbaar in kosten met een FFF print bij een professional (iemand die FFF print als hobby zal het vast goedkoper doen, maar dan krijg je misschien weer de bovenstaande problemen). Professioneel laat ik het meestal in Nederland doen, maar de partij waar wij mee werken zijn alleen B2B. Op persoonlijk vlak heb ik goede ervaring met JLCPCB (https://jlc3dp.com/?source=JLCPCB-top-productbar)

Mocht je twijfelen aan mijn bovenstaande statements dan wil ik trouwens best een keer de bovenstaande print voor je printen in PC (Of PI als je budget hebt :+ ) op een degelijke printer waarbij we de ruimte verhitten tot net onder de glas transitie temperatuur (130 graden) en daarna enkele uren annealen. ;)
toon volledige bericht
Bedankt voor alle info en je aanbod! (Bedankt aan iedereen trouwens)
Wat voor prijs zou je willen voor drie van deze onderdeeltjes in PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Glinkedie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 00:24:
[...]

Bedankt voor alle info en je aanbod! (Bedankt aan iedereen trouwens)
Wat voor prijs zou je willen voor drie van deze onderdeeltjes in PC?
Hey, ik heb geen printservice en het is niet de bedoeling om via hier V&A dingen te doen dus ik reken er op de materiaalkosten na niks voor. Het is alleen misschien leuk om uiteindelijk een fotootje te posten van het resultaat. Stuur me even een DM met de files/wensen en dan kijk ik wat mogelijk is (oftewel of ik deze week tijd heb om dit tussendoor te starten op werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:10

Rmg

ocf81 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:07:
Ik heb de trustpilot reviews eens bekeken van die club, en het lijkt er op dat Paco het niet zo nauw neemt met de kwaliteit. Ik zou het zelf niet accepteren als ik een print in deze conditie zou ontvangen.
Trustpilot is overwegend positief en het lijkt er op dat bij problemen ook nog wel eens wat mogelijk is. :?

@Glinkedie Überhaupt al contact op genomen?
Ik zou het gewoon nog eens ergens anders proberen en dan vooraf vragen of er voorbeelden zijn van prints die gelijkwaardig zijn met wat jij wil doen (filament, laaghoogte, vulling, etc) voordat je de opdracht gunt, en eventueel afspraken maken over de kwaliteit die je wil zien.
Tjah, als je persoonlijke aandacht wil voor je kleine opdracht ga je andere prijzen krijgen. Voor een een kleine one-off als dit word het dan al snel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glinkedie
Rmg schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:56:
[...]

Trustpilot is overwegend positief en het lijkt er op dat bij problemen ook nog wel eens wat mogelijk is. :?

@Glinkedie Überhaupt al contact op genomen?

[...]

Tjah, als je persoonlijke aandacht wil voor je kleine opdracht ga je andere prijzen krijgen. Voor een een kleine one-off als dit word het dan al snel duur.
Ik heb contact opgenomen en gezegd dat ik op basis van deze prints niet nog een keer bij hun zou bestellen. Toen hebben ze mij een kortingscode gegeven van 20% die ik niet ga gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Rmg schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:56:
[...]

Dat is natuurlijk de naïeve manier om naar reviews te kijken. Zo lees ik nooit reviews. Ik kijk altijd naar de manier waarop de reviews van de onderste helft van de waarderingsschaal geschreven zijn. Als de review een overduidelijke rant is neem ik die niet mee in mijn overwegingen. Als het een oprechte review lijkt te zijn kijk ik wat daar dan de reactie op is. Dat geeft een veel beter beeld van hoe men de klanten bejegend. Dat betekent overigens niet dat ik de positieve reviews helemaal negeer. Ik lees ze wel om een idee te krijgen wat je in het beste geval krijgt.

In het geval van 3d-demand.nl/Paco zegt ie doorgaans dat de problemen met kwaliteit die klanten ervaren problemen er gewoon bij horen. Dat terwijl sommige zaken zoals verkeerde laagopstapeling gewoon een zaak van het beter inregelen en onderhouden van printers is, of het beter inregelen slicer instellingen. Als je zegt dat een slechte print van een STEP file, waar geen polygon in voorkomt, het resultaat is van een functie om alles een op polygonen gebaseerd model glad te trekken van blender, een applicatie welke niet met STEP om kan gaan, dan laat je jezelf wel heel erg kennen. Dat is gewoon het afschuiven van de problemen op de klant en dat is niet oké, als je het mij vraagt.

[ Voor 26% gewijzigd door ocf81 op 30-10-2024 17:58 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Pagina: 1