Modem geeft geen internet zodra LAN kabel er in gaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwalllie
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-10-2024
Mijn vraag:
Ik ben verhuisd en heb sindsdien een modem van YouFone. Deze modem werkt prima via Wifi, dan geeft hij 70mb/s upload en c.a. 22ms vertraging. Omdat ik veel game wil ik dit graag via LAN doen, voor wat minder ms vertraging. Maar, zodra ik een LAN kabel in de ethernet poort van deze modem stop, valt alle verbinding weg. Ik heb dan geen wifi meer én geen verbinding via LAN. Het lampje van de modem gaat direct rood branden. Zodra ik de kabel er weer uit doe, krijg ik weer verbinding. Het maakt niet uit of de LAN kabel in een ander apparaat zit, hij valt ook uit als ik de kabel alleen in de modem plug (en dus nog niet in een apparaat zoals mijn Xbox).
Hoe kan dit? En hoe kan ik ervoor zorgen dat dit wel werkt?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb een Experia Box v10A. Ik heb al een nieuwe gekregen van YouFone (dat is de enige oplossing waar zij mee komen) maar dat helpt niks.

Ik heb ook al gedoe gehad met mijn aansluiting, er zaten eerst 4 kabels van mijn telefoonlijn naar de wand aansluiting (DSL), daardoor viel mijn internet constant weg. Gek genoeg kon er toen wel zonder problemen een kabel in. Er lopen nu nog maar twee kabels van mijn telefoonlijn naar mijn router en dat zorgt dus wel voor stabieler internet, maar nu valt hij dus weg zodra ik er een kabel in doe.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Wwalllie Gekke vraag wellicht, heb je al een andere lan kabel geprobeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 24-10-2024 18:34 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

En stap twee gelijk dan maar, heb je een foto van de kabels die naar je modem lopen? Meestal zit daar nog een kastje tussen (ik neem aan dat het ADSL betreft).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:10

lier

MikroTik nerd

Geldt het voor alle LAN poorten?
Heb je al een andere netwerkkabel geprobeerd?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 21:24
Welke ethernet poort stop je de netwerkkabel?
In een gele of een rode?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:52
wellicht prik je je kabel nu in de WAN poort en moet je je netwerkkabel op een andere gele poort aansluiten.

3x 1Gbps ethernetpoorten
1x ethernet/WAN poort (aansluitpoort bij een glasverbinding)

werkt dat ook niet dan verdenk ik je netwerkkabel die niet in orde is.
Pagina: 1