[Powerbi] Map laat niet correcte data zien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:59
Hoi ik heb een Powerbi een map gemaakt.
Als Location heb ik een kolom gepakt met adressen en gedefinieerd als 'address'
Als 'Tooltip' heb ik een kolom geselecteerd met waarde 'Rotterdam' en gedefinieerd als 'City'

Maar krijg nog steeds cirkels te zien buiten rotterdam en in Frankrijk etc.

Weet iemand wellicht wat ik verkeerd doe?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kunt het beste even een nieuw veld maken met een combinatie tussen adressen en stad. Dit kan in power query of eventueel in DAX als calculated column (minder efficiënt).
Bijvoorbeeld: “Ajaxstraat-Rotterdam” en dat als locatie instellen.

City als tooltip werkt niet zoals je wilt. Wees je er ook van bewust dat Power Bi Desktop potentieel een andere kaart laat zien dan Power Bi Service (app.powerbi.com). Waar ligt Haren bijvoorbeeld, nabij Groningen of in Duitsland?Soms voeg ik een land ook toe aan de locatie kolom.

[ Voor 36% gewijzigd door tdn135 op 24-10-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:16

g0tanks

Moderator CSA
UltraInstinct schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:50:
Hoi ik heb een Powerbi een map gemaakt.
Als Location heb ik een kolom gepakt met adressen en gedefinieerd als 'address'
Als 'Tooltip' heb ik een kolom geselecteerd met waarde 'Rotterdam' en gedefinieerd als 'City'

Maar krijg nog steeds cirkels te zien buiten rotterdam en in Frankrijk etc.

Weet iemand wellicht wat ik verkeerd doe?
Zitten alle locaties in Nederland? Kan je een extra kolom toevoegen, die vullen met 'Netherlands' en aanmerken als 'Country'?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
tdn135 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:59:
Je kunt het beste even een nieuw veld maken met een combinatie tussen adressen en stad. Dit kan in power query of eventueel in DAX als calculated column (minder efficiënt).
Bijvoorbeeld: “Ajaxstraat-Rotterdam” en dat als locatie instellen.

City als tooltip werkt niet zoals je wilt. Wees je er ook van bewust dat Power Bi Desktop potentieel een andere kaart laat zien dan Power Bi Service (app.powerbi.com). Waar ligt Haren bijvoorbeeld, nabij Groningen of in Duitsland?Soms voeg ik een land ook toe aan de locatie kolom.
Heb ik gedaan, bijvoorbeeld Pieter Hoebeeweg - Rotterdam. Je ziet een bubbel in dordrecht nu staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
g0tanks schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:21:
[...]

Zitten alle locaties in Nederland? Kan je een extra kolom toevoegen, die vullen met 'Netherlands' en aanmerken als 'Country'?
Heb de straatnamen gecombineerd met Rotterdam. Gaat nu wel beter maar helaas nog bubbels buiten rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
UltraInstinct schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:31:
[...]

Heb ik gedaan, bijvoorbeeld Pieter Hoebeeweg - Rotterdam. Je ziet een bubbel in dordrecht nu staan...
Als je die locatie opzoekt, zie je dat die ook in Dordrecht is?

Heb je nog locaties in Frankrijk staan? Dan kun je overwegen om de kolommen straat+stad+land aan te maken. Dus "Pieter Hoebeeweg-Robberdam-Nederland". Dan kun je ook nog spelen met gegevenscategorie. Locatie werkt voor mij het beste, maar wellicht werkt Plaats of Adres in jouw situatie beter.
Pagina: 1