Is dit een kruispunt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 22:04
Hallo allen,

Oke, mijn vrouw heeft een boete gehad voor het parkeren binnen 5 meter van een kruispunt. Niet slim, dacht ik zelf, dit zijn de basisregels die je toch gewoon mee krijgt in je theorie.

Ik heb even de situatie bekeken en vind het zelf ook nog wel vrij onduidelijk. Het is een kleine auto, die vrij makkelijk overal geparkeerd kan worden, dus ik begrijp ook ergens wel dat mijn vrouw de auto op de plek heeft geparkeerd omdat er niet echt veel hinder was voor overig verkeer. Echter, als de regels zo duidelijk zijn over het parkeren bij een kruispunt, is de boete natuurlijk gewoon terecht.

Ik twijfel alleen of dit ook echt gezien kan worden als een kruispunt. Hier even de situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CjsbjnFfIbeyKFh08M47gBdiyk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OKj8eZwBloZhZCm517lsOHuG.png?f=user_large

Mijn vrouw heeft de auto geparkeerd op de rode plek, achter de geparkeerde auto. De straat is doodlopend, echter is het op dit punt mogelijk om naar rechts te gaan waar de straat uiteindelijk over gaat op een fietspad of om een rondje te draaien bij de "rotonde" die uiteindelijk ook overgaat naar een fietspad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3Fa6Je44u7Otr3sUPV9071tJYs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D19q9nW2y9AkarMq3TUqOzBX.png?f=fotoalbum_large

Op de bovenstaande foto zie je het wellicht nog wat beter. Je kan naar rechts, de doodlopende straat verder in of keren bij de rotonde. De rotonde is echter een stuk verder weg dan 5 meter en de weg naar rechts zie ik niet echt als een kruispunt. Daarnaast vind ik dat je op deze plek niet echt overig verkeer hindert. Ik vind het gewoon heel onduidelijk dat het hier om een kruispunt gaat.

Ik kijk natuurlijk vooral naar de situatie dat ik de boete niet geldig vindt, echter is dat natuurlijk wel met een gekleurde bril. Ik ben benieuwd of jullie een kans zien als ik in bezwaar ga, of dat het gewoon is "lesje geleerd, parkeren doen we hier natuurlijk niet meer".

Bezwaar maken is natuurlijk gratis en vrij eenvoudig, maar ik wil wel weten of dit een beetje kans maakt :9 *gierige nederlander*

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 17:53
Ja, je staat binnen 5 meter van het draaipunt naar de volgende straat. Dus klopt.
Denk aan een vrachtwagen, deze kan de straat niet in, vanwege deze parkeeractie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 20:54
Het blijft een kruispunt, met een weg aan de rechterkant. Dat die doodlopend is maakt niet uit. Sterker nog, de fietspaden tellen waarschijnlijk ook mee, is ook verkeer..

Runs everything...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

In je tweede foto onder het rode vlak lijkt een parkeervak te beginnen. Klopt dat, en stond ze daarbuiten? Want dit lijkt me verder gewoon een kruispunt omdat je meer dan twee kanten op kunt.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:23
Migrator schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:16:
In je tweede foto onder het rode vlak lijkt een parkeervak te beginnen. Klopt dat, en stond ze daarbuiten? Want dit lijkt me verder gewoon een kruispunt omdat je meer dan twee kanten op kunt.
Google Maps situatie. Alleen al voor parkeren buiten het vak is het een boete waard .... En dat is verdrietig genoeg overigens, maar dat vak ervoor houdt daar niet voor niets op ...

[ Voor 7% gewijzigd door Houtenklaas op 24-10-2024 15:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-05 13:34
Om te beginnen kan een weg rond zijn, vierkant zijn of voor mijn part driehoekig zijn, maar zonder een rotondebord D01 is het géén rotonde. Dat betekent dat je niet binnen 5m van een kruispunt mag parkeren, tenzij natuurlijk aangegeven met een parkeervak (waarom dat zou zijn weet ik ook niet).

Dus, je vrouw parkeert binnen 5m van een kruispunt, wat gewoon verboden is met een goede reden. Ik weet niet helemaal zeker hoe je hieronder uit wilt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
Migrator schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:16:
Ja klopt, ze stond een kwart in het parkeervak, daarvoor stond een andere auto vrij "asociaal" over twee plekken geparkeerd. Ze stond dus niet helemaal in het parkeervak, maarja vrouwlief zegt natuurlijk dat ze niet had gezien dat er parkeervakken waren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Of het een kruispunt is? Geen idee wat de officiële definitie zou moeten zijn, maar op die positie parkeren is bij elke afslag/bocht asociaal zelfs al zou het een doorgaande weg zijn. :+

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 24-10-2024 15:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dan is dat het enige wat je als argument zou kunnen aandragen, maar ben bang dat je verder niet veel kans maakt.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 22:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

Gegokt en verloren heet dat, verlies nemen en dooooor.

Geen bezwaar, dat is zo zielig, lekker de gemeenschap op kosten jagen (die hoger zullen zijn dan de boete) om er onderuit proberen te komen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:23
Hoianddoei schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:19:
[...]

Ja klopt, ze stond een kwart in het parkeervak, daarvoor stond een andere auto vrij "asociaal" over twee plekken geparkeerd. Ze stond dus niet helemaal in het parkeervak, maarja vrouwlief zegt natuurlijk dat ze niet had gezien dat er parkeervakken waren.
En die "aso" kan best zo hebben gestaan omdat er eerder op de dag weer iemand wat bijzonder geparkeerd had. Maakt ook niet uit. Doorgaans doet men niet lastig als je voor driekwart in het vak staat, maar éénkwart is wellicht wat weinig. 't Is zuur ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Hoianddoei schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:11:De weg naar rechts zie ik niet echt als een kruispunt. Daarnaast vind ik dat je op deze plek niet echt overig verkeer hindert. Ik vind het gewoon heel onduidelijk dat het hier om een kruispunt gaat.
Simpel, je mag een hoop vinden, maar je vrouw had gewoon beter moeten nadenken alvorens ze buiten het parkeervak wilde parkeren.
Met zo'n actie hinder je gewoon al het overige afslaande verkeer, dat is toch logisch.
Helemaal terecht dat hier op gehandhaafd wordt, regels zijn er niet om ontdoken te worden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hoianddoei
MacIsCool schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:15:
Het blijft een kruispunt, met een weg aan de rechterkant. Dat die doodlopend is maakt niet uit. Sterker nog, de fietspaden tellen waarschijnlijk ook mee, is ook verkeer..
Goeie, een fietser doet natuurlijk ook gewoon mee aan het verkeer.
D4NG3R schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:20:
Of het een kruispunt is? Geen idee wat de officiële definitie zou moeten zijn, maar op die positie parkeren is bij elke afslag/bocht asociaal zelfs al zou het een doorgaande weg zijn. :+
Tja, je mag het natuurlijk asociaal vinden. Het gaat om een Citroen C1 die vrij klein is en dus ook een deel in het vak stond, waardoor ik niet echt verwacht dat het hinder was voor overig verkeer. Het was helaas ook niet langer dan een uurtje, maar goed slim is het natuurlijk niet.
Bezulba schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:22:
Gegokt en verloren heet dat, verlies nemen en dooooor.

Geen bezwaar, dat is zo zielig, lekker de gemeenschap op kosten jagen (die hoger zullen zijn dan de boete) om er onderuit proberen te komen.
Zo kan je natuurlijk alles wel terug redeneren naar kosten voor de gemeenschap. Maar goed, ik gaf het in mijn post al aan dat de boete prima betaald kan worden, alleen dat ik nog wat twijfels had. Zoals ik zei, kijk ik de situatie natuurlijk met een gekleurde bril en daarom vroeg ik mij ook af of ik uberhaupt kans maak. Nou, blijkbaar is dit dus gewoon een duidelijk kruispunt en is de boete dus gewoon terecht, maar dat is dan toch ook prima? Proberen kan altijd, vandaar dat ik het ook hier vraag.
Houtenklaas schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:22:
[...]

En die "aso" kan best zo hebben gestaan omdat er eerder op de dag weer iemand wat bijzonder geparkeerd had. Maakt ook niet uit. Doorgaans doet men niet lastig als je voor driekwart in het vak staat, maar éénkwart is wellicht wat weinig. 't Is zuur ...
Eens. Het is ook een drukke straat waar mensen die werken bij de bedrijven in de buurt parkeren en ik denk dat de bewoners daar gewoon veel last hebben van de geparkeerde auto's en dat ze daarom ook extra controleren.
Yaksa schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:26:
[...]

Simpel, je mag een hoop vinden, maar je vrouw had gewoon beter moeten nadenken alvorens ze buiten het parkeervak wilde parkeren.
Met zo'n actie hinder je gewoon al het overige afslaande verkeer, dat is toch logisch.
Helemaal terecht dat hier op gehandhaafd wordt, regels zijn er niet om ontdoken te worden.
Tja, ik had mijn twijfels en daarom vroeg ik het hier na. Maar het gaat dus duidelijk om een kruispunt, dan is de boete gewoon terecht. Slim was het niet, leermoment voor de volgende keer dan maar. Maar als ik het niet had gevraagd en gewoon de boete had betaald, had ik altijd gedacht of dit nou echt terecht was. Nou, iedereen is hier wel vrij duidelijk en dat haalt mijn twijfel dan ook wel weg :p

Overigens zoek ik geen excuus om onder de boete uit te komen, maar had ik gewoon mijn twijfels of dit ook echt als kruispunt gezien kan worden. Blijkbaar moet ik maar weer even de theorieboeken in, haha

[ Voor 3% gewijzigd door Hoianddoei op 24-10-2024 15:30 ]

Pagina: 1