Oplossing voor serverproblemen

Pagina: 1
Acties:

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Zie de titel

Ik heb het het 'topic' in het MF gelezen en waarom halen jullie niet al die overbodige dingen van je pagina's?

Bijvoorbeeld die teller van seconden onderaan? In de html broncode zitten ook veel tab's haal die er is uit en het scheelt al weer enkele bytes!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Het gaat toch aardig zo?

Usericons scheelt al een hoop, nieuwe smilies.

En bovendien was het afgelopen dagen _extreem_ druk, en ik heb geen crash/reboot whatsoever meegemaakt :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:10
Op donderdag 13 september 2001 08:21 schreef laupro het volgende:
Zie de titel

Ik heb het het 'topic' in het MF gelezen en waarom halen jullie niet al die overbodige dingen van je pagina's?

Bijvoorbeeld die teller van seconden onderaan? In de html broncode zitten ook veel tab's haal die er is uit en het scheelt al weer enkele bytes!
volgens mij hebben de serverproblemen weinig met Topix te maken :?
Want het _heeft_ goed gedraait! Alleen gisteren en eergisteren wat minder maar de oorzaak daarvan weet je.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat soort kleine dingetjes gaan erg weinig helpen.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zie de titel

De grootte van de requests maakt erg weinig uit.
Tenzij de gemiddelde snelheid enkele bytes per seconde (ipv enkele kilobytes per seconde) zou zijn.

Aangezien vooral het "bezet houden van een server proces", het "opbouwen van de verbinding" en "de communicatie met de database" (wat plaats vindt voor er data verstuurd wordt naar je) de zwaarte van de page en de belasting van de server bepalen.

Het "bezet houden van een server process" wordt verholpen door bijvoorbeeld de usericon's uit te zetten.
Op donderdag 13 september 2001 08:26 schreef Tampie2000 het volgende:
volgens mij hebben de serverproblemen weinig met Topix te maken :?
Want het _heeft_ goed gedraait! Alleen gisteren en eergisteren wat minder maar de oorzaak daarvan weet je.
Het "server problemen" topic in MF is al wat ouder dan eergisteren hoor (helaas)

Dit speelt al ruim een week (misschien wel 2 of 3?)

• Ramon
  • Laatst online: 10:10
Op donderdag 13 september 2001 09:39 schreef ACM het volgende:Het "server problemen" topic in MF is al wat ouder dan eergisteren hoor (helaas)

Dit speelt al ruim een week (misschien wel 2 of 3?)
weet ik... maar aangezien de topicstarter daar niet verder gaat ga ik ervanuit dat ie het over het probleem van gisteren/eergisteren heeft en niet het probleem waar nu de (tijdelijke) oplossing voor was om de httpd elke 5 min te restarten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Bijvoorbeeld die teller van seconden onderaan?
Welke teller :?

Ik zie nergens een teller hier hoor.. :?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• oVRoM
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 17:36 schreef pier het volgende:
[..]
Welke teller :?

Ik zie nergens een teller hier hoor.. :?
Druk eens op Control A en kijk eens helemaal onderaan de pagina

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op donderdag 13 september 2001 17:39 schreef oVRoM het volgende:

[..]

Druk eens op Control A en kijk eens helemaal onderaan de pagina
o daar. :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1