Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-09 13:33
Ik ben momenteel in het bezit van een GoPro Hero 11 Black. Alleen begint die de laatste tijd wat kuren te vertonen dat hij stopt met opnemen terwijl de batterij nog niet leeg is. Soms met 20% batterij al. Lees op internet dat dat een bekent probleem is bij GoPro. En ik vindt de beeldkwaliteit als je in het bos fietst ook niet heel super.
Dus ben ook een beetje aan het kijken naar een andere camera.
Op YouTube staan heel veel reviews en vergelijkingsvideos van de DJI Osmo Action 5 pro, Insta360 Ace Pro 2 en GoPro Hero 13, maar ik lees dat dat vaak betaalde reviews zijn.

Wat mijn eisen zijn:
Goede beeldkwaliteit (Filmen in 4K30fps voor mij voldoende) en stabiliteit tijdens MTBen, dus ook in het bos waar het wat donkerder is wat momenteel mijn GoPro 11 niet heel super doet.
Liefst zo lang mogelijke accuduur. Ik doe ook MTB wedstrijden waar ik lastig snel een accu kan wisselen.

Zijn er hier weliicht al mensen met echte ervaringen met de DJI Action 5 Pro, Insta360 ace pro 2 of GoPro 13?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Op YouTube staan zat testen en vergelijkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodiee
ramrodwillem schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:16:
Op YouTube staan zat testen en vergelijkingen
Zoals ik al aangaf in mijn post zijn bijna alle videos betaald en dus niet echt onafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:27
Waar heb je nog meer gekeken? Er zijn een hoop websites die camera's bekijken, vergelijken, waar je reviews van gebruikers kan lezen. Wellicht staan er al reviews in de Pricewatch, heb je daar al naar gekeken? Wat is er mis met de video's die je hebt gezien? Welke aspecten in die video's vertrouw je dan niet? Alleen 'ze zijn betaald' is nogal kort door de bocht. Er zit bijna niemand voor zijn lol camera's te testen van zijn eigen geld.

Je gaat hier ook geen onafhankelijke review krijgen. Als iemand een GoPro 13 heeft zal hij/zij deze met een gegronde reden gekocht hebben, dus die zal vooral die camera aanprijzen. De kans dat er hier iemand rondloopt die al die drie apparaten heeft en ze eens rustig naast elkaar heeft bekeken is nogal nihil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ben vorig jaar voor de Action 4 gegaan en bevalt mij perfect, accu gaat iets meer dan 2 uur mee.

Onderstaand kanaal is 100% onafhankelijk en koopt al zijn tech om te testen altijd zelf ipv dat hij het van een fabrikant krijgt.
https://www.youtube.com/@.../search?query=dji%20gopro

[ Voor 50% gewijzigd door Ernemmer op 24-10-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 18:25
Benieuwd wat je keuze is geworden.
Van wat ik tot nu toe lees (geen ervaring) is qua batterij de Action 5 de beste keuze. Is ook goedkoper. De Ace Pro 2 de iets betere beeldkwaliteit en beide liggen mijlenver voor op GoPro qua weinig licht opnames.

Zal zelf over het algemeen niet echt de beelden gaan bewerken op de computer, eerder in cam of op de telefoon.

Mijn zoektocht gaat nog even door....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodiee
Ik ben uiteindelijk voor de DJI Action 5 Pro gegaan en ik ben blij met de keuze die ik gemaakt heb. De batterij gaat echt superlang mee. Ook de beeldkwaliteit in het donker is supergoed. Ook bijvoorbeeld in bossen met donkere schaduw doet de Action 5 het een stuk beter ten opzichte van de GoPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Dank voor je antwoord! Twijfel nog steeds een beetje tussen de Action 5 Pro en de Ace Pro 2. Die laatste heeft een "swivel-scherm" wat mij enorm handig lijkt.

Als het goed zijn er behoorlijk wat firmware updates geweest bij de A5P. Merk je daar wat van in mogelijkheden en kwaliteit? Em bewerk/edit jij je beelden veel?

Komende weken toch maar eens de trekker overhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodiee
Klopt er zijn behoorlijk wat firmware updates geweest met verbeteringen. Oa een hogere bitrate waar veel mensen om vroegen. Ik vindt het beeld gewoon goed.
Ik edit de beelden met Davinci, maar dat is puur knippen en plakken. Verder bewerk ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Dus je maakt verder geen gebruik van de DJI MiMo app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodiee
Nee, daar maak ik geen gebruik van. Ik doe alles met Davinci Resolve.
Pagina: 1