4 Weken geleden zijn wij begonnen met de grote verbouwing van onze nieuwe woning waar ook op 2 verdiepingen vloerverwarming wordt geplaatst (frezen).
Situatie:
Afgelopen maandag heeft een onder onder aannemer van hoofdaannemer waar ik een contract mee heb het infrezen uitgevoerd. Deze heeft zonder overleg 8x de gas en waterleiding geraakt en deze onherstelbaar beschadigd.
Context:
Hebben jullie in een dergelijke situatie gezeten? Is het redelijk wat het bedrijf stelt en van mij vraagt? En wat zouden de slimme vervolgstappen zijn? Alle tips zijn welkom!
Uiteraard heb ik al meerdere keren contact gehad met de hoofdaannemer om tot een oplossing te komen, maar we zijn in een impasse beland waarbij het een welles nietes spelletje wordt.
Edit: verduidelijking Hoofd/onderaannemer
Schopje naar WON
Situatie:
Afgelopen maandag heeft een onder onder aannemer van hoofdaannemer waar ik een contract mee heb het infrezen uitgevoerd. Deze heeft zonder overleg 8x de gas en waterleiding geraakt en deze onherstelbaar beschadigd.
Context:
- Tijdens Opname een aantal weken ervoor en op maandag ochtend is door mij persoonlijk aangegeven wat de route van deze leidingen is, en dat deze koste wat kost gespaard moeten blijven
- Er is geen overleg geweest tussen mij en de onderaannemer na het raken van de leiding
- Hoofdaannemer wilt uiteraard de boel goed oplossen en komt met een offerte van 1500 euro voor het vervangen van beide leidingen
- Hoofdaannemer stelt geen verantwoordelijkheid te hebben in geen situatie waar dit gebeurd
- Hoofdaannemer wilt dat ik in conclaaf ga met hun onderaannemer voor het verhalen van de kosten.
- Hoofdaannemer verwijst naar niet eerder gecommuniceerde voorwaarden waar alle verantwoordelijkheid wordt afgewezen.
Hebben jullie in een dergelijke situatie gezeten? Is het redelijk wat het bedrijf stelt en van mij vraagt? En wat zouden de slimme vervolgstappen zijn? Alle tips zijn welkom!
Uiteraard heb ik al meerdere keren contact gehad met de hoofdaannemer om tot een oplossing te komen, maar we zijn in een impasse beland waarbij het een welles nietes spelletje wordt.
Edit: verduidelijking Hoofd/onderaannemer
Schopje naar WON
[ Voor 5% gewijzigd door Septillion op 25-10-2024 11:06 ]