Kinderzitjes en gordelverlengers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Hoi,

Met kindje 3 op komst was het een hele uitdaging om een configuratie te vinden om de 3 stuks in de auto te krijgen. Dat lijkt nu wel te lukken, met de oudste (5) straks op een stoelverhoger in het midden.

Maar nu lopen we tegen het volgende probleem, de aansluitingen voor de autogordel zitten zo laag dat ze (zeker met straks 3 stoeltjes) quasi onbereikbaar zijn. De kleinste gaat nog in maxi-cosi met isofix, maar de andere twee kids gaan echt wel hun 3 punts gebruiken.

Ik heb zelfs al naar ruimere auto's gekeken, en die hebben eigenlijk hetzelfde probleem.

Mijn vrouw komt nu met gordelverlengers als oplossing. Als veiligheid primerende huisvader heb ik er al uren naar zitten zoeken, maar nergens kan ik enig product vinden waar ik voldoende vertrouwen in heb. Ik ben me bewust dat ze in NL eigenlijk ook niet mogen, maar als ik een veilige oplossing kan vinden ga ik die wel gebruiken.

Hier moeten toch meer ouders al mee geconfronteerd zijn, waar hebben jullie gekeurde verlengers gevonden, of moeten we er echt vanaf blijven?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Die verlengers zijn niet voor niets verboden om te gebruiken. Er is geen wettelijk verplichte controle op de kwaliteit en goedgekeurde verlengers zal je dan ook niet gaan vinden.
De enige mogelijkheid die ik tegenkom is het laten plaatsen van een langere gordel bij een erkend bedrijf, echter is hiermee je probleem van de haast onbereikbare aansluitingen natuurlijk niet verholpen.

Ik weet niet of ik het aan zou durven om bij een zeer belangrijk veiligheismiddel zoals een gordel een niet goedgekeurde oplossing te gaan gebruiken, helemaal al niet als het voor de kinderen bedoeld is.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:12
bij ANWB dezelfde vraag.

Je past de geometrie aan van de gordel. Vooral het heupgedeelte kan daardoor te hoog komen en bij een aanrijding grote gevolgen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Wat we hier deden toen ze nog alledrie in stoeltjes zaten was de gordels gewoon eenmalig vast zetten en laat ze er dan maar in wurmen.:P Even wat ruimte maken zodat ze de benen er onderdoor kunnen krijgen en het spul weer even strak trekken.
En dan af en toe flink mopperen als ze bij het uitstappen toch ineens de gordel weer los weten te krijgen natuurlijk :P

Daarbij moet ik wel zeggen dat dit bij ons niet zo veel voorkwam aangezien mijn vriendin haar 2 dochters in haar eigen auto weg bracht en ik mijn zoontje lopend of fietsend naar school bracht. Dus het was alleen bij vakanties etc waar we in korte tijd vaak met 3 kinderen in de auto zaten.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:26
Darks schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:23:
Hoi,

Met kindje 3 op komst was het een hele uitdaging om een configuratie te vinden om de 3 stuks in de auto te krijgen. Dat lijkt nu wel te lukken, met de oudste (5) straks op een stoelverhoger in het midden.

Maar nu lopen we tegen het volgende probleem, de aansluitingen voor de autogordel zitten zo laag dat ze (zeker met straks 3 stoeltjes) quasi onbereikbaar zijn. De kleinste gaat nog in maxi-cosi met isofix, maar de andere twee kids gaan echt wel hun 3 punts gebruiken.

Ik heb zelfs al naar ruimere auto's gekeken, en die hebben eigenlijk hetzelfde probleem.

Mijn vrouw komt nu met gordelverlengers als oplossing. Als veiligheid primerende huisvader heb ik er al uren naar zitten zoeken, maar nergens kan ik enig product vinden waar ik voldoende vertrouwen in heb. Ik ben me bewust dat ze in NL eigenlijk ook niet mogen, maar als ik een veilige oplossing kan vinden ga ik die wel gebruiken.

Hier moeten toch meer ouders al mee geconfronteerd zijn, waar hebben jullie gekeurde verlengers gevonden, of moeten we er echt vanaf blijven?
Is al even geleden maar ik heb destijds een volvo v50 gekocht, deze had vlakke zittingen, en even brede stoelen achter, dat gecombineerd met 2 zitverhogers van volvo zelf (iets smaller) en dat werkte prima, later kwam er een alhambra (lomp) daarna een seat althea xl (minder lomp maar ruim zat) en nu rijdt ik een touran, daar passen er nog 2 extra in (3e rij, had ik in de alhambra ook btw) maar kost allemaal wel wat.....'
Huidige auto's hebben vaak 2 luxe stoelen en iets er tussen als achterbank, zonde.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27
We hebben ook drie kinderen, en alledrie een zitje. Het vastklikken is soms wat vervelend omdat het idd redelijk diep zit, maar je krijgt er handigheid in na een tijdje. Sowieso kunnen ze het vanaf 5-6 jaar vaak ook wel zelf, ze hebben kleinere handen :P

Dit alles in een Toyota Prius Wagon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat helpt is de klikaansluiting voor de riem wat omhoog drukken door er bijvoorbeeld een oude sok onder te proppen. Dan zakken ze wat minder diep weg in de zitting en is het aansluiten makkelijker.

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 24-10-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Nu online
Ok dat is me duidelijk. Mijn gevoel zit ook niet lekker bij die gordelverlengers. Ik dacht dat er in andere landen misschien gecertificeerde producten waren, maar ik kan ze niet vinden. In tegendeel, ik stoot zelfs op artikels van rechtszaken in de VS waarbij het gaat over gordelverlengers door de fabrikant zelf afgeleverd waar men dan achteraf naar wijst als onveilig bij een ongeval.

Had ook al zo'n filmpje gezien hoe de kids zichzelf in en uit de gordel kunnen klimmen. Misschien dat we dat eens proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Darks op 25-10-2024 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Auto inruilen op iets met 3 volwaardige stoelen achter, of een derde zitrij. Of een 3voudig kinderstoeltje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 18:08
Hier dezelfde situatie met drie kinderen van 5,3 en 0.5 jaar. Uiteindelijk een Ford S-max gekocht. Daar passen ze makkelijk in naast elkaar en kan de oudste zijn gordel zelf nog dichtmaken.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Nu online
The Eagle schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:00:
Auto inruilen op iets met 3 volwaardige stoelen achter, of een derde zitrij. Of een 3voudig kinderstoeltje.
Mja, ik ben niet de grootste MPV-fan. En die wat er nog zijn, zijn erg schaars aan het worden. Nog even verder ploeteren met de station wagon, die verder niets dan voordelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kuch VW Touran kuch ;)
En verder: https://www.autoweek.nl/a...oeltjes-op-de-achterbank/

En geen fan: Nofi, maar je hebt kinderen. Wel of geen fan zijn van ruil je bij de eerste al in voor "doen wat nodig is" ;)

[ Voor 26% gewijzigd door The Eagle op 25-10-2024 21:17 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Nu online
The Eagle schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:13:
Kuch VW Touran kuch ;)
En verder: https://www.autoweek.nl/a...oeltjes-op-de-achterbank/

En geen fan: Nofi, maar je hebt kinderen. Wel of geen fan zijn van ruil je bij de eerste al in voor "doen wat nodig is" ;)
Tuurlijk, maar ik probeer ergens vrede te nemen met mezelf als autoliefhebber zowel als vader.

Als ik al naar een andere auto kijk is het eerder Skoda Superb, of Kodiaq, maar hoewel deze ruim zijn is de configuratie van de achterbank en zetels eigenlijk nog altijd niet ideaal voor 3 kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

I know, ik rij een Passat en daar gaan echt geen drie kinderstoelen passen.

Gelukkig heb ik maar twee kids ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 18:47
Darks schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:48:
[...]

Tuurlijk, maar ik probeer ergens vrede te nemen met mezelf als autoliefhebber zowel als vader.

Als ik al naar een andere auto kijk is het eerder Skoda Superb, of Kodiaq, maar hoewel deze ruim zijn is de configuratie van de achterbank en zetels eigenlijk nog altijd niet ideaal voor 3 kids.
Vorige model Renault Espace? Net een grote station, misschien kan dat nog net wel?
Pagina: 1