Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakracs
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:29
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een losse CD speler en een Soundbar. Doel is dat de soundbar gebruikt kan worden voor TV, bluetooth maar ook de mogelijkheid heeft om de CD speler erop aan te sluiten.

We komen van een hele oude hifi setup met oude boxen die we nu dus willen vervangen door soundbar en losse CD speler die hierop aangesloten kan worden

Wat is je budget?
500 euro, als dat mogelijk is?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We komen van een hele oude hifi setup met oude boxen die we nu dus willen vervangen door soundbar en losse CD speler die hierop aangesloten kan worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kom wel losse CD spelers tegen maar schrik soms van de prijs en vind niet atijd even goed een overzicht dat ik ze bv op een specifieke soundbar kan aansluiten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is het uberhaupt mogelijk? Ik heb ook gekeken naar tuner+cd speler setups maar zitten ofwel kleine boxjes bij (die we niet naast de tv willen) of geen speakers en dan weet ik niet genoeg on erachter te komen wat bij elkaar past en lopen de kosten ook weer hoog op.

Beste antwoord (via Dakracs op 25-10-2024 15:15)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als ik heel snel denk; stap af van de gedachte "CD speler" maar stap over op "disc speler". Dan kan je namelijk voor relatief weinig geld een (goede tweedehands) Sony of Panasonic BluRay-speler kopen; die zullen zeer waarschijnlijk ook gewoon een CD met muziek kunnen afspelen.

Dan zit je wel met het aansluiten. Als je de TV niet wil aanzetten, ben je beperkt in de zoektocht want slechts weinig speler & weinig soundbars lijken binnen jouw budget SPDIF Optical te gebruiken (voor geluid). Heb je geen probleem om eARC op je TV te gebruiken, dan is de keuze in BluRay-spelers groter (tot 140 Euro) en dan speel je af via de TV naar de soundbar.

Ik vind het een lastig advies; waarschijnlijk kan je op een Amazon of Ali vast standalone CD/"disc"-spelers vinden voor de fractie van het bedrag die wel bijvoorbeeld direct Bluetooth kunnen uitsturen naar een soundbar met Bluetooth; alleen niet elke "audiofiel" is overtuigd van BT.

Vergezocht andere oplossing: als je alle CD's ript naar mp3 of m4a, kom je in relatief goede kwaliteit op grofweg 200MB per CD uit. 100 CD's is dan 20GB omgezet. Past in essentie op elke moderne smartphone of USB-stick; geeft je veel meer vrijheid om dan via TV of BT af te spelen; je hebt een mooie backup gemaakt (CD's, bitrot, etc) en je houdt budget over voor een mooiere / duurdere soundbar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als ik heel snel denk; stap af van de gedachte "CD speler" maar stap over op "disc speler". Dan kan je namelijk voor relatief weinig geld een (goede tweedehands) Sony of Panasonic BluRay-speler kopen; die zullen zeer waarschijnlijk ook gewoon een CD met muziek kunnen afspelen.

Dan zit je wel met het aansluiten. Als je de TV niet wil aanzetten, ben je beperkt in de zoektocht want slechts weinig speler & weinig soundbars lijken binnen jouw budget SPDIF Optical te gebruiken (voor geluid). Heb je geen probleem om eARC op je TV te gebruiken, dan is de keuze in BluRay-spelers groter (tot 140 Euro) en dan speel je af via de TV naar de soundbar.

Ik vind het een lastig advies; waarschijnlijk kan je op een Amazon of Ali vast standalone CD/"disc"-spelers vinden voor de fractie van het bedrag die wel bijvoorbeeld direct Bluetooth kunnen uitsturen naar een soundbar met Bluetooth; alleen niet elke "audiofiel" is overtuigd van BT.

Vergezocht andere oplossing: als je alle CD's ript naar mp3 of m4a, kom je in relatief goede kwaliteit op grofweg 200MB per CD uit. 100 CD's is dan 20GB omgezet. Past in essentie op elke moderne smartphone of USB-stick; geeft je veel meer vrijheid om dan via TV of BT af te spelen; je hebt een mooie backup gemaakt (CD's, bitrot, etc) en je houdt budget over voor een mooiere / duurdere soundbar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:37
Ik verwacht naar mijn ervaring dat zo'n beetje iedere dvd/blu-ray speler zal voldoen gekoppeld aan een soundbar. Ik ben nog geen speler tegen gekomen die niet ook cd's af kan spelen. Dit omdat volgens mij dezelfde lens gebruikt wordt voor dvd en cd.

Deze koppelen aan de soundbar. Als een speler zonder display hebt, zie je niet het track nummer, maar de meesten zullen wel een simpel display hebben.

Ik zou zelf overigens wel als je de digitale route op zou willen, gaan voor lossless ofwel FLAC of aanverwanten. Alhoewel een 320kbit/s mp3 niet heel veel onder zal doen vanaf een cd-rip tegenover FLAC.

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 24-10-2024 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:31
Dit is volgens de pricewatch de goedkoopste blu-ray speler met optische SPDIF uitgang.
Die uitgang zal je voor de meeste soundbars nodig hebben.

uitvoering: Panasonic DMP-BDT384EGDMP-BDT384Blu-ray Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakracs
Bedankt voor de tips, hier ga ik zeker naar kijken, had me nog niet bedacht dat bv een Blu-ray speler ook gewoon dienst kan doen als cd speler.

De bluetooth functionaliteit zou meer zijn om van telefoon spotify te streamen ipv vanaf de disc speler, die moest niet echt BT functionaliteit hebben.

Zijn er eventueel soundbars die aan te raden zijn? Ter overtuiging van mijn partner had ik deze gekocht uitvoering: Salora SBO360 enkele jaartjes terug maar daar merken wij zelfs wel wat tekortkomingen aan, maar heeft wel geholpen om te overtuigen dat het toch mooier geluid geeft dan gewoon van de TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
Iets met een subwoofer erbij is waarschijnlijk een goed idee.

Die kleine speakers in een soundbar kunnen gewoon niet zo laag komen.
(Niet voor boem bas of grote effecten in film, gewoon laag hebben ze het al moeilijk mee)

uitvoering: JBL Bar 2.1 Deep Bass (MK2)

Is verder net wat je er aan uit wil geven.
Duurder klinkt doorgaans wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakracs
RobbieT schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:06:
Iets met een subwoofer erbij is waarschijnlijk een goed idee.

Die kleine speakers in een soundbar kunnen gewoon niet zo laag komen.
(Niet voor boem bas of grote effecten in film, gewoon laag hebben ze het al moeilijk mee)

uitvoering: JBL Bar 2.1 Deep Bass (MK2)

Is verder net wat je er aan uit wil geven.
Duurder klinkt doorgaans wel beter.
Bedankt voor deze tip, we gingen vandaag ook al een keer kijken in een winkel en daar stond deze en was ook aangesloten. Waren overtuigd door het geluid en heeft de benodigde aanslluitingen voor wat we nu willen.

Uiteindelijk gaan we het CD punt op een andere manier aanpakken, waarschijnlijk digitaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Ik heb alle CD's gewoon geript met zoiets:
uitvoering: LG GP57EB40

En als software:
https://www.freac.org/

Als je alles als FLAC ript dan is de kwaliteit hetzelfde als de CD zelf.
Dan heb je alleen iets nodig om alles op te zetten en mee af te spelen.

Zat routers waar je gewoon een USB stick of schijf aan kan hangen en die dan als DLNA server kan dienen.
Of een Raspberry Pi, of een dedicated streamer, zat mogelijkheden.
Pagina: 1