Streaming speler voor onderweg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Mijn vrouw is voor onze dochter aan het kijken voor een streaming speler voor onderweg (zeg maar een MP3 speler, maar dan om Spotify te luisteren). Ze heeft een iPhone en daar luistert ze muziek op, maar zoals je misschien weet, met alle afleidingen en mogelijkheden blijft het niet bij muziek luisteren. Het is meer voor erbij, zoals voor onderweg of voor in de pauze zeg maar.

Ik heb lopen Google, maar vind eigenlijk maar 1 optie die beschikbaar is, en dat is een Sony Walkman van €300, dat vind ik een beetje overkill. Ik was zelf het denken en een hele goedkope Android telefoon, zonder simkaart en alle onnodige apps er vanaf, maar daar ziet mijn vrouw niks in. Ik zie hier en daar nog van die goedkope Chinese opties die van AliExpress komen, maar daar heb ik een raar onderbuik gevoel bij, zeker omdat je met login gegevens werkt.

Onze vraag is of iemand een suggestie heeft voor een leuke speler, beetje zoals die Sony Walkman, maar dan goedkoper, en alleen bedoeld voor het luisteren van Spotify.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Spotify is een streamingdienst. Dus je hebt internet nodig. En de Spotify apps zijn er alleen voor Android en iPhone.
Dus of je limiteert het netwerk verkeer op een smartphone, of je hebt een goed gesprek met je koter.

Alternatief: gewone mp3 speler en dan geen Spotify, maar gewoon offline muziek afspelen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14
Waarom je dochter op pad sturen met twee apparaten als ze al een iPhone heeft?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:15
Geen idee hoe oud je dochter is, maar als ze alleen maar Spotify mag luisteren dan kan je dat afspreken? En zo niet, dan daar consequenties aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
Wanneer je zelf ook een Apple device hebt kun je ouderlijk toezicht inschakelen. Of eventueel een goedkope tweedehands iPhone voor jezelf kopen voor deze doeleinde, scheelt weer jouw dochter opzadelen met twee apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Kidsmode op android en dan spottify toevoegen?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:31
Spotify streamen heb je internet voor nodig.
De Sony NW-A306 is een Android based apparaat, net als veel van die dingen.

Je kan thuis via wifi dingen van Spotify erop downloaden.
Maar dat kan ook op iedere oudere Android telefoon waar je geen sim in stopt.

En die zijn veel goedkoper te krijgen.

DAP’s die Spotify kunnen zijn allemaal duurder en meestal Android based.
Als Spotify een eis is en het moet goedkoop, tweedehands Android telefoon.

[ Voor 20% gewijzigd door RobbieT op 23-10-2024 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie antwoord, mijn dochter is 13 en ik deel die mening ook, maar helaas denkt mijn vrouw er anders over en nu wilt mijn dochter ook perse z'n Sony NW-A306. Ik ben zelf wat makkelijker erin en vind ook gewoon dat je met duidelijke afspraken verder komt, en ook het idee van een goedkope telefoon met niks erop als idee.

@The Eagle Als ik het goed gelezen had kun je playlisten offline opslaan zodat je onderweg zonder internet muziek kunt luisteren.

Maar ik denk inderdaad dat er weinig alternatief is en dat ze het gewoon met een telefoon moet doen, in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Is dit nodig om het telefoonverbod van de scholen te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
jeroen3 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 07:56:
Is dit nodig om het telefoonverbod van de scholen te omzeilen?
Ze wilt hem graag ook in het tussenuur wat muziek gebruiken, maar het is geen pre, meer voor onderweg zodat ze minder op het scherm zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:07
Linksquest schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:07:
[...]

Ze wilt hem graag ook in het tussenuur wat muziek gebruiken, maar het is geen pre, meer voor onderweg zodat ze minder op het scherm zit.
Zijn verschillende smartwatches die zelfstandig offline Spotify lijsten kunnen spelen.

Ook snel €200,- maar is nog voor meer zaken handig.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Daar was ik zelf inmiddels ook al naar het kijken, ga het vanavond nog eens met de vrouw bespreken, bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Linksquest schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 07:06:
Allemaal bedankt voor jullie antwoord, mijn dochter is 13 en ik deel die mening ook, maar helaas denkt mijn vrouw er anders over en nu wilt mijn dochter ook perse z'n Sony NW-A306. Ik ben zelf wat makkelijker erin en vind ook gewoon dat je met duidelijke afspraken verder komt, en ook het idee van een goedkope telefoon met niks erop als idee.

@The Eagle Als ik het goed gelezen had kun je playlisten offline opslaan zodat je onderweg zonder internet muziek kunt luisteren.

Maar ik denk inderdaad dat er weinig alternatief is en dat ze het gewoon met een telefoon moet doen, in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Omdat die Sony NW-A306 Android based is kan je ook vrijwel iedere Android app erop installeren.
Het ding heeft alleen geen camera, maar wel wifi.

In hoeverre verschilt het dan nog van een telefoon zonder SIM?

Ik heb hier zo'n Sony, ding klinkt aardig, maar ik vind het ding enorm traag.
Ligt hier om die reden niks te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door RobbieT op 24-10-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Dus precies wat ik ook in gedachten had, gewoon een simpele telefoon pakken zonder sim-kaart en zo veel mogelijk apps weg laten. Bedankt voor de toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Als de verleiding om apps erop te zetten te groot is, dan is er nog maar één oplossing.

Gewoon alle muziek als mp3's downloaden en op een iPod zetten.

En dus op marktplaats een iPod Classic scoren.
Je kan die iPod Classics al omgebouwd met SD kaarten in plaats van de harde schijf op marktplaats vinden met een nieuwe accu erin.

Dat is weer helemaal hip schijnt het en daar kan je zeker niks op installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Linksquest heb je toevallig een Ubiquiti setup, VPN en/of een pihole draaien?

Zo ja, dan kun je ook nog denken aan:
Smartphone, geen sim, permanent VPN naar huis, en alles wat er voorbij komt op die foon kun je zien.
Als ze lang op FB of insta zouden zitten: dan zie je dat, en heb je een gesprek.
Vanaf start zou je ook nog alles behalve Spotify kunnen blocken.

Dat lijkt me bespreekbaar met je vrouw iig. En op een gegeven moment moet je ze toch vrijlaten - maar ook dan heb je nog gewoon een stok achter de deur :)
Afgrendelen kan natuurlijk, maar vrij laten, vertrouwen en kunnen controleren is beter imho :)

Tevens goede reden voor een upgrade van je thuisnetwerk mocht je zoiets niet hebben ;)

Fwiw:
Ik heb hier thuis alle telefoons op de VPN hangen. Zie exact wat er voorbij komt aan verkeer (globaal, in percentage per dag) per client.
Wil ik dieper, duik ik de pihole in en trek ik logging op site per minuut er uit die ik ook kan filteren bij zoeken.
Nog een stapje verder zou zijn dat ik actual urls zou kunnen zien, maar dan moet je met een proxy aan de gang, gaat me nog wat ver.
Kids zijn nu 6 en 8 dus nog niet heel erg nodig. Maar al wel toekomst bestendig :)

Bijkomend voordeel van die Ubiquiti setup hier: als junior teveel op een schermpje zit of er niet af wil, is 1 klik in de app voldoende om hem voorlopig even van internet af te gooien. :P

[ Voor 29% gewijzigd door The Eagle op 27-10-2024 11:29 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:01:
@Linksquest heb je toevallig een Ubiquiti setup, VPN en/of een pihole draaien?
Nee heb ik helaas niet, voor nu laten we het gewoon zoals het is en zal de vrouw met haar Apple vlugger ingrijpen. En ik heb al gezegd als we in de auto zitten Playlist aanzetten en telefoon dan inleveren. toch bedankt.

Pagina: 1