Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravano
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-03 20:46
Ik heb al een paar jaar een FM transmitter in de auto en die werkt uitstekend. Ik heb mijn muziek op een USB Stick staan en die USB stick stop ik in de FM transmitter en zo speel ik de muziek in de auto af.

Ik ben er recent achter gekomen dat de FM Transmitter maar 999 muziek nummers kan afspelen. Als je de USB opent op de PC dan heb ik een ROOT Folder dat "MUSIC" heet en in die folder heb ik meer dan 2.000 losse muziek nummers zitten. Daar speelt die dus maar 999 nummers van.

Ik heb online gezocht hoe mensen hun muziek op USB organiseren en sorteren en hier heb ik een vraag over.
(In onderstaande afbeelding kun je zien hoe iemand zijn muziek heeft geordend.)
Je hebt de ROOT folder "MUSIC" en daarin allemaal andere folders.

Mijn vraag is als volgt: Als de FM Transmmitter maar 999 nummers (waarschijnlijk per folder) kan afspelen, kan ik de 2.000 nummers dan ook verdelen in 3 verschillende mappen en worden dan wel alle 2.000 nummers achterelkaar gespeeld?

Dus 1 ROOT Folder MUSIC
Dan 3 Folders met 999 nummers in de eerste Folder en 999 nummers in de 2e folder en in de 3e folder 2 losse nummers (dan is het totaal 2.000 nummers)

Bij het afspelen van het laatste nummer van Folder 1, speelt de FM Transmitter daarna dan het eerste nummer van Folder 2? En als Folder 2 volledig is afgespeeld gaat die dan automatisch verder naar Folder 3?

Het zou mij enorm veel tijd schelen als iemand hier antwoord op heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBciggyiQ-pbRgzZQrNJu7xQJ0Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nuX4RSq4uR8WY6KEFwYKSxZY.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:43

franssie

Save the albatross

@Gravano lijkt met het proberen waard. Maar niemand zal dat zonder de hardware kunnen voorspellen lijkt me. Ben wel benieuwd, het zou zo maar kunnen werken als ie folders ondersteund.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gravano schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:14:
[..]

Het zou mij enorm veel tijd schelen als iemand hier antwoord op heeft.

[..]
Ik zou zeggen, probeer het, en je weet het. ;)

2.000 nummer die op de usb-stick staan op je computer zetten, en dan de usb-stick indelen zoals je verwacht dat het werkt, en laat even weten of het gelukt is :P

[ Voor 25% gewijzigd door RaZ op 23-10-2024 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gravano
franssie schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:17:
@Gravano lijkt met het proberen waard. Maar niemand zal dat zonder de hardware kunnen voorspellen lijkt me. Ben wel benieuwd, het zou zo maar kunnen werken als ie folders ondersteund.
Deze heb ik. Het is een goedkoop, oud simpel apparaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V17LMJooBug5BhMU-2NRm3oaTjs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZfTHNS4WXmy6FONz0Pw81foG.jpg?f=fotoalbum_large
RaZ schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:18:
[...]

Ik zou zeggen, probeer het, en je weet het. ;)

2.000 nummer die op de usb-stick staan op je computer zetten, en dan de usb-stick indelen zoals je verwacht dat het werkt, en laat even weten of het gelukt is :P
Dat gaat een hele poos duren voordat ik erachter kom of die na de eerste 999 nummers automatisch verder gaat naar het eerste nummer in Folder 2. Ik probeer wel eerst met 3 folders en 2 nummers in elk folder. Dan weet ik iig dat die wel aan het eind van Folder 1 door gaat naar de volgende Folder. Maar dan weet ik nog niet of die in totaal dus 2.000 nummers afspeelt verdeeld in 3 mappen.

Ik laat hier wel weten hoe dit verloopt. Verdere tips zijn uiteraard zeer welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gravano schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:57:
[...]

Deze heb ik. Het is een goedkoop, oud simpel apparaatje.

[Afbeelding]

[...]

Dat gaat een hele poos duren voordat ik erachter kom of die na de eerste 999 nummers automatisch verder gaat naar het eerste nummer in Folder 2. Ik probeer wel eerst met 3 folders en 2 nummers in elk folder. Dan weet ik iig dat die wel aan het eind van Folder 1 door gaat naar de volgende Folder. Maar dan weet ik nog niet of die in totaal dus 2.000 nummers afspeelt verdeeld in 3 mappen.

Ik laat hier wel weten hoe dit verloopt. Verdere tips zijn uiteraard zeer welkom.
Je mag ook met je auto naar mij toe komen, en dan probeer ik het voor je. En dan doe ik waar jij zelf geen zin in hebt, en dan weet je het ook. Dat het mij misschien een uurtje kost voor 3 duizend nummers verdeelt over een aantal folders om je een antwoord te kunnen geven, kan jij mooi in dat uurtje m'n toilet & douche poetsen, m'n laminaatvloer dweilen en m'n ramen lappen (daar heb ik namelijk ook geen zin in ;) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Gravano dat is wel een goede eerste testaanpak, weet je of die folders leest en afspeelt.

Geïnspireerd door @RaZ , je zou natuurlijk een MP3 van 1 seconde kunnen maken en die met een scriptje 1100 keer kunnen kopiëren met een unieke naam (1 t/m 1100). Ben je in 20 minuten klaar :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gravano
RaZ schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:04:
[...]

Je mag ook met je auto naar mij toe komen, en dan probeer ik het voor je. En dan doe ik waar jij zelf geen zin in hebt, en dan weet je het ook. Dat het mij misschien een uurtje kost voor 3 duizend nummers verdeelt over een aantal folders om je een antwoord te kunnen geven, kan jij mooi in dat uurtje m'n toilet & douche poetsen, m'n laminaatvloer dweilen en m'n ramen lappen (daar heb ik namelijk ook geen zin in ;) )
hahahaha grapjas
franssie schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:07:
@Gravano dat is wel een goede eerste testaanpak, weet je of die folders leest en afspeelt.

Geïnspireerd door @RaZ , je zou natuurlijk een MP3 van 1 seconde kunnen maken en die met een scriptje 1100 keer kunnen kopiëren met een unieke naam (1 t/m 1100). Ben je in 20 minuten klaar :P
Ja dat is een goede tip. Dit kan op zich wel getest worden. Ik ga beginnen met 3 folders en 2 nummers in elke folder, dan weet ik of die automatisch doorgaat naar de volgende folders. Daarna zal ik 1.100 nummers van 1 seconde testen of deze methode zal werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat zeg ik tegen m'n vrienden ook hoor ;)

En met mijn FM-Transmitter kan het niet, want ik heb deze: RaZ in "Wil dolgraag zelf muziekcdbranden afspeelbaar in auto" Werkt prima met m'n smartphone en een Spotify abo'tje :P

[ Voor 35% gewijzigd door RaZ op 23-10-2024 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravano
RaZ schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:35:
[...]

Dat zeg ik tegen m'n vrienden ook hoor ;)

En met mijn FM-Transmitter kan het niet, want ik heb deze: RaZ in "Wil dolgraag zelf muziekcdbranden afspeelbaar in auto" Werkt prima met m'n smartphone en een Spotify abo'tje :P
Oke, ik hoop dat de bovengenoemde methodes wel bij mijn FM Transmitter zal werken. We gaan het zien.
Het klopt dat ik via Bluetooth ook nummers van mijn mobiel kan afspelen. Zo kan ik wel duizenden nummers achter elkaar luisteren. Maar dat is niet wat ik wil. Het gaat er bij mij echt om dat het via USB stick gaat. Ik zat zelfs te denken om meerdere USB sticks te gaan gebruiken met elk 999 nummers, maar dit is echt het laatste redmiddel.

Ik heb ook overwogen om een Pioneer auto radio aan te schaffen maar daar loop ik tegen een aantal andere problemen.
Zoals:

1. De radio volume bedienen via stuurwiel bediening. Hiervoor heb ik een aparte adapter nodig een "Steer wheel Interface". Voor mijn auto kost deze tussen de 80 euro en 100 euro. Dat de stuurbediening het doet is voor mij uiterst belangrijk. (Met de FM Transmitter werkt dit gewoon uitstekend zonder externe adapters of dergelijks.)

2. Een aantal Pioneer auto radio's hebben de benodigde ingang achter op de radio om de Adapter aan te sluiten. Gemiddelde prijs is rond de 100 euro voor een gemiddelde Pioneer Radio. (Dan ben ik al 200 euro kwijt voor Radio en Adapter, terwijl de FM Transmitter die ik heb, zo rond de 15 euro had gekost.)

3. Het mooie van de FM Transmitter is als ik een stuk gereden heb en de volgende dag de auto weer instap dan speelt de FM Transmitter het liedje af waar ik gebleven was en gaat vervolgens verder. Hij begint dus niet steeds bij het aanzetten van de auto bij nummer 01 van de lijst. Bij sommige autoradio's is dit wel het geval. Dan heb je dus dat elke keer als je de auto aanzet dat die bij het eerste liedje begint.
Om precies uit te zoeken welke auto radio's dit mankement niet heeft is (voor mij) geen beginnen aan. Ik heb al weken onderzoek gedaan en kan nergens concrete antwoorden vinden over welke radio type wel gewoon verder gaat met afspelen waar die gebleven was nadat de auto uit en aan is geweest.

4. Ik denk dat de gemiddelde Pioneer autoradio wel meer dan 999 nummers kan afspelen maar weet dit niet zeker. Ook weet ik dus niet zeker of bovenstaande verdelen van nummers in 3 folders wel gaat werken met een Pioneer autoradio. Dus al met al is het zonder zekerheid een risico volle investering om een autoradio te kopen en inbouwen met adapter en dan niet op voorhand te weten of die verder speelt bij het nummer waar die gebleven was en of die liedjes verdeeld in 3 mappen achter elkaar kan afspelen.

Hier loop ik dus zo een beetje tegenaan. We hebben het voor alle duidelijkheid wel alleen over muziek afspelen via een USB Stick. Andere methodes zijn voor mij niet wat ik nodig heb of in geïnteresseerd in ben.

"Vraag het aan de autoradio verkoper?"
Ja die zeggen op elke vraag het antwoord wat ik wil horen zodat hun de radio kunnen verkopen. En nadat ik de autoradio uit de verpakking heb gehaald en heb ingebouwd, en de functies niet blijken te werken, en daarna terug ga met de radio naar de verkoper, dan zegt die doodleuk "Je hebt hem al uit de verpakking gehaald en ingebouwd, we kunnen hem niet meer terug nemen. Heel jammer dat die niet doet wat jij wilt maar de radio werkt en is niet defect."

Ik zie dit scenario zo gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Gravano Andere radio heb ik ook overwogen voor een eerdere auto, maar je krijgt alleen maar garantie als het bedrijf het ook inbouwd, en route die mij te duur werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravano
franssie schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:12:
@Gravano Andere radio heb ik ook overwogen voor een eerdere auto, maar je krijgt alleen maar garantie als het bedrijf het ook inbouwd, en route die mij te duur werd.
Dat klopt. Het in laten bouwen (wat ik aan de hand van Youtube filmpjes wel zelf kan) kost bij een garage rond de 85 euro tot 100 euro per uur. Ik had hier ook naar gekeken. Dan zouden de totaal kosten voor mij rond de 300 euro worden.

100 euro Stuurwiel Adapter
100 euro Pioneer autoradio
100 euro inbouwkosten

Dat is het zeker niet waard. Het enigste wat ik nodig heb is dat de FM Transmitter meer dan 2.000 nummers achter elkaar kan afspelen verdeeld in 3 folders. Desnoods dan maar gewoon 3 USB Sticks gebruiken met elk 999 nummers erop en steeds afwisselen als de een afgespeeld is. Maar ik ga echt geen 300 euro betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke auto en welke radio heb je nu?

Verder: je fm transmitter heeft ook BT en aux ingang. Dus je kunt in principe ook gewoon een telefoon met sd card of Spotify ofzo gebruiken om je muziek af te spelen. En dan via bt of kabeltje naar de fm transmitter.
Kost je hooguit een telefoonhouder als je die niet al hebt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wilde opzoeken hoe het ook alweer moest uit nostalgische overwegingen hoe dat ook alweer moest in CMD

code:
1
for /l %A in (1,1,1999) do copy test.mp3 test-%A.mp3

Werkt alleen als je met CMD in de juiste directory staat, anders moet je steeds het pad herhalen tussen aanhalingstekens, een paar keer CD is makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

The Eagle schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:27:

Verder: je fm transmitter heeft ook BT en aux ingang. Dus je kunt in principe ook gewoon een telefoon met sd card of Spotify ofzo gebruiken om je muziek af te spelen. En dan via bt of kabeltje naar de fm transmitter.
Maar dat wil ie niet, staat een paar posts hierboven, TS is bekend met deze mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravano
The Eagle schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:27:

Ja klopt met BT of met AUX kabeltje kan dit allemaal. Maar daar heb ik geen interesse in. Voor mij gaat het er alleen om dat dit werkt via USB Stick.
franssie schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:36:
Wilde opzoeken hoe het ook alweer moest uit nostalgische overwegingen hoe dat ook alweer moest in CMD

code:
1
for /l %A in (1,1,1999) do copy test.mp3 test-%A.mp3

Werkt alleen als je met CMD in de juiste directory staat, anders moet je steeds het pad herhalen tussen aanhalingstekens, een paar keer CD is makkelijker.
Oke, bedankt hiervoor. Ik zal in een paar dagen dit testen en laat het je daarna weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gravano
Update:

Het heeft niet geholpen.

1. Ik heb een ROOT Folder "MUSIC"
2. Met daarin 3 folders gemaakt in elke folder zitten 3 liedjes.
3. Hij speelt de eerste 3 liedjes in de eerste folder en daarna speelt die het eerste liedje in folder 2. Tot zover alles goed.

Het probleem is dat het eerste liedje in folder 2 als track nummer 4 word geregistreerd en telt daarna gewoon verder (5, 6, 7, 8, 9).
De bedoeling was dat er per folder de eerste liedjes weer als 1, 2, 3 (enzo) word geregistreerd. Als dit het geval was geweest dan kon je 3 mapjes maken met in elke map 999 liedjes.
Maar helaas kan de FM Transmitter die ik heb per USB Stick in zijn totaal 999 liedjes afspelen.

Dit betekend voor mij dat ik gewoon 3 USB Sticks in de auto ga gebruiken met op elke USB Stick 999 liedjes. Als de een alle nummers heeft afgespeeld dan stop ik de 2e USB Stick erin en daarna de 3e.

Bedankt iedereen voor het meedenken en zoeken naar oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Voor elk genre een sticky, en dan shuffle aanzetten :Y
Pagina: 1